FrøkenStudine Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Jeg skriver en skoleoppgave om kategorisering av en gruppe som ønsker å skille seg ut fra "normalen". Jeg har valgt folk som spiller Black Metal, og jeg lurer: 1) Hva tenker dere om denne typen mennesker, sånn generelt? 2) Tenker dere ulikt om de på det første bildet og han på det siste? Alle svar er nyttige, og vil være til stor hjelp for oppgaven min. Endret 17. oktober 2015 av FrøkenStudine
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg tenker først og fremst at de må ha veldig god hørsel som får med seg teksten.
Gjest Raindrops Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg har litt fordommer mot dem, fordi da jeg var i det miljøet for noen år siden så opplevde jeg dem som selvutnevnte outsidere som var akkurat like fulle av fordommer som den såkalte saueflokken de ønsket å skille seg ut fra. Voksne mennekser som hører på og spesielt spiller svartmetall tenker jeg dog ikke mye om, jeg ser kanskje på dem som mer ungdommelige til sinns, av en eller annen grunn.
Jolene Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) 1) Hva tenker dere om denne typen mennesker, sånn generelt? Ingenting spesielt egentlig. Er selv en del av det miljøet, men har tonet ned stilen med årene. Derimot så elsker jeg å dra på Wacken i Tyskland. Av egne opplevelser både med folk som spiller i den type band, og blant de jeg kjenner, er det hyggelige mennesker. Har aldri opplevd noe negativt i grunn, eneste unntaket må være de som prøver å gå i Øystein Aarseths fotspor hva "ekte svartmetall" er. Det vil si å gjøre seg selv til en som står på utsiden, at det er om å gjøre å være ondest mulig. De aller fleste er hyggelige mennesker som har musikken til felles. Bare fordi man hører på den type musikk, definerer det deg som person svært lite. De som hører på svartmetall er ingen homogen gruppe, fordi man kan kle seg på én måte, mens musikksmaken kan være en annen. 2) Tenker dere ulikt om de på det første bildet og han på det siste? Nei, begge de bandene der lager bra musikk. Derimot så må jeg legge til at jeg foretrekker Gorgoroth rent musikalsk, men med Gaahl som vokalist. Han har også mottatt en pris i Bergen for å være åpne rundt det å være homoseksuell. Denne låten er min favoritt av Gorgoroth: Endret 17. oktober 2015 av Jolene 6
Agathe Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 1) Hva tenker dere om denne typen mennesker, sånn generelt? Jeg tenker at de egentlig er ganske stille og rolige folk. 2) Tenker dere ulikt om de på det første bildet og han på det siste? Tenker at Gaahl virker mer utagerende enn Enslaved. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Da jeg var ung for 15 år siden og møtte en del svartmetallere, så hadde jeg et generelt inntrykk av at de er ganske rettferdige og empatiske mennesker. Som regel mer intelligente enn folk flest. Når det er sagt virket det som om man kunne dele dem inn i hvertfall to grupper; der den ene hadde interesse for musikken og syns stilen var fascinerende- og de som skulle tøffe seg og tråkke på andre. Jeg ser på de mest sminkede og voldsomme svartmetallerne som litt av gimmicken. Det er litt som halloween når man skal kle seg opp skummelt og skille seg ut. Slik er det med deler av metallsjangeren. Det er tradisjon og skal være slik. Det er ikke nødvendigvis at alle syns det er pent eller har interesse for å sminke seg voldsomt, men siden det er tradisjon ( slik man kler seg i bunad på 17.mai) så hopper de i det allikevel. Jeg vet også noen kledde seg i sort fordi de likte stilen og den uttrykte et aspekt ved det mentale sinnet (sinn som i sinnstilstand) deres. Kanskje en følelse av å være annerledes, melankolsk og dyster? Anonymous poster hash: dcba8...fec 3
Testosteron Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 1) Hva tenker dere om denne typen mennesker, sånn generelt? 2) Tenker dere ulikt om de på det første bildet og han på det siste? 1. De er harry 2. Ja. Slik sminke er harry 1
