Gå til innhold

Vekt og barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kalsium får hun fra andre kilder enn skolemelken! Hun har med seg vannflaske på skolen. Kilder til kalsium er ikke bare melk, men også f.eks hvitost og brokkoli som hun spiser så og si daglig. 

Anonymous poster hash: 5353e...c2c

Åssen vet du at hun spiser brokkoli og ost daglig? Du er ikke ts..

Anonymous poster hash: 71314...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men spiser hun seriøst ikke mer før det er lunsj på skolen?

Nei, sjeldent. Ts

Anonymous poster hash: 96fd1...9fa

Skrevet

Ingenting med saken å gjere, men er ein 9 åring på 140 cm lavt?! Eg var 12 når eg var 140 😧

Ja og hun er den laveste i klassa av jentene.

Skrevet

Middels høyde så ligger de på 132 centimeter. Høyt for ni år gamle jenter er 144. Fant jeg via Google nå. ;-)

Hun ser ikke veldig overvektig ut. Så jeg håper som sagt at hun blir like høy som sine medelever snart. Det vil gjøre at hun havner på riktig side.

Skrevet

Hun svarte nok på det da noen spurte utifra hennes innlegg. Dattera mi spiser ost og drikke litt melk hun også.

Skrevet

Ingenting med saken å gjere, men er ein 9 åring på 140 cm lavt?! Eg var 12 når eg var 140 😧

Ja, det er lavt. Når eg var 12 år så var eg 160 høg ca, og eg var på høgda med resten av jentene i klassa mi. No har eg ei jente på 11 år sjølv, og ho er 151 cm og 48 kg😜

Anonymous poster hash: 95450...0cf

Skrevet

Gir dere seriøst ikke ungen mat før hun drar på skolen?? Det synes jeg er mest sjokkerende i denne tråden.  :sjokkert:

Anonymous poster hash: fbaf3...994
  • Liker 2
Gjest Magnifiq
Skrevet

Nei, sjeldent. Ts

Det uvanen burde dere virkelig prøve å endre på.

Skrevet

Det uvanen burde dere virkelig prøve å endre på.

Det er en vanesak det, ikke en regel. Enkelte av oss nordmenn hopper over det måltidet. Det har eksistert i mange år. Derfor mange studier rundt dette antar jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er lavt. Når eg var 12 år så var eg 160 høg ca, og eg var på høgda med resten av jentene i klassa mi. No har eg ei jente på 11 år sjølv, og ho er 151 cm og 48 kg😜

Syns det høres mer riktig ut. Har et tantebarn i den alderen som også er over 150 cm. Men hun veier 35 og er altfor tynn. Ts

Skrevet

Ja, det er lavt. Når eg var 12 år så var eg 160 høg ca, og eg var på høgda med resten av jentene i klassa mi. No har eg ei jente på 11 år sjølv, og ho er 151 cm og 48 kg

Det er jo stor forskjell på en 9 åring og en 12 åring. Unger vokser mye og ujevnt i den alderen. Vekt og høyde kan bli mer jevn bare i løpet av noen måneder.

Skrevet

Jeg er ikke ts, bare sjekk ab-koden.

Jeg svarte derimot på en kommentar jeg fikk på mitt svar til ts der en person mente at datteren min burde ha skolemelk for å få i seg kalsium. Og jeg svarte da at hun spiser daglig andre matvarer som er gode kilder til kalsium :) 

Anonymous poster hash: 5353e...c2c

Skrevet

Gir dere seriøst ikke ungen mat før hun drar på skolen?? Det synes jeg er mest sjokkerende i denne tråden. :sjokkert:

Anonymous poster hash: fbaf3...994

Nei. Ungen må opp å ordne seg selv for så å dra på skolen. Voksene er da på jobb. Hun er ikke sulten da heller. Men hun kan lage seg frokost om hun vil, noe hun sjeldent gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...