AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Hei kan dere hjelpe meg med noen tanker eller erfaringer? Jeg har testet for å finne el lenge og har tross negative el svar på testene trodd at jeg har hatt el ca et par uker før mens. Men jeg fortsatte å teste og fikk plutselig positiv el test på onsdag. (Nesten en uke etter jeg hadde trodd jeg skulle ha el) men mens er forventet nå på onsdag.. Det vil si at jeg har under en uke mellom el og mens! (Siden el test viser positiv minst 1dag før el skjer) er det for kort?? Har jeg noen sjanse til å bli gravid med så kort fase mellom? Hjelp.. Anonymous poster hash: 87e6a...178 1
Gjest Valmuen Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis du har lutealfase på kun ei uke, kan det være for kort ja. Hvis mensen kommer som beregnet, nå som du har fått påvist EL, ville jeg nok vurdert å ta kontakt med legen, kan være du har defekt lutealfase
Gjest Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Det er for kort ja, men det kan jo hende mensen kommer senere? Hvis dette er første gang du tester for EL ville jeg testet en syklus til før kontakt med lege. Legen kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Om du har for kort lutealfase vil du finne ut denne syklusen hvor du faktisk har funnet el. Det kan jo også hende el bare var forsinket denne mnd.Anonymous poster hash: ff1e7...66a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Ts her Jeg har testet flere mnd men jeg har ikke fått helt klar positiv test. Har fått testsvar som ikke har vært helt klare.. men denne gangen var svaret klart positivt. Men kanskje perioden er for kort. Takk for svar! Jeg venter i spenning på om mensen kommer senere eller helst ikke kommer i det hele tatt. Og hvis lutealfasen viser seg å være så kort bør jeg nok komme meg til legen ja.. Godt å høre deres tanker og meninger! Takk! Anonymous poster hash: 87e6a...178
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Forresten har jeg 1barn på 2år fra før! Så kan lutealfasen forandre seg? Det gikk jo sist! Ts Anonymous poster hash: 87e6a...178
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Forresten har jeg 1barn på 2år fra før! Så kan lutealfasen forandre seg? Det gikk jo sist! Ts Anonymous poster hash: 87e6a...178 Har selv aldri sjekket eggløsning/lutealfase, men har syklus på 21 dager... som jo er kort. Og blitt gravid to ganger uten å ha mistet. Så trenger ikke være et problem at man ikke er helt A4. Og siden du har barn fra før, så ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Hvor lenge har du vært prøver i denne omgangen?Anonymous poster hash: 76487...752
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Takk så godt å høre! Dette er pp7.. Så begynner å bli lei kan jeg si.. Jeg har ikm på tirsdag hvis syklusen er som den pleier.. Men håper å få treff denne mnd selv om fasen er kort. Ts Anonymous poster hash: 87e6a...178
Gjest Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Har selv aldri sjekket eggløsning/lutealfase, men har syklus på 21 dager... som jo er kort. Og blitt gravid to ganger uten å ha mistet. Så trenger ikke være et problem at man ikke er helt A4. Og siden du har barn fra før, så ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Hvor lenge har du vært prøver i denne omgangen?Anonymous poster hash: 76487...752 Det er jo ikke helt sammenlignbart. Syklus på 21 dager trenger ikke være et problem, men lutealfase på under en uke ER et problem. Selv om du har kort syklus har du nok lengre lutealfase enn en uke. Det handler ikke om å være A4, det handler om at egget må få lov å feste seg før det blir "kastet" ut med mensen. Men jeg syns ikke ts skal bekymre seg før defekt lutealfase er funnet over flere sykler. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg venter i spenning på om mensen kommer etter min beregning på tirsdag.(i morgen) Kanskje er det bare hele syklusen som er kluss nå denne runden! Eller kanskje ikke mensen kommer i det hele tatt. Blir noen spennende dager de neste dagene! Anonymous poster hash: 87e6a...178
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå