michaeline__07 Skrevet 17. mai 2016 #81 Skrevet 17. mai 2016 (endret) 2 minutter siden, O.G. skrev: Hvem er sint her? Kjenner ingen sinte i metalmiljøet overhodet, de er alle sammen mer som labbetuss og regne. Mari Y? hvis det er tilfellet - at hun er meget passiv agressiv så er det veldig slitsomt egentlig. Men er det sant at det er moderne og inn å være sint i det miljøet? Endret 17. mai 2016 av michaeline__07 la til setninger.
Gjest O.G. Skrevet 17. mai 2016 #82 Skrevet 17. mai 2016 Et øyeblikk siden, michaeline__07 skrev: Mari Y? Kom ikke opp noe der, beklager.
michaeline__07 Skrevet 17. mai 2016 #83 Skrevet 17. mai 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Kom ikke opp noe der, beklager. Okey.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #84 Skrevet 17. mai 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke å være fordomsfull altså, men dette forbinder jeg med dette forbinder jeg litt med metallfolk. Skjønner ikke at sånn "humor" er morsomt. Anonymkode: 6bd30...194 Hvorfor blander du psykose inn i musikk? Anonymkode: 94aad...396 3
fullførsetningen Skrevet 17. mai 2016 #85 Skrevet 17. mai 2016 (endret) Slettet innhold. Endret 17. mai 2016 av fullførsetningen
Mari Y Skrevet 17. mai 2016 #86 Skrevet 17. mai 2016 19 timer siden, Mari Y skrev: 19 timer siden, AnonymBruker skrev: 6 timer siden, michaeline__07 skrev: Hehe. Fytti så sinna han/hun er da... Ikke for å være fordomsfull, men siden noen spør: Er det "inn" å være sint i metall-miljøet? Headbanging, skriking, skjellsord, rare historier... ? Er det det som er poenget med å være og å uttrykke seg som en heavy-metaller? Jeg tror poenget for mange kan være å uttrykke frustrasjon, eller få utløp for det. Men nå er det også mange forskjellige former for heavy metal, der alt ikke er like hardt. Som f eks Power metal, eller gothic metal. Men dersom metal blir brukt for å få utløp for frustrasjon, synes jeg bare det er en konstruktiv måte å få utløp for negativ energi på. Nå synes jeg likevel musikere skal få gjøre musikken om til det de vil. Dersom Motley Crue synger om damer og sprit, er det lov, om man skriver sinte tekster om samfunnet, er det også lov. At jeg er enig i det, er noe annet. Vikernes kan godt ha rasistiske meninger, men man behøver ikke støtte det, for hva det er verdt, heller.
Mari Y Skrevet 17. mai 2016 #87 Skrevet 17. mai 2016 5 timer siden, fullførsetningen skrev: Jeg regner meg selv som en metalfan først og fremst. Black metal er vel en del av det, men ikke nødvendigvis den sjangeren jeg hører mest på. Jeg er vel mer thrash metal i grenseland mot death metal, for å ta sjangerdiskusjonen. Men generelt ganske altetende hva musikk angår. Imagemessig er jeg ikke stort annet enn en helt vanlig fyr med langt hår og litt skjegg. Kler meg litt mer opp når jeg skal på festival, men ikke ellers. Av musikksmak er jeg metallhode, men jeg føler meg egentlig mer som en punker, hvis noen skjønner hva jeg mener. Om jeg ser på meg som en outsider? Ja, det gjør jeg. Jeg har aldri følt skikkelig tilhørighet til noe. Hadde sosial angst og ble litt mobbet for det på barne og ungdomsskolen, og har siden hatt problemer med å skaffe skikkelige venner. Noen har jeg vel kanskje, men.. den følelsen av å ikke høre til sitter langt inne. Den biten av meg er ikke en imagesak, men selvfølgelig, håret, skjegget og festivalkostymet er det. Men samtidig er det et uttrykk for hvordan jeg føler meg, og at jeg er en som aldri helt har passet inn. Det er vel umodent, men det er vel en måte å vise fingeren til omverdenen på... med en viss andel klovnerier og selvironisk distanse.. fuck you, I won't do what you tell me. Hvordan jeg ser på metalfolk? Nei, de kan vel være alt mulig rart, eneste fellesnevneren er vel at de liker musikken... Man trenger ikke nødvendigvis å kjøre en spesiell stil, eller føle seg på en spesiell måte, men jeg synes det virker mer autentisk med de som liker musikken OG i større eller mindre grad kjører stilen, for det er ikke bare en musikksjanger, men og en subkultur med de elementer det medfører. Jeg hører ofte på heavy metal(kan variere, akkurat nå går det i London after Midnight, andre ganger er det The stooges, the doors, o.l, som gjelder), kler meg ikke metal. Har ikke noe som helst som minner om metal av klær. Det nærmeste man kommer er en Rolling Stones- veske. Jeg tror det finnes flere der ute, som har det på samme måte. Men synes langt hår kan være veldig sexy på mange menn og kvinner i miljøet. Tror det er flere som liker det, fordi det ser tøft ut.
