AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Noen som kan komme med tips til spennende jobber som det er variasjon i, ikke type kontor jobb med gjøre neste det samme hele tiden.Anonymous poster hash: 4bec8...00e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Journalist. Anonymous poster hash: 78a0a...171
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Noen som kan komme med tips til spennende jobber som det er variasjon i, ikke type kontor jobb med gjøre neste det samme hele tiden.Anonymous poster hash: 4bec8...00e Jobber som involverer mennesker. Man treffer jo nye mennesker hver dag og det kan være sprnnende i seg selv. Generelt tror jeg man kan gå lei de aller fleste jobber, for alt gjentar seg. Å være kunstner kan kanskje være spennende. Man forventer i alle fall utvikling.Anonymous poster hash: b5fd6...b3b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er veldig glad i min egen jobb som lærer på ungdomstrinnet. Jeg har alltid vært teoriglad og liker å sitte alene og pusle med kontorjobbing, men samtidig så er det kjekt at jeg samtidig får vært mye aktiv: står og går mye i undervisning og deltar på samarbeidsmøter, slik at jeg ikke alltid sitter alene med alle oppgaver. Jeg liker også at jeg ikke har samme timeplan alle dager: noen dager er jeg mye i klasserommet og får knapt tid til å sette meg ned, mens jeg har mye egentid andre dager. Jeg har også en del ubundentid, slik at jeg til en viss grad bestemmer når jeg starter og slutter på jobb, utover undervisningen og møtene. Jeg jobber mye med mennesker og må forholde meg til både kolleger, elever og foreldre. Det er utfordrende mange ganger, men samtidig så gir det innhold og mening i hverdagen. I tillegg til å være glad i hverdag og rutiner, så er jeg veldig glad i "annerledesdager" hvor rutinene brytes opp, som for eksempel aktivitetsdager eller å dra på museer og konserter med elever. Anonymous poster hash: 2c46a...72f 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er veldig glad i min egen jobb som lærer på ungdomstrinnet. Jeg har alltid vært teoriglad og liker å sitte alene og pusle med kontorjobbing, men samtidig så er det kjekt at jeg samtidig får vært mye aktiv: står og går mye i undervisning og deltar på samarbeidsmøter, slik at jeg ikke alltid sitter alene med alle oppgaver. Jeg liker også at jeg ikke har samme timeplan alle dager: noen dager er jeg mye i klasserommet og får knapt tid til å sette meg ned, mens jeg har mye egentid andre dager. Jeg har også en del ubundentid, slik at jeg til en viss grad bestemmer når jeg starter og slutter på jobb, utover undervisningen og møtene. Jeg jobber mye med mennesker og må forholde meg til både kolleger, elever og foreldre. Det er utfordrende mange ganger, men samtidig så gir det innhold og mening i hverdagen. I tillegg til å være glad i hverdag og rutiner, så er jeg veldig glad i "annerledesdager" hvor rutinene brytes opp, som for eksempel aktivitetsdager eller å dra på museer og konserter med elever. Anonymous poster hash: 2c46a...72f Jo mer jeg leser her inne om læreryrket, jo mer kunne jeg tenke meg å bli lærer. Feiler jeg i utdanning jeg allerede har begynt på skal jeg absolutt vurdere å bli lærer. Det var aldri oppe til vurdering tidligere, kanskje fordi jeg "hatet" så mange av mine lærere opp igjennom. Etter barneskolen gikk det jevnt nedover med læringslysten. Det tror jeg er lærerens viktigste oppgave; å hjelpe elevene med å beholde gleden over å lære. Når alt blir rutine og påprakket undervisning er det ikke gøy lenger. Anonymous poster hash: b5fd6...b3b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Flere forslag?Anonymous poster hash: 4bec8...00e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 Joda, lærerens viktigste oppgave er elevens ve og vel, men herregud så mye annet en må forholde seg til også. En ting er å undervise i favorittfaget i egen klasse, noe heeelt annet er å få ukjente fjes i tilfeldige strøfag (for å fylle opp stillinga di), som slett ikke er motiverte for faget. Jeg elsker mitt eget klasserom og arbeidet med kontaktelevene mine, mem alt det andre er på god vei til å drive meg langt vekk fra ungdomsskolen.Anonymous poster hash: 44028...9a8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 Reiseleder kanskje? Anonymous poster hash: d55d3...20f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 ingen som skal foreslå politi eller brann? det er jo varierte yrker Anonymous poster hash: 4bec8...00e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Sykepleier. Du kan egentlig jobbe med ALT. Alt fra sykehjem, skole, sykehus, diverse institusjoner, høgskolelærer, voldtektsmottak, veileder innenfor diverse, krisetelefon, fagleder, avdelingsleder, forsker, ambulanse... Mye mer også. Er egentlig ingen begrensninger. Anonymous poster hash: e8cb9...1bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå