Gå til innhold

Treningssenteret legger ned, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg hadde gledet meg til å komme i gang med trening igjen, og så viser det seg at det lokale treningssenteret legger ned! Det har vært litt labert med trening de siste par månedene, så planen var å begynne å jogge på tredemølle (orker ikke ut når det er regn og vind, noe det for det meste har vært siden jeg kom hjem fra ferie) og begynne så smått med styrketrening.

Huset mitt er lite og gammelt med små rom, så jeg har ikke anledning (eller råd) til å lage et eget treningsrom. Har heller ikke plass til store treningsapparater. Tenker så smått å gå til innkjøp av en sånn "ministepper" med ekspanderbånd (motstandsstrikk) for lett kardiotrening, og ellers gjøre grunnleggende styrkeøvelser med egen kroppsvekt, håndvektsett (med utbyttbare vektskiver slik at jeg kan ha vekt fra 1 - 7 kg) og evt ryggsekk med bøker.

Men så tenker jeg - vil dette ha noen hensikt? Jeg tenker at all trening er bedre enn ingen trening, men er dette bra nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gledet meg til å komme i gang med trening igjen, og så viser det seg at det lokale treningssenteret legger ned! Det har vært litt labert med trening de siste par månedene, så planen var å begynne å jogge på tredemølle (orker ikke ut når det er regn og vind, noe det for det meste har vært siden jeg kom hjem fra ferie) og begynne så smått med styrketrening.

Huset mitt er lite og gammelt med små rom, så jeg har ikke anledning (eller råd) til å lage et eget treningsrom. Har heller ikke plass til store treningsapparater. Tenker så smått å gå til innkjøp av en sånn "ministepper" med ekspanderbånd (motstandsstrikk) for lett kardiotrening, og ellers gjøre grunnleggende styrkeøvelser med egen kroppsvekt, håndvektsett (med utbyttbare vektskiver slik at jeg kan ha vekt fra 1 - 7 kg) og evt ryggsekk med bøker.

Men så tenker jeg - vil dette ha noen hensikt? Jeg tenker at all trening er bedre enn ingen trening, men er dette bra nok?

hvis du ikke har treningssenter tilgjengelig, så er det fremdeles mye du kan gjøre! Som du er inne på, litt er bedre enn ingenting! Men hele konseptet med trening er stadig progresjon enten i intensitet eller volum. Søk opp calisthenics, så finner du sikkert mye gøy, som gjør at du kan gjøre øvelser tyngre etter du mestrer de. Baserer seg på øvelser med kroppsvekt.

Feks tren deg opp til å klare et visst antall skikkelige pushups, når det eventuelt blir som en lek, så kan du ha vekt på ryggen, eller prøve deg på en av maaaaaange variasjoner av pushups som er tyngre enn de tradisjonelle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...