Gå til innhold

Hvis jeg går 10000 skritt daglig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor aktiv er jeg da mtp kalorikalkulator? Lite aktiv? Ingen trening utenom

Anonymous poster hash: d423c...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

5-6 kcal pr minutt ved hard gange, Tusling er sikkert nedpå 3-4. I tillegg til basalforbruket.

Om apper absorberer, dette aner jeg ikke. Trolig.

Hvis ikke du går mye opp bakker og trapper, får du intet kondisbyggende kardioutbytte av å spasere. Kun forbrenning.

Endret av Kamikatze
Skrevet

5-6 kcal pr minutt ved hard gange, Tusling er sikkert nedpå 3-4. I tillegg til basalforbruket.

Om apper absorberer, dette aner jeg ikke. Trolig.

Hvis ikke du går mye opp bakker og trapper, får du intet kondisbyggende kardioutbytte av å spasere. Kun forbrenning.

Takk for svar!Men tenkte på når jeg sjekker kalorikalkulatorer på nett, så kan man jo velge aktivitetsnivå. Har jeg lavt eller moderat da?

Skrevet

Vil si moderat.

Anonymous poster hash: 97136...6de
Skrevet

Lite til moderat vil jeg si.

Jeg bikker 10000 skritt før lunsj de dagene jeg jobber, og er lite til moderat aktiv

Anonymous poster hash: e6c8f...bb7

Skrevet

Jeg bikker 10000 skritt før lunsj de dagene jeg jobber, og er lite til moderat aktiv

Wow, hva jobber du med?

Skrevet

OK, skjønner.

Stillesittende liv, med kontorarbeid, sofakos, og fravær av mosjon = lav

Mer bevegelig liv, gå i jobben, gå og handle, husarbeid, lett styrketrening = moderat

Aktivt liv, hardt fysisk kroppsarbeid, kondisjonstrening/fitness, klatreturer = høy

Ganske korrekt estimert. Velg moderat. Hvis ikke de titusen skjer hurtig opp en rå bakkekam. :)

10 000 skritt normal gange tilsvarer 7-8 km. Litt over en time sammenhengende, i normalt tempo.

Skrevet

Da går du veldig mye i jobben din. Jeg går til jobb hver dag (ca 3000 skritt), går og står mye i jobben, men bikker sjelden 10000 før jeg er hjemme igjen fra jobb, og da har jeg gått hjem igjen fra jobb også.

Skrevet

Da går du veldig mye i jobben din. Jeg går til jobb hver dag (ca 3000 skritt), går og står mye i jobben, men bikker sjelden 10000 før jeg er hjemme igjen fra jobb, og da har jeg gått hjem igjen fra jobb også.

Da er vi to. Jobber i butikk hvor jeg går hele dagen, i tillegg til tur med hunden og noen timer i stallen hver dag og jeg ligger på rundt 10-13000 skritt daglig. På det meste har jeg gått 18000, og da var det nesten uavbrutt med gåing hele dagen

Skrevet

Da er vi to. Jobber i butikk hvor jeg går hele dagen, i tillegg til tur med hunden og noen timer i stallen hver dag og jeg ligger på rundt 10-13000 skritt daglig. På det meste har jeg gått 18000, og da var det nesten uavbrutt med gåing hele dagen

Hvis man går sånn ca 1,5 time uavbrutt kan man runde 10.000 skritt så det er jo ikke så vansklig.

Anonymous poster hash: f3945...949

Skrevet

Hvis man går sånn ca 1,5 time uavbrutt kan man runde 10.000 skritt så det er jo ikke så vansklig.

Anonymous poster hash: f3945...949

Går man inn for det så er det ikke vanskelig nei, men så var det heller ikke det som ble tatt opp. Å gå 10000 skritt før lunsj på jobb er nok ganske uvanlig, da har man en jobb der man går ekstremt mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...