Gå til innhold

skinkeknoke, fryse etter koking?

visp

Anbefalte innlegg

Jeg har en røkt og lettsaltet skinkeknoke som er i ferd med å gå ut på dato og lurer på om det går greit å koke den og fryse etter å ha skjært den i biter? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en røkt og lettsaltet skinkeknoke som er i ferd med å gå ut på dato og lurer på om det går greit å koke den og fryse etter å ha skjært den i biter? Noen som har erfaring med dette?

Dette skulle vel gå like bra som å koke og fryse hvilket som helst annet kjøtt

Anonymous poster hash: d7b9f...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan også deles i biter og fryses ned uten å kokes, eller fryses hel (ukokt), som man også kan gjøre med annet kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle vel gå like bra som å koke og fryse hvilket som helst annet kjøtt

Den kan også deles i biter og fryses ned uten å kokes, eller fryses hel (ukokt), som man også kan gjøre med annet kjøtt

Det heter kanskje svineknoke- uansett, takk for svar. En annen ting; jeg tror ikke helt på at kjøttet som selges ferskt ikke har vært fryst da jeg noen ganger har kjent at noen deler av kjøttet er frossent og jeg liker ikke å fryse ting to ganger, spesielt skinkestek har jeg kjent det på men da skal jeg bruke det med en gang så bryr meg ikke med det men om man kjøper kjøtt for å fryse ned er det litt mer kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frosset ned svineknoker i 20+ år. Mange av dem har sikkert vært frosset tidligere. Alltid like gode og aldri opplevet noen bieffekter. Jeg ville ikke ha bekymret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å gjøre noe annet enn å fryse den ned. Jeg kjøper ofte slik hvis jeg f.eks. finner dem på tilbud og legger dem i fryseren. Og som skrue over her har jeg gjort dette i flere tiår. Ikke noe problem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har frosset ned svineknoker i 20+ år. Mange av dem har sikkert vært frosset tidligere. Alltid like gode og aldri opplevet noen bieffekter. Jeg ville ikke ha bekymret meg.

Ingen grunn til å gjøre noe annet enn å fryse den ned. Jeg kjøper ofte slik hvis jeg f.eks. finner dem på tilbud og legger dem i fryseren. Og som skrue over her har jeg gjort dette i flere tiår. Ikke noe problem! :)

Takk for svar, jeg koker den imorgen og fryser ned i biter så kan jeg lage ertesuppe uten for mye planlegging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg koker den imorgen og fryser ned i biter så kan jeg lage ertesuppe uten for mye planlegging:)

Du gjør selvfølgelig akkurat som du vil, men dette virker unødvendig tungvint. I hvert fall hvis du lager samme type ertesuppe som meg. Ertene må jo likevel bløtlegges kvelden før og kokes i to - tre timer.

Jeg har kokt ertesuppe i dag og da koker jeg den ferdig med erter og det hele og fryser ned. Da kan vi ha ertesuppe flere ganger uten å tenke på noe annet enn å ta boksen ut av fryseren før vi drar på jobb.

Men som sagt; du gjør som du vil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør selvfølgelig akkurat som du vil, men dette virker unødvendig tungvint. I hvert fall hvis du lager samme type ertesuppe som meg. Ertene må jo likevel bløtlegges kvelden før og kokes i to - tre timer.

Jeg har kokt ertesuppe i dag og da koker jeg den ferdig med erter og det hele og fryser ned. Da kan vi ha ertesuppe flere ganger uten å tenke på noe annet enn å ta boksen ut av fryseren før vi drar på jobb.

Men som sagt; du gjør som du vil! ;)

Ja, det var smart, det gjør jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...