Gå til innhold

Hva er den gode far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere kvinner mener er en god far/pappa til deres barn? Hvordan bør en god pappa være synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leken, konsekvent, kjærlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ansvarlig, grensesettende, streng med regler, empatisk, omsorgsfull, tilgivende og ikke langsint, støttende og tilstedeværende (ikke bare at man er fysisk tilstede, men også mentalt og at man "ser" barnet sitt og gir dem oppmerksomhet og kontakt) er mye viktigere enn at man er leken. Blir fort en sirkusppappa av fedre som tror at jobben består av å leke med dem og ha det gøy og morsomt..

Anonymous poster hash: c2eac...d87

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ansvarlig, grensesettende, streng med regler, empatisk, omsorgsfull, tilgivende og ikke langsint, støttende og tilstedeværende (ikke bare at man er fysisk tilstede, men også mentalt og at man "ser" barnet sitt og gir dem oppmerksomhet og kontakt) er mye viktigere enn at man er leken. Blir fort en sirkusppappa av fedre som tror at jobben består av å leke med dem og ha det gøy og morsomt..

• Liker 1
Skrevet

En god far i mine øyne;

1.Gir omsorg, trygghet og kjærlighet.

2.Tar ansvar og stiller opp.

-så enkelt :)

Anonymous poster hash: dd5e5...650

• Liker 4
Skrevet

Mye bra her. Hva kan en far tilføre sine barn som en mor ikke kan? (sånn i det store og hele, er jo store variasjoner blant oss mennesker). Takk for svar!

Skrevet

Om man har en datter bør man utvise ett fornuftig kvinnesyn, det er du som er den første rollemodellen for hvordan kvinner bør behandles...

Anonymous poster hash: d9069...4f8

• Liker 4
Skrevet

Om man har en datter bør man utvise ett fornuftig kvinnesyn, det er du som er den første rollemodellen for hvordan kvinner bør behandles...

Og hva mener du er et fornuftig kvinnesyn og hvordan mener du at kvinner skal behandles?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Det sies at kvinner gifter seg med sin far og her her far en jobb med å behandle datter og andre kvinner bra (det inkluderer også mor). Dette for å få en god svigersønn som behandler sin datter godt.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Dette var godt sagt. :) Helt enig med deg! Endret av Steve Rogers
Skrevet

Man bør lære opp jentene til å si ifra om ting son ikke er greit, f.eks å bli klådd på o.l. Behandle kvinnene i ditt liv med kjærlighet og respekt, en mann som f.eks slår kjæresten sin "lærer" datteren at det er slik det skal være. Du er som sagt den første og den viktigste mannlige rollemodellen.

Prøv å ikke la egne dårlige erfaringer med enkeltpersoner bli malen for hvordan du ser på kvinner.

Husk at alle menn i livet hennes skal sammenlignes med deg, sørg for at det er noe å strekke seg etter og ikke noe en hvilken som helst pøbel kan gjøre.

• Liker 5
Skrevet

Det at du spør om dette viser at du er en god far:)

• Liker 2
Skrevet

Det håper jeg å være. Takk så mye.

Skrevet

En bra mann er en bra pappa. Har du en sønn vil han strekke seg etter å bli som deg og du vil sette standaren for hvilke menn datteren din velger i fremtiden. Det er ikke vanskeligere enn å ha dette i bakhodet. :)

Anonymous poster hash: de69c...780
Skrevet

Tja. Du kan jo se på forrige tråd han startet som heter "8 år gammel datter vil ikke overnatte" og "fortvilet mamma" å se om du mener det samme etterpå...

• Liker 1
Skrevet

Tja. Du kan jo se på forrige tråd han startet som heter "8 år gammel datter vil ikke overnatte" og "fortvilet mamma" å se om du mener det samme etterpå...

Jeg har ikke sett noe annet han har postet så det var i god tro. Skal ta en titt på den etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett noe annet han har postet så det var i god tro. Skal ta en titt på den etterhvert.

Kikk på alenemødre som utnytter velferdsstaten også. TS er samme som her, han glemte å anonymisere seg etterhvert.

Skrevet

Kikk på alenemødre som utnytter velferdsstaten også. TS er samme som her, han glemte å anonymisere seg etterhvert.

Ja gjør det. Å stå opp mot urett er noe jeg ønsker å videreformidle til min datter.

Skrevet

Javel, folk kan jo lese selv, klarer personlig ikke å se hvordan du forsvarer datteren din men det er meg.

Skrevet

Unnskyld, står opp for urett. Det er jo så sinnssykt urettferdig at mennesker får hjelp når de er alene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...