AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #21 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg har varmet opp alle disse tingene flere ganger, bortsett fra neper. Bruker alle disse ingrediensene i supper/gryteretter/paier, og alt dette er ting jeg spiser over flere dager.Opprør i fordøyelsessystemet må være tamme saker, for det har jeg svært sjelden merket noe til. Når jeg har merket det har det vært etter inntak av gluten(tåler det ikke). Kan jo hende at det som henvises til som opprør i fordøyelsessystemet er det samme som luft i magen eller noe sånt, men det er jo ikke farlig.Anonymous poster hash: 2843f...100 Veldig enig med deg. Hva i alle dager legger de i "opprør i fordøyelsessystemet"? Her er det jo essensielt å vite mekanismen bak. Fordøyelsessystemet er ganske komplekst og kan påvirkes på mange ulike måter og ha ulik grad av konsekvenser. Luft i magen er jo som du sier ikke en farlig konsekvens. Anonymous poster hash: 9142e...f1d 1
Atea Skrevet 17. oktober 2015 #22 Skrevet 17. oktober 2015 "Det er mange matvarer man ikke skal varme opp og spise på nytt. Her får du en oversikt over hvilke varer det dreier seg om, og hvorfor det er slik. Avbildet: Selleri, som inneholder store mengder nitrat som kan bli giftig dersom man varmer det opp for andre gang. Spinat inneholder mye jern og nitrat, og dersom det varmes opp, kan nitratene bli omdannet til nitritt og andre karsinogener. Dersom du varmer opp egg på nytt, kan de bli giftige og gjøre opprør i fordøyelsessystemet ditt." Se mer her: http://www.msn.com/nb-no/helse/nutrition/maten-du-aldri-b%C3%B8r-varme-opp-igjen/ss-AAfvesp#image=11 Visste du dette fra før? Bør ikke slike matvarer merkes med slik informasjon?! Anonymous poster hash: 8610c...75a Utrolig at jeg lever og at jeg aldri har blitt sjuk da. Kan det hende at jeg er immun eller tar du feil og hører på bullshit?
Brunhilde Skrevet 18. oktober 2015 #23 Skrevet 18. oktober 2015 Oi! Jeg varmet masse sopp og spiste i går - og tenk, jeg har det helt utmerket i dag! Mystisk 1
Campanula Skrevet 18. oktober 2015 #24 Skrevet 18. oktober 2015 Det som er naturlig er sjelden giftig. Det er giftigere å spise mat som er varmet i mikrobølgeovn, strålingen setter seg i maten. Anonymous poster hash: 899a7...1d6 Det som er naturlig er ofte giftig. Men takk for at jeg fikk meg en god latter :D 1
skrue Skrevet 18. oktober 2015 #25 Skrevet 18. oktober 2015 Surr. Det første man bør lære når man vokser opp og får tilgang til det store internettet er å ikke stole blindt på en tilfeldig video man finner. Det beste er å bruke sunt vett og lære av erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå