Gå til innhold

Hva er egentlig typisk norsk ?

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Unngå småprating og øyekontakt med ukjente mennesker.

Jeg holder øyekontakt med alle jeg ser, hvis øye kontakten er truende smiler jeg.

Alle vennene mine gjør det samme - ALLE ER 100% NORSKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder øyekontakt med alle jeg ser, hvis øye kontakten er truende smiler jeg.

Alle vennene mine gjør det samme - ALLE ER 100% NORSKE.

Holder du øyekontakt med ALLE du ser??   Creepy

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er typisk norsk ?

Statusjag, materialisme og selvgodhet.

Anonymous poster hash: 064cb...2e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være god.

gro.jpg

Anonymous poster hash: 12a35...d4d

Haha! Det var nettopp dette jeg tenkte når jeg leste trådtittelen. 

Forøvrig: Norge er på one-night-stand toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Brødskiver

-Natur - tror naturen påvirker nordmenn mer enn de fleste er klar over, jeg tror det er få land (i den vestlige verden iallefall) der den jevne innbygger har så mye "naturvett". Og veldig mye norsk kunst og kultur, f.eks svartmetall, er påvirket av naturen.

-En grunnleggende tillit til andre mennesker. 

Ville sagt mistillit :fnise:  Nordmenn er så skeptiske til alt!

Anonymous poster hash: 6a319...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

janteloven! :kvalm:  :kvalm:  :kvalm: 

ikke snakke med fremmede

å tro at norge har verdens vakreste natur

helgefyll er ok, men et glass vin til maten på en hverdag er fyfy

null drikkekultur

ikke se andre i øynene

matpakke

brød, brød og brød

hytteliv

Så utrolig kjipt for deg å bo i et land du ikke finner noen positive trekk hos. Det hadde ikke jeg fikset :(

Anonymous poster hash: d4181...dbc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være god.

gro.jpg

Anonymous poster hash: 12a35...d4d

Gro er alltid feilsitert på det der.

"Det er typisk norsk å være Gro!", var det hun egentlig sa.

Og bildet demonstrerer det på god måte. Hyttetur, favnen full av ved til ovnen, mariusgenser og selbuvotter. Et nasjonalt ikon, no less. Det er til og med bjørkeved. Stort norskere blir det ikke.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Metal

Nisjemusikk er typisk norsk? Det er nesten ingen som hører på Black Metal. Og den eneste grunnen til at Norge er kjent innen den nisjen er at den er så utrolig smal, kombinert med at noen ekstraordinært gode musikere og producere hadde en fetisj for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisjemusikk er typisk norsk? Det er nesten ingen som hører på Black Metal. Og den eneste grunnen til at Norge er kjent innen den nisjen er at den er så utrolig smal, kombinert med at noen ekstraordinært gode musikere og producere hadde en fetisj for den.

Av den enkle grunn at Norge er verdenskjent for den type musikk. Derfor kan dette sies å være "typisk norsk" i en moderne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av den enkle grunn at Norge er verdenskjent for den type musikk. Derfor kan dette sies å være "typisk norsk" i en moderne sammenheng.

"Verdenskjent" innen en smal nisje betyr bare at svartmetall lider av talenttørke, globalt sett.

Jeg kan knapt tenke meg noen gruppe som er mindre typisk norske enn de folka der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt for deg å bo i et land du ikke finner noen positive trekk hos. Det hadde ikke jeg fikset :(

Anonymous poster hash: d4181...dbc

Jeg bor ikke i Norge, saa null problem du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matpakke

Brødskiver

Brunost

Ostehøvel

Hjemmestrikkede ullsokker

Anonymous poster hash: 8827f...016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Verdenskjent" innen en smal nisje betyr bare at svartmetall lider av talenttørke, globalt sett.

Jeg kan knapt tenke meg noen gruppe som er mindre typisk norske enn de folka der.

Innenfor sin sjanger er de verdenskjent. Det er en grunn til at mange av disse bandene legger ut på verdensturneer feks. Nettopp fordi den norske sjangeren utpeker seg i en egen retning som man ikke finner andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmedfrykt.

Anonymous poster hash: 9e2a0...c32

Nei det er ikke typisk norsk. Det er et globalt fenomen. En av de tingene mennesker av alle raser og kulturer har til felles, er frykten for hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sagt mistillit :fnise: Nordmenn er så skeptiske til alt!

Anonymous poster hash: 6a319...90d

Haha, nei faktisk ikke. Norge ligger helt i toppen når det gjelder tillit. Er kun Danmark som slår oss, en teori går ut på at det er på grunn av denne høye graden av tillit i samfunnet vi har vært i stand til å bygge velferdsstaten.

http://www.oecd-ilibrary.org/sites/soc_glance-2011-en/08/01/g8_co1-01.html?itemId=/content/chapter/soc_glance-2011-26-en&_csp_=7d6a863ad60f09c08a8e2c78701e4faf

Og, sånn generelt nordmenn regnes som det absolutt mest naive folkeferd i møtet med den store verden :P

Endret av Agathe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror du har peiling på hva du snakker om. Black metal er stort i hele verden.

Anonymous poster hash: 0003c...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror du har peiling på hva du snakker om. Black metal er stort i hele verden.

Stort i huet ditt, kanskje. Som sjanger er den liten. I hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link?

Anonymous poster hash: c80e5...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...