Gjest Optimo Skrevet 17. mai 2016 #88 Skrevet 17. mai 2016 (endret) Jeg syns det er rart/teit/tåpelig å kjøre "metal-stilen" med bandskjorter, nagler og svart, svart, svart i alle andre sammenhenger enn på metalkonsert. Spesielt om du har fullført ungdomsskolen. Men folk får nå gå som de vil. Musikksmaken er det dog ingenting å si på. Endret 17. mai 2016 av Guile
michaeline__07 Skrevet 18. mai 2016 #89 Skrevet 18. mai 2016 (endret) 17 timer siden, Mari Y skrev: Den 17.5.2016 at 2.50, Mari Y skrev: Den 17.5.2016 at 2.15, AnonymBruker skrev: Jeg tror poenget for mange kan være å uttrykke frustrasjon, eller få utløp for det. Men nå er det også mange forskjellige former for heavy metal, der alt ikke er like hardt. Som f eks Power metal, eller gothic metal. Men dersom metal blir brukt for å få utløp for frustrasjon, synes jeg bare det er en konstruktiv måte å få utløp for negativ energi på. Nå synes jeg likevel musikere skal få gjøre musikken om til det de vil. Dersom Motley Crue synger om damer og sprit, er det lov, om man skriver sinte tekster om samfunnet, er det også lov. At jeg er enig i det, er noe annet. Vikernes kan godt ha rasistiske meninger, men man behøver ikke støtte det, for hva det er verdt, heller. Nå siterer jeg deg på det jeg fikk opp ang. hva du hadde sitert herfra: Ja, det tror jeg på - det gjelder kanskje de fleste musikksjangre? Men ja - det er sikkert en fin måte å få ut frustrasjon på i stedet for boksing f.eks. For da blir det på en måte en mer mental måte å få ut frustrasjon på enn en fysisk måte å få ut frustrasjon på. En litt rar sammenligning, men syns det passet. Endret 18. mai 2016 av michaeline__07 la til setninger.
Mari Y Skrevet 18. mai 2016 #90 Skrevet 18. mai 2016 Den 17.5.2016 at 16.03, O.G. skrev: Hvem er sint her? Kjenner ingen sinte i metalmiljøet overhodet, de er alle sammen mer som labbetuss og regne. Jeg skulle da mene at det er mye er grunn til å være sint på, egentlig. Synes metal av og til kan være sint for de rette grunnene, av og til ikke. Så kommer det ann på hva man retter sinnet sitt mot. Mobbing f eks er god grunn til å bli sint over, og dersom det får folk til å tenke- hvorfor ikke? Men du har rett, og enkelte liker også musikken, ikke noe mer:)
Gjest Mattis Skrevet 18. mai 2016 #91 Skrevet 18. mai 2016 Jeg tenker de er veldig dømmende ovenfor folk som ikke er black metal "huer", det er hvertfall min erfaring.
Mari Y Skrevet 18. mai 2016 #92 Skrevet 18. mai 2016 49 minutter siden, Mattis skrev: Jeg tenker de er veldig dømmende ovenfor folk som ikke er black metal "huer", det er hvertfall min erfaring. Ikke min erfaring ang de jeg kjenner som hører på metal( det kan kanskje være fordi jeg hører på det selv). Har lagt merke til en del 'keeboard-warriors' på metall-sider, som er sånn 'poser ditt poser datt', men tror det er høylytte folk i kommentar-feltet. Har fått skråblikk en gang da jeg satte på en KIZZ låt( og 'det er bare fjortisser som hører på KIZZ'til kommentar.Det stemmer ikke, men nå hører jeg ikke så mye på KIZZ, heller. Og driter forsåvidt i aldersgruppen, men liker enkelte låter). Møtte også på enkelte som var litt høye på pæra da jeg var på Manowar- konsert. Men generelt sett: nei. Stort sett helt ok, egentlig:)
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2016 #93 Skrevet 19. mai 2016 9 timer siden, Mattis skrev: Jeg tenker de er veldig dømmende ovenfor folk som ikke er black metal "huer", det er hvertfall min erfaring. Da lurer jeg på hvem du har truffet på.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #94 Skrevet 19. mai 2016 Personlig så tror jeg folk som hører på Black-metal er bokstavelig talt "dumme"/ikke-glup og aldri har vokst ut av barnefasen som rebeller og motstandere av det de kaller "systemet". Det med å bli voksne er spesielt rettet mot "artistene" , ja disse folkene som voldtar et instrument på samme tid som de skriker tull og tøys i en mikrofon. Det er på mange måter den vite person sitt svar på svart-gangsta-rap. Begge snakker om tull, som drap og kultur, begge kler seg som tullinger som hater systemet. Begge har nær null talent. Et eksempel er han som brant ned historiske-kirker på 90tallet. Anonymkode: 9e6a2...4d0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #95 Skrevet 19. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Personlig så tror jeg folk som hører på Black-metal er bokstavelig talt "dumme"/ikke-glup og aldri har vokst ut av barnefasen som rebeller og motstandere av det de kaller "systemet". Det med å bli voksne er spesielt rettet mot "artistene" , ja disse folkene som voldtar et instrument på samme tid som de skriker tull og tøys i en mikrofon. Det er på mange måter den vite person sitt svar på svart-gangsta-rap. Begge snakker om tull, som drap og kultur, begge kler seg som tullinger som hater systemet. Begge har nær null talent. Et eksempel er han som brant ned historiske-kirker på 90tallet. Anonymkode: 9e6a2...4d0 Det er en stund siden black metal-tekster har vært noe i nærheten av dette. Anonymkode: 48de2...c20
