Gå til innhold

Hva tenker du om Black Metal-folk?

Anbefalte innlegg

Gjest The damned
Skrevet

1. Jeg har vært en del av miljøet i mange år,så jeg tenker jo bare positive ting om dem.

Å gå på metalkonsert er en hyggelig opplevelse. Aldri opplevd slåssing eller bråk. Folk er ganske rolige utenom at noen headbanger eller har mosh pit. Jeg har hørt at metalfans i Norge er roligere på konserter enn i andre land,men for min del er det positivt. Ønsker ikke å være med i noe mosh pit :)

Stort sett er alle hyggelige og snille folk på tross av et tøft ytre.

På konserter føler jeg nesten at jeg er kommet "hjem" på grunn av godt samhold og god stemning :)

2.

Enslaved er jo et band som har fått endel fans utenfor metalmiljøet også,og de er ikke så kontroversielle som Gorgoroth.

Opplever dem som seriøse musikere som liker å eksperimentere litt med andre sjangre,og de har alltid fantastiske konserter.

Gorgoroth har jeg aldri vært fan av,men de er et av de bandene som ønsker å være kontroversielle og er det så lenge de er på konserter og i media.

Ellers har jeg inntrykk av at de fleste har et ganske normalt liv utenom. Med familier og helt vanlige liv.

Enslaved har jo for eksempel vært med i et fiskeprogram på tv,og de virker nok mer folkelige. Men noen band er mer opptatt av å ha et image og holde på det og Gorgoroth er nok en av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Musikere generelt kan være litt fulle av seg selv, men tror ikke det er noe særskilt svartmetallsfenomen. Mulig det spørs på hvor mange groupies de har.

Skrevet

Jeg tenker de ofte har god musikksmak, fordi jeg også kan like en god del metal.

De på det første bilde ser relativt normale ut, det kunne vært venner av meg liksom, han på det andre bilde ser ut som han skal holde konsert eller noe, sært om han går sånn til vanlig med blod og digert kors og de greiene på armen.

Skrevet

Jeg har litt problemer med å forholde meg til folk som har gjort "image problem" til noe de dyrker. Selvutnevnte outsidere, definitiv. 

Og ingen er mer konforme innen sin egen gruppe enn slike folk.

• Liker 2
Skrevet

Synes det er litt ironisk at Black Metal-folk er såpass opptatt av å skille seg ut, være seg selv og dyrke individualiteten, når det knapt finnes et mer uniformert og konformt miljø. 

Utover det er nesten alle metalfolk jeg kjenner trivelige og bra folk! Noen idioter finnes det jo, men det har mer med personligheten deres enn at de er opptatt av metal. :P 

Enslaved liker jeg, Gorgoroth liker jeg mindre. Jeg liker fokus på musikken, ikke at det skal fokuseres på å være eklest mulig. 

• Liker 2
Skrevet

er jeg fordomsfull, eller kan de være voldelige?

Anonymous poster hash: 6bd30...194
Gjest The damned
Skrevet (endret)

er jeg fordomsfull, eller kan de være voldelige?

Anonymous poster hash: 6bd30...194

Alle kan vel være voldelige uansett hvilket miljø de tilhører,men det er ikke noe typisk å være voldelig og høre på black metal selv om diverse opp igjennom har prøvd å skylde på det når folk har myrdet noen.

Det er vel det samme som at flere har prøvd å skylde på voldelige spill.

Jeg tror ikke det er musikkens eller spillets skyld at noen blir voldelige,men at slike gjerne søker seg til slik musikk og slike spill.

Endret av The damned
Skrevet

Er generelt lite vold i de miljøene der. Snakket med en i politiet for noen år tilbake, og hun kunne ikke huske at de noen gang hadde rykket inn mot Rock In (metalpub i Oslo), men at de hver eneste helg måtte ned på hiphop-stedet som lå vegg i vegg (husker ikke navnet, lagt ned nå).

• Liker 4
Skrevet

Enslaved  :hjerte:

Enslaved er en gjeng med koselige menn som på en måte ikke samsvarer med hvilket inntrykk jeg tror mange har av metal-folk.

Har festet med dem og de er helt vanlige mennesker "som oss". Jeg har også truffet de som spiller enda svartere metal, og som sminker seg på scenen, men mange av disse er også "normale" og rolige, så mitt inntrykk er egentlig det samme av begge bildene. Stort sett er det kun et image. Nå ser Enslaved egentlig ganske snille ut på det bildet, så det gjenspeiler ikke helt hvilken type musikk de spiller. Og igjen, musikken de spiller gjenspeiler ikke hvem de er. 

Og black metal/metal fans er fine folk. Jeg var på konsert (med Enslaved, faktisk) forrige helg, og tenkte faktisk litt på dette da. Foruten en altfor full idiot (som man finner i alle sjangre) så koste alle seg, klappet, ropte, headbanget og hadde det veldig gøy. 

Anonymous poster hash: 266d4...ae1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns de ser ganske feminine ut med langt hår og smoky eye look. Jeg syns ikke det mølet de lager burde ha vært lov til å kalles musikk.  Det er IKKE musikk!

Jeg hører mye på svartmetall og jeg er en type som er avhengig av at låtene har ordentlige melodier. Og det har den metallen jeg hører på i alle fall. Melodiøst og bra! Så musikk er det!!!

Prøv og hør symfonisk black metal. Hør på låta "Perfection or vanity" av Dimmu Borgir. Knallbra!! Dette er riktignok en instrumental da.... men allikevel.

• Liker 1
Skrevet

Nå er riktignok Dimmu Borgir et veldig kommersielt band, det er på en måte ikke skikkelig black metal sånn som Gorgoroth, Mayhem (de aller eldste), Taake m.fl. De som er svartmetallere til sin hals, ekte svartmetallere, de hater Dimmu Borgir. Men allikevel....

• Liker 2
Skrevet

Nå er riktignok Dimmu Borgir et veldig kommersielt band, det er på en måte ikke skikkelig black metal sånn som Gorgoroth, Mayhem (de aller eldste), Taake m.fl. De som er svartmetallere til sin hals, ekte svartmetallere, de hater Dimmu Borgir. Men allikevel....

Ikke alle av oss darling ;)

• Liker 3
Skrevet

Ikke alle av oss darling ;)

:kose:

Skrevet

Dumme Birger er jo skikkelig fjollete, men det er en del av sjarmen. Blir vel samme greia som med kraftmetall.

Skrevet

Utover det er nesten alle metalfolk jeg kjenner trivelige og bra folk! Noen idioter finnes det jo, men det har mer med personligheten deres enn at de er opptatt av metal. :P

Regner med at du ikke vokste opp på sytti og åttitallet? :)

Skrevet

Regner med at du ikke vokste opp på sytti og åttitallet? :)

Jeg er født på slutten av åttitallet. Hvorfor spør du? :)

Skrevet

Jeg er født på slutten av åttitallet. Hvorfor spør du? :)

Fordi mange metalfolk på åttitallet var så absolutt ikke trivelige og bra folk. Særlig de som likte de mykeste og mest melodiøse formene for metal var en gjeng bøller og pøbler. 

• Liker 1
Skrevet

Fordi mange metalfolk på åttitallet var så absolutt ikke trivelige og bra folk. Særlig de som likte de mykeste og mest melodiøse formene for metal var en gjeng bøller og pøbler.

Du mener puddelrockerne? Kjenner egentlig ikke til at metalfansen fra 80-tallet var så ille, det er i stor grad de som nå er voksne og liker svartmetall.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...