Gå til innhold

Vondt i ørene når jeg løper i kaldt vær

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg løper ute i kjølig luft (trenger ikke å være så veldig kaldt ute en gang - kan være sommer med litt kald vind) får jeg utrolig vondt i ørene. 

Har tenkt at dette sikkert er et vanlig problem, så jeg har ikke gjort noe med det, har bare unngått å løpe ute. Men nå prøvde jeg å google litt, og får inntrykk av at dette er et veldig uvanlig problem, og at jeg bør dra til legen og sjekke det opp.

Er det noen som har samme problem?

Anonymous poster hash: bc05b...504

Fortsetter under...

Jeg har samme problem som deg, og begynner med ørevarmere allerede i august om jeg skal løpe/sykle. 

Har aldri tenkt på å dra til legen med det, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Noen er vel bare mer frøsen enkelte steder enn andre. 

• Liker 1

Opplever det samme, men tror det har noe med at jeg ofte slet med vondt i ørene og at jeg hadde vann i ørene når jeg var barn.

Så jeg pleier bare å ta på meg en lue.

Anonymous poster hash: 2e14b...657

• Liker 1

Jepp, men jeg har en del problem med bihulene mine. Har du luftveisproblemer?

Anonymous poster hash: 3caaa...0b0

Kan øresmertene som TS beskriver, ha sammenheng med bihuleproblemer?

Jeg får også vondt i ørene i samme situasjoner

Anonymous poster hash: f16f7...f14

• Liker 1

Annonse

Jeg har akkurat samme problem! Men jeg har funnet disse perfekte ørevarmerene, og bruker jeg dem hvis jeg sykler, jogger eller går på ski.

https://www.intersport.no/produkt/206809/swix-swix-r91-0000-earmuffs

• Liker 1

Kan øresmertene som TS beskriver, ha sammenheng med bihuleproblemer?

Jeg får også vondt i ørene i samme situasjoner

Det kan, men det trenger nødvendigvis ikke. Har du problemer med bihuler, astma, allergi eller lignende så vil du i mange tilfeller også kunne oppleve det TS her beskriver. Vi har en forhøyet risiko :vetikke:

Som mange andre her skriver kan du bruke ørevarmere eller lue, men det kan også være lurt å sjekke om det er noe mer kronisk som ligger i bunn.

• Liker 1

Det kan, men det trenger nødvendigvis ikke. Har du problemer med bihuler, astma, allergi eller lignende så vil du i mange tilfeller også kunne oppleve det TS her beskriver. Vi har en forhøyet risiko :vetikke:

Som mange andre her skriver kan du bruke ørevarmere eller lue, men det kan også være lurt å sjekke om det er noe mer kronisk som ligger i bunn.

Tusen takk for råd og fyldig info! :blomst:

Er dette virkelig et "problem" ?

Like teit som å si at det bråker når man kjører bil.

Selvfølgelig er det vondt i ørene når det er kald vind som treffer de. Derfor har man brukt LUE i tusenvis av år.

Anonymous poster hash: ab5c5...d56

Både meg, mamma og flere av venninnene mine får det. Noen ganger er det sånn at jeg bare må gi opp dersom jeg har glemt pannebånd/lue. Sinnsykt ubehagelig/vondt.. Tror ikke det er nødvendig å gå til lege, det er helt normalt:)

• 8 måneder senere...

Litt sent svar, men jeg opplever det samme. Trenger ikke løpe, men bare være ute, når det er litt kaldt. Det kan gjøre så vondt at jeg bare har lyst til å gråte. Holder meg ofte for ørene med hendene om det skjer, så jeg får varmet de litt haha. 

Opplevde det f.eks. nå nettopp, var ute å kastet frisbee. Det er sommer, jeg går i shorts, men likevel ble jeg kald på ørene. Veldig vondt og irriterende :/ Men litt fint å se at jeg ikke er den eneste, kjenner ingen som opplever det samme liksom 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...