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #96 Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: motstandere av det de kaller "systemet". Anonymkode: 9e6a2...4d0 Nå må du rulle inn. Det trossalt bare musikk. Folk må vel få høre på det de vil. Anonymkode: e5c5d...c76 3
Rammfrø Skrevet 19. mai 2016 #97 Skrevet 19. mai 2016 Jeg tenker de er folk som alle andre med sine egne smaker og interesser. Har vært selv i det miljøet til de og kan ikke si det er en positiv opplevelse for min del. Veldig mange greie, åpne mennesker generelt sett men så finner man de som skal alltid si den derre "metal/rock er ekte musikk, den elektroniske musikken er bare søppel". Dårlig holdninger ovenfor folk som ikke er som dem. Klager på at alle andre er som en saueflokk men innser ikke at de selv er enda mer stereotypiske med klesstil, oppførsel og musikksmak.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #98 Skrevet 19. mai 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlig så tror jeg folk som hører på Black-metal er bokstavelig talt "dumme"/ikke-glup og aldri har vokst ut av barnefasen som rebeller og motstandere av det de kaller "systemet". Det med å bli voksne er spesielt rettet mot "artistene" , ja disse folkene som voldtar et instrument på samme tid som de skriker tull og tøys i en mikrofon. Det er på mange måter den vite person sitt svar på svart-gangsta-rap. Begge snakker om tull, som drap og kultur, begge kler seg som tullinger som hater systemet. Begge har nær null talent. Et eksempel er han som brant ned historiske-kirker på 90tallet. Anonymkode: 9e6a2...4d0 Man kan si mye om Vikernes men talentløs er han definitivt ikke. Anonymkode: f8bbb...077 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #99 Skrevet 19. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan si mye om Vikernes men talentløs er han definitivt ikke. Anonymkode: f8bbb...077 Ehm, jo faktisk så er han totalt talentløs. Det skal ikke mye intelligens til for å skape slike sanger, sett deg i en situasjon hvor du er ung, gir opp det å ta høyere utdanning eller det å skaffe deg en jobb og i tilleg være interresert i metal-musikk. Da vil du garantert etter mange forsøk skape noe som høres greit ut innen den sjangeren. Du forveksler narsissisme med talent, det å skape hype rundt en artist er ikke talent. Det som feks det svenske bandet Europe gjør, det krever musikalt talent, selv om jeg ikke liker sangene deres kan jeg se for meg at det er vanskelig å treffe rette toner og forskjellige instrumenter i harmoni. Den harmoniske delen med forskjellige toner er noe metalhuer totalt gir blaffen i. Anonymkode: 9e6a2...4d0
absinthia Skrevet 20. mai 2016 #100 Skrevet 20. mai 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehm, jo faktisk så er han totalt talentløs. Det skal ikke mye intelligens til for å skape slike sanger, sett deg i en situasjon hvor du er ung, gir opp det å ta høyere utdanning eller det å skaffe deg en jobb og i tilleg være interresert i metal-musikk. Da vil du garantert etter mange forsøk skape noe som høres greit ut innen den sjangeren. Du forveksler narsissisme med talent, det å skape hype rundt en artist er ikke talent. Det som feks det svenske bandet Europe gjør, det krever musikalt talent, selv om jeg ikke liker sangene deres kan jeg se for meg at det er vanskelig å treffe rette toner og forskjellige instrumenter i harmoni. Den harmoniske delen med forskjellige toner er noe metalhuer totalt gir blaffen i. Anonymkode: 9e6a2...4d0 Vel, nå er det ikke slik at alle typer musikk skal være vakkert. Jeg er ikke noen fan av Vikernes, men med bittelitt kunnskap om forskjellig musikk, kan man lett se likhetene med Stravinsky, som mange har latt seg inspirere av og som stadig trekkes frem. Alt trenger ikke å ha vakre harmonier. Det blir som å si at all billedkunst må være av behagelige ting, som pene mennesker, barn, natur og solnedganger ellers har ikke maleren talent nok. Her får du en liten smak, det er lett å tenke seg at dette er temmelig svart metall, om det hadde vært andre instrumenter og et band som fremførte det 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå