AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å sette i gang adopsjonsprosessen før jeg har fylt 25? Vi er i gang med prøverør nå, men om tre forsøk ikke funker så vil vi adoptere. Jeg vil da være 24 år og min mann 28. vi har vært gift i 4 år, har bolig og god økonomi.. Anonymous poster hash: c1693...13e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Prosessen tar sin tid, så jeg ville ha begynt så fort dere hadde bestemt dere. Aldersgrensene varierer litt fra land til land, noen er strenge (bare 30-40, for eksempel), andre har mye videre grenser og vilkår. Jeg ville i alle fall kontaktet en organisasjon så snart som mulig. Lykke til! Anonymous poster hash: 78584...ee3 2
Mearrasámi Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Enig med AB over. Takk for at dere tenker på adopsjon. Det er mange barn der ute som trenger et godt og kjærlig hjem. Vil nok kontakte en organisasjon så tidlig som mulig ettersom prosessen kan ta tid. Det skal nok gå greit for dere å adoptere. 24 år er en grei alder og det ser jo ut som om dere har alt på stell. Et stabilt hjem med stabil økonomi og kjærlige foreldre er det viktigste i en adopsjonsprosess.
Ayesh Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Enig med AB over. Takk for at dere tenker på adopsjon. Det er mange barn der ute som trenger et godt og kjærlig hjem. Vil nok kontakte en organisasjon så tidlig som mulig ettersom prosessen kan ta tid. Det skal nok gå greit for dere å adoptere. 24 år er en grei alder og det ser jo ut som om dere har alt på stell. Et stabilt hjem med stabil økonomi og kjærlige foreldre er det viktigste i en adopsjonsprosess. Hei Har selv kjempe kjempe lyst til å adoptere. Men jeg har hørt at prossessen kan ta opptil 5 år? Og kan man adoptere selv om man har egne barn fra før?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Hei Har selv kjempe kjempe lyst til å adoptere. Men jeg har hørt at prossessen kan ta opptil 5 år? Og kan man adoptere selv om man har egne barn fra før? Jeg syns det er utrolig dårlig gjort å adoptere hvis en har/kan få egne barn. Tenk på alle oss som ikke klarer å bli gravide, og må vente i år etter år på å få adoptere et barn. Per i dag så er det slik at regelverket er så strengt, at det er flere foreldre enn det er barn som venter på adopsjon. Anonymous poster hash: 2ba2c...d00 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg syns det er utrolig dårlig gjort å adoptere hvis en har/kan få egne barn. Tenk på alle oss som ikke klarer å bli gravide, og må vente i år etter år på å få adoptere et barn. Per i dag så er det slik at regelverket er så strengt, at det er flere foreldre enn det er barn som venter på adopsjon. Anonymous poster hash: 2ba2c...d00 Anonymous poster hash: bf7ac...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg syns det er utrolig dårlig gjort å adoptere hvis en har/kan få egne barn. Tenk på alle oss som ikke klarer å bli gravide, og må vente i år etter år på å få adoptere et barn. Per i dag så er det slik at regelverket er så strengt, at det er flere foreldre enn det er barn som venter på adopsjon. Anonymous poster hash: 2ba2c...d00 Eh, nei. Neineinei. Anonymous poster hash: edb4f...1a3 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg syns det er utrolig dårlig gjort å adoptere hvis en har/kan få egne barn. Tenk på alle oss som ikke klarer å bli gravide, og må vente i år etter år på å få adoptere et barn. Per i dag så er det slik at regelverket er så strengt, at det er flere foreldre enn det er barn som venter på adopsjon. Anonymous poster hash: 2ba2c...d00 Å buhu. cry me a river Anonymous poster hash: e0127...bb2
Mearrasámi Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Hei Har selv kjempe kjempe lyst til å adoptere. Men jeg har hørt at prossessen kan ta opptil 5 år? Og kan man adoptere selv om man har egne barn fra før? Prosessen varierer fra land en ønsker å adoptere fra. Enkelte land har lengre venteliste enn andre. Vil dermed sterkt anbefale å begynne prosessen tidlig om du ønsker å adoptere. Det er ikke noe problem med egne barn fra før av. Har selv kjennskap til familier som har egne barn fra før av også adoptert en til. De vil gjøre en bakgrunnssjekk på dere som foreldre. Det viktigste er et trygt, stabilt hjem med grei økonomi samt at dere vil gi barnet omsorg, trygghet og kjærlighet. Lykke til Endret 18. oktober 2015 av Mearrasámi
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Enig med AB over. Takk for at dere tenker på adopsjon. Det er mange barn der ute som trenger et godt og kjærlig hjem. Vil nok kontakte en organisasjon så tidlig som mulig ettersom prosessen kan ta tid. Det skal nok gå greit for dere å adoptere. 24 år er en grei alder og det ser jo ut som om dere har alt på stell. Et stabilt hjem med stabil økonomi og kjærlige foreldre er det viktigste i en adopsjonsprosess. Det er flere som ønsker å adoptere, enn det finnes adoptivbarn. Så det er ikke slik at verden renner over av barn som bare sitter og venter på p bli reddet av snille vestlige foreldre. Anonymous poster hash: a580d...b70 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Det er flere som ønsker å adoptere, enn det finnes adoptivbarn. Så det er ikke slik at verden renner over av barn som bare sitter og venter på p bli reddet av snille vestlige foreldre. Anonymous poster hash: a580d...b70 Tull og tøys. Det det er rift om, er de yngste og friskeste barna som er frigitt til adopsjon til Norge. Men det sitter ganske mange millioner barn som ønsker seg familie, jo. At Norge er en adopsjonsmessig flaskehals og de fleste ønsker seg babyer forandrer ikke på det. Alle tre foreningene har egne sider for barn som søker foreldre, og de blir ofte liggende ganske lenge.Anonymous poster hash: 78584...ee3 3
Gjest Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Tror ikke det er mulig å søke om adopsjon mens man er under behandling for barnløshetbarnløshet, som for eksempel ivf. Så finn ut av det først! Er jo ingenting i veien for å ta kontakt med byråene nå, og begynne å finne ut av papirmølla så alt er klart for dere når dere endelig kan/vil søke. Tull og tøys. Det det er rift om, er de yngste og friskeste barna som er frigitt til adopsjon til Norge. Men det sitter ganske mange millioner barn som ønsker seg familie, jo. At Norge er en adopsjonsmessig flaskehals og de fleste ønsker seg babyer forandrer ikke på det. Alle tre foreningene har egne sider for barn som søker foreldre, og de blir ofte liggende ganske lenge.Anonymous poster hash: 78584...ee3 Stemmer, for "ikke friske" barn er ventetiden mye kortere. Ofte kan det være snakk om "bagateller" , som hareskår, svakt syn etc. For friske barn er etterspørselen mye høyere enn antall barn som frigis til adopsjon. Dette skyldes blant annet at en del land ikke ønsker å adoptere bort barna sine til utlandet, men helst ønsker å finne foreldre innad i landet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Ville også startet tidlig. Ventetidene på adopsjonssidene er ikke reelle. 5-8 er mer realistisk, mer hvis de norske reglene strammes inn mere. Var en periode hvor ventetiden økte med et år per år. Begynn allerede nå å spare opp så mye penger som mulig, for prosessen koster. Vi holder på med ivf, men har allerede bestemt at vi ikke kommer til å adoptere hvis det går dårlig. Det psykiske presset er umennesklig. Først er det tiden man prøver naturlig og blir skuffet, så er det utredning med negative beskjeder, så er det ivf-berg og dalbanen, så er det adopsjon med samtaler, søknader og evig fornying av disse for å risikere å bli tilbudt et barn med så store psykiske og fysiske problemer at barnet aldri vil kjenne deg. Da har man brukt 10 år med babyfokus og konstante slag mot psyken. Vi heller mer mot fosterforeldre. Anonymous poster hash: b7066...413
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå