Gå til innhold

Hva synes dere om å gi bruke gaver i barnebursdager? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det å gi gjenbruk er supert. Så lenge det er i god stand og helt, så må da det være et godt alternativ. Hva synes dere? :)

Anonymous poster hash: f9773...789

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir aldri noe brukt i gave. kjøper mye brukt til meg selv da.

Anonymous poster hash: d1a04...049
  • Liker 3
Skrevet

Hvis vi har ting vi ikke lenger bruker/trenger gir vi det til familie eller venner uten å ta noe for det, da synes jeg det ville blitt rart å gi det som gave i stedet. Hvis verken familie eller venner har bruk for det selger vi det på finn eller gir det til et loppemarked.

• Liker 4
Skrevet

Gjenbruk i bursdagsgaver ville jeg sagt er greit kun om det barna får har en affeksjonsverdi.

Men i barnebursdag, tenker du da i familie eller bursdager der ditt barn gir brukte gaver til andre barn?

Anonymous poster hash: ba41a...a66

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker på fra et barn til et annet barn. Jeg mener, ting som er av veldig god stand, som ser ubrukte ut og er av god kvalitet. Som barnet kanskje ikke leker med lenger, men som hadde kostet mye mer helt nytt enn hva som er vanlig å gi i barnebursdager. Tenker dere det er greit da?

Kan gi et eksempel, lego. Hvis esken er hel, den er kun åpnet, men legoen har aldri blitt bygget. Verdien ligger på rundt 500 kr nytt. Hadde det vært greit å gi bort? :)

• Liker 4
Skrevet

For å sette det litt på spissen her, hvis noen har såpass dårlig råd at ikke de har råd til å sende barna i bursdagen pga gave, er det da ikke bedre å gi brukte fine gaver? :)

Dette gjelder ikke meg, men jeg tenker liksom det at det må da være greit? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt greit! :)

Anonymous poster hash: badc8...9a6

• Liker 6
Skrevet

Jeg gav brukt gave i presang. En av vennene til sønnen min var veldig glad i en av lekene til sønnen min, den er ikke å få tak i i Norge så vi gav bort den. Vi har overhodet ikke dårlig råd, men tenker at så lenge noen andre kan bruke den er det helt greit. Vi kjøper altfor mye nytt uansett.

Anonymous poster hash: 24cb8...ba1

• Liker 1
Skrevet

Når vi får barn kommer vi til å oppfordre til å gi brukt. Ser ingenting i veien med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok ikke gjort det mindre det ble oppfordret til det på invitasjonen. Kanskje jeg må oppfordre til det neste år :) 

Skrevet

En gang var det en liten gutt som ga en brukt gave i presang til en jente. Han hadde pakket inn favorittbilen sin. Koselig. (Moren hadde også med en gave, kjøpt for anledningen.)

Skrevet

Jeg synes det er helt topp! Hadde bare blitt glad om noen hadde gitt brukte gaver til våre barn (men vet ikke helt hvordan vi skulle formulert noe sånt i invitasjonen). Har ikke gitt bort brukte ting selv/fra mine barn, men det er fordi jeg ikke vet om mottakeren ville synes det var ok.

• Liker 1
Skrevet

Gir bort leker ol. hele året rundt om vi har noe som ikke blir brukt. Av og til går det til bekjente og av og til på loppis/innsamling.

Gir ikke brukt i gave, men har avtalt med de andre foreldrene at vi kjøper gaver til max 50,- De fleste barna har jo det de trenger og det er bedre å fokusere på det sosiale i bursdager enn ting :)

Synes ideen med gjenbruk er veldig fin og hadde absolutt ikke reagert negativt om mitt barn fikk brukte ting :)

Anonymous poster hash: 6ba55...dae

Skrevet

I vanlig barnebursdag for skolebarn ville jeg aldri aldri gjort det. Det ville virkelig vært sosialt mageplask i min datters klasse.

Ellers arver hun, og gir videre, og har fått fine arveleker til jul.

Dere snakker vel om småbarn her?

Anonymous poster hash: d6570...c45

• Liker 1
Skrevet

Gjenbruk er bra. Det er mange unge og barn verden over som kaster sin barndom vekk på å lage ræl som vi i norge kjøper dyrt i en butikk.

Anonymous poster hash: 3ea1f...7b0

• Liker 3
Skrevet

Synes gjenbruk er bra, men ville ikke gitt det i gave uten videre. Var nylig i en bursdag hvor det i invitasjonen ble opplyst at bursdagsbarnet allerede hadde mye fint og at "bursdagsbarnet liker gjenbruk" :) Han fikk blant annet en del pent brukt tøy som foreldrene ble kjempeglad for. :)

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt med en brukt ting som gave i barnebursdag. Jeg er glad i gjenbruk og kjøper mye brukt selv, men det er så fort gjort at det blir en greie utav det i barnebursdager. Brukte ting vi ikke har bruk for gir jeg som regel heller bort til Fretex eller selger/gir bort på Finn.

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Jeg ser alle tar hensyn til mor, ingen tar hensyn til barnet.

Barn er svært observante.

Jeg husker en gang jeg fikk et skjørt i gave som tilhørte barnet til mammas bestevenninne. Jeg var gammel nok til å forstå hva som foregikk. Jeg sa selvsagt ingenting, men jeg ble veldig lei meg. Tanken var sikkert god, men den gang lita som jeg var følte jeg meg mindre verd enn jenta skjørtet hadde tilhørt. 

Jeg brukte aldri skjørtet. Jeg var redd hun skulle se meg i det: Det ville vært skamfullt.

Gjenbruk er noe en gir bort. Det er ikke gave.

Endret av gjestvest
Skrevet

Jeg synes faktisk det er uhøflig og frekt. Brukte leker arver man enten bort eller selger videre.. Går greit å gi bort i gave hvis lappen fortsatt henger på, men ikke ellers

Anonymous poster hash: 18891...551
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke gitt bort brukte gaver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...