Snøfnugga Skrevet 17. oktober 2015 #10 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg jobber på et konsertsted der det kommer all slags band og holder konserter. Jeg var litt skeptisk første gang vi skulle ha et BM-band her, for jeg trodde de ville være drittsekker og at det ville bli mye slåssing og bråk med deres publikum. Men nå er BM ett av de typene band jeg foretrekker å ha her, fordi at fansen deres oppfører seg skikkelig. Jeg liker ikke BM, men jeg har kun møtt greie folk som spiller det. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Syns de er hyggelige folk jeg fins jo av de som er drittsekker, men sånne folk finner man andre steder også. Har opplevd at det er et veldig åpent miljø. Folk som uansett er outsidere av forskjellige grunner kan finne seg til rette i et slikt miljø, og godtatt. Det er greit å være annerledes!Anonymous poster hash: 91e3f...101
FlikkFlakk Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har flere venner som spiller i de mest populære bm bandene, mange av de er helt normale gutter med barn, kone, hus og hund De elsker musikk og har funnet en sjanger de både digger og tjener penger på. Det ser veldig brutalt ut med sminken osv, men så fort det er av så er det som sagt helt normale mennesker. Det som er litt skummelt er unge mennesker som akkurat har begynt å like denne typen musikk og på en måte overdriver livsstilen veldig med dyrking osv, men de fleste holder ikke på med dette lenge, heldigvis. 1
Djungelvrål Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg syns de ser ganske feminine ut med langt hår og smoky eye look. Jeg syns ikke det mølet de lager burde ha vært lov til å kalles musikk. Det er IKKE musikk! 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg syns de ser ganske feminine ut med langt hår og smoky eye look. Jeg syns ikke det mølet de lager burde ha vært lov til å kalles musikk. Det er IKKE musikk! Hva er din definisjon av musikk, egentlig? Anonymous poster hash: 97296...a8b 2
Jolene Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg syns de ser ganske feminine ut med langt hår og smoky eye look. Jeg syns ikke det mølet de lager burde ha vært lov til å kalles musikk. Det er IKKE musikk! Det er din mening, men folk kan faktisk mene noe annet enn deg 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #17 Skrevet 20. oktober 2015 de er moteriktige på sin måte. de utråler en slags karisma som veldig få har. samtidig så tror jeg de er veldig opptatt av renslighet siden de bruker såpass mye tid på utseendet. Anonymous poster hash: 6bd30...194
absinthia Skrevet 20. oktober 2015 #18 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Sympatiske, har ofte tidligere følt seg noe fremmedgjort, intelligente, ofte snille, ofte litt pinglete på en eller annen måte, kan være litt selvhøytidelige innimellom, liker at ting har litt dybde. Tar ikke lett på musikk og du finner heller disse lyttende til progressiv jazz, enn Bon Jovi eller Kurt Nilsen, - for å si det sånn. Vil si at musikken deres også minner mer om dette. Om bildene tenker jeg at Enslaved fremstår som et typisk band( mens jeg i forhold til deres opptredener i media, synes at de likegjerne kunne vært en gjeng økologiske bønder). Det andre bildet viser en som har større behov for å skille mellom scenepersonlighet og privatperson. De snilleste guttene er ofte de som liker den hardeste musikken.. Endret 20. oktober 2015 av absinthia 2
bippo Skrevet 20. oktober 2015 #19 Skrevet 20. oktober 2015 1) Hva tenker dere om denne typen mennesker, sånn generelt? De er stort sett de triveligste menneskene jeg treffer, hvis man skal dele inn folk utifra musikksjanger. Kosebamser, rett og slett. Har ofte mye å by på. Liker mye god musikk, som hun over nevner, prog. jazz og lignende. 2) Tenker dere ulikt om de på det første bildet og han på det siste? Et par av de på det første bildet har jeg møtt, hyggelige karer. Mtp det siste bildet så vet jeg at det er en ganske teatralsk sjanger (litt som med opera på en måte), og image er en stor del av det.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #20 Skrevet 20. oktober 2015 Mange er veldig hyggelige, men som nevnt over her, ofte litt selvutnevnte outsidere som er litt "oss" og "de andre". Mange er litt vel opptatt av uniformering og veldig fordomsfulle mot andre. Men det er forskjell på poserne og de som er genuint opptatt av musikken. Var selv en del av miljøet da jeg var yngre, men savner ikke den innstilllingen de ofte har til "normale".Anonymous poster hash: 8134f...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå