AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Skal kanskje begynne på denne medisinen siden jeg sliter med at jeg ikke får ro før søvn og dermed får ikke sove. Noen som har erfaringer med den? Anonymous poster hash: dd4d2...844
Gjest Margit Spat Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg har tatt den noen få ganger, og ikke sammenhengende over tid. De virket for meg. Jeg hadde én bivirkning, og det var litt rar smak i munnen dagen etter bruk.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg har hatt god effekt av imovane noen ganger, men utvikler veldig fort toleranse og samtidig har medisinen veldig varierende effekt fra dag til dag. Derfor tar jeg sterkere medisiner når jeg først må ta. Men av b-preparater for søvn er nok Imovane den flest har gode erfaringer med, og den er mye brukt Anonymous poster hash: 981f3...f97
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Den har funket bra for meg de gangene jeg har brukt den riktig. Men vær veldig forsiktig med dosen, og aldri ta mer enn hva legen sier. Jeg tok 3 tabletter når jeg egentlig bare skulle ta 1, og endte opp med å gjøre masse rare ting. Jeg sovnet ikke, men gikk i stedet til en venn midt på natten. Jeg vekte henne og hun skjønte at jeg ikke var meg selv pga at jeg oppførte meg rart. Det endte med at jeg havnet på legevakta. Jeg fikk total blackout og kan ikke huske noe av dette selv, annet enn noe vagt fra legevakta. Så vær forsiktig!!! Anonymous poster hash: d9b90...d38
Sugerøret Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Har brukt den av og på i mange år pga smerter som gjør at jeg ikke får sove Den er helt grei,kommer ann på styrken.Om det er 5mg eller 7,5. Ville ikke brukt den sammenhengendes lenge,da du kan bli avhengig.Første tiden fikk jeg veldig hang over.Men når jeg tok tabletten tidligere på kvelden og lavere dose, så gikk det helt greit
Gjest Klaveret Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Imovane virket veldig bra for meg. Brukte de i en årrekke uten opphold. Ble forberedt på at det kunne bli vanskelig å slutte, men det gikk greit, etter 3-4 dager med lite søvn var ting normalisert.
pantora Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg har fått det av legen men er redd for bivirkninger. Står at kvalme og oppkast kan forekomme, har ikke hørt om noen som har fått det, men det står jo der og det gjør meg usikker. Er sykelig redd for kvalme og oppkast. Samtidig som jeg sårt trenger å sove på nettene Noen som har erfart akkurat de bivirkningene, eller hørt om andre som har det?
Gjest Margit Spat Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Jeg har fått det av legen men er redd for bivirkninger. Står at kvalme og oppkast kan forekomme, har ikke hørt om noen som har fått det, men det står jo der og det gjør meg usikker. Er sykelig redd for kvalme og oppkast. Samtidig som jeg sårt trenger å sove på nettene Noen som har erfart akkurat de bivirkningene, eller hørt om andre som har det? Kvalme og oppkast står som bivirkninger på absolutt alle medikamenter (i alle fall ikke langt unna). Grunnen til dette er trolig at mange av de som trenger medisiner, og som melder inn bivirkninger, er syke og kaster opp av andre grunner enn medikamentet. Jeg har emetofobi, men trenger en del medisiner. Til og med kvalmedempende medisiner som jeg bruker har oppgitt kvalme og oppkast som bivirkninger! Til slutt har jeg rett og slett måttet slutte å lese om bivirkninger. Om det kan være noen trøst, har innkalle fall ikke jeg merket noe til denne bivirkningen. Har heller ikke hørt om noen som blir kvalme av Imovane. Endret 17. oktober 2015 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg sovnet ikke tidligere av Imovane. Sov mine vanlige 2-3 timer, men følte meg bakfull hele dagen etter. Har insomnia. Anonymous poster hash: 229b9...7c3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Imovane er en av de vanligste innsovningstablettene som gis ut. Fungerer bra for de fleste og de fleste får få/ingen bivirkninginer. Jeg får en rar smak i munnen dagen etterpå som varer i et døgn. Det er visstnok en nevrologisk bivirkning. Fikk noe annet i stedenfor. Men man blir avhengig etter nok netter på en slik medisin. Ofte brukes det som en kur til man har fått inn en god søvnrutine. Anonymous poster hash: 15cab...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå