Gå til innhold

Push ups

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer så vidt skikkelige push ups. Jeg klarer vel en, maks to om jeg virkelig tar i. Har derimot ingen problem med å gjennomføre 30-40 push ups på knærne. Hvordan bør jeg trene for å klare flere. Skjønner at jeg må ta push ups, men hvordan skal jeg liksom legge opp progresjonen og treningen? 

Hadde satt stor pris på om noen ville hjelpe :) 

Anonymous poster hash: 99ed9...800
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem :)

Skrevet

Begynn med noen få på knærne, så tar du 1-2 skikkelige når du er blitt litt varm, og tar resten på knærne igjen.

Du vil jo etter hvert kunne øke de du tar "skikkelig" til 2-3, 3-4, 5.. 6.. 10 til slutt

Da blir'e nok bra.

Anonymous poster hash: 42fc7...d0f

Skrevet

To metoder som kan fungere greit:

Eleverte push-ups: Gjør push-ups på tærne, men ha armene på en kasse eller en benk slik at det blir vinkel på kroppen. Da blir belastningen mindre, og du vil kunne gjøre flere repetisjoner. Når du blir sterkere kan du velge en lavere benk/kasse, inntil du klarer flere på gulvet (og inntil du eventuelt begynner å elevere beina i stedet for enda tyngre belastning).

Eksentriske push-ups (med/uten knær): Når du skal pushe deg opp, stå på knærne, men gå opp på tærne når du skal ned og senk deg sakte (tell gjerne til fire når du senker deg).

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Stemmer for armhevninger på kasse/benk som Erazor skriver her.

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Bør man trene benkpress i tillegg, eller kan det være greit å bare fokusere på armhevinger en periode?

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Bør man trene benkpress i tillegg, eller kan det være greit å bare fokusere på armhevinger en periode?

Variasjoner på brystøvelser er bare bra! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...