Gå til innhold

Hva er det rareste du har opplevd ved kjøp/salg av bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde f.eks å bli oppringt av en potensiell kjøper som kritiserte smaken min i interiør.. hun hadde vært på SÅ mange visninger der leilighetene var mye finere enn min og syns ikke taksