Gå til innhold

Det er bare jeg som har søkt på jobben! Hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jobbintervju på mandag. Denne jobben krever en litt sjeldent utdannelse som jeg har (en master). På intervjuet sa de at det var bare jeg som hadde søkt. Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig  nervøs. For hvis jeg ikke får den, da må det bety at jeg ga dem et veldig dårlig inntrykk? Noen som har vært i samme situasjon før? Føler på at det kan gå utover selvtilliten, hvis jeg ikke får den.  Nervøs!

Anonymous poster hash: 0dac7...305
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Vent å se da vel...jesus

Anonymous poster hash: 544ea...40b
Skrevet

Det kan være de ønsker å lyse stillingen ut på nytt for å øke antall søkere. Men det er ikke det sammen som at de kommer til å få søkere som er bedre kvalifisert enn deg..

Anonymous poster hash: ddb73...3ec
  • Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Lykke til! Jeg forstår godt at du tenker mye på dette. Det hender at arbeidsgivere velger å utlyse en stilling på nytt dersom det er kun én eller veldig få kvalifiserte søkere. Det trenger slett ikke bety at den ene søkeren gir et dårlig inntrykk, men rett og slett at de ønsker å ha flere å velge mellom.

Det kan være ulike årsaker til at en stilling får få søkere: f.eks hvor de har lyst ut stillingen, timing av utlysningen, og noen ganger at utlysningen er dårlig utformet. Noen arbeidsgivere ønsker derfor å forsøke en gang til i håp om at flere oppdager stillingen og søker. Hvis du ikke får stillingen i første omgang må du derfor ikke ta det personlig, og i alle fall ikke slik arbeidsmarkedet utvikler seg nå. Er du kvalifisert, så kontakter du dem og sier at du velger å opprettholde søknaden. Sett deg inn i en arbeidsgivers situasjon: å ansette noen blir litt sammenliknbart med om du som privatperson f.eks skal pusse opp kjøkkenet hjemme og sjekker priser hos ulike leverandører. Du sjekker vel gjerne pris og kvalitet hos mer enn én leverandør før du bestemmer deg? Du vil sikkert gjerne ha noe å sammenlikne med?

PS: å dytte på en tråd før ti minutter har gått er litt usjarmerende. Jeg har faktisk brukt litt tid på å skrive et fornuftig svar til deg...

Skrevet

Lykke til! Jeg forstår godt at du tenker mye på dette. Det hender at arbeidsgivere velger å utlyse en stilling på nytt dersom det er kun én eller veldig få kvalifiserte søkere. Det trenger slett ikke bety at den ene søkeren gir et dårlig inntrykk, men rett og slett at de ønsker å ha flere å velge mellom.

Det kan være ulike årsaker til at en stilling får få søkere: f.eks hvor de har lyst ut stillingen, timing av utlysningen, og noen ganger at utlysningen er dårlig utformet. Noen arbeidsgivere ønsker derfor å forsøke en gang til i håp om at flere oppdager stillingen og søker. Hvis du ikke får stillingen i første omgang må du derfor ikke ta det personlig, og i alle fall ikke slik arbeidsmarkedet utvikler seg nå. Er du kvalifisert, så kontakter du dem og sier at du velger å opprettholde søknaden. Sett deg inn i en arbeidsgivers situasjon: å ansette noen blir litt sammenliknbart med om du som privatperson f.eks skal pusse opp kjøkkenet hjemme og sjekker priser hos ulike leverandører. Du sjekker vel gjerne pris og kvalitet hos mer enn én leverandør før du bestemmer deg? Du vil sikkert gjerne ha noe å sammenlikne med?

PS: å dytte på en tråd før ti minutter har gått er litt usjarmerende. Jeg har faktisk brukt litt tid på å skrive et fornuftig svar til deg...

Tusen takk for svaret ditt! Det var hyggelig at du tok deg tid til å svare så grundig! Setter pris på det! Og beklager for usjarmerende dytting, jeg var vel bare litt stresset her jeg sitter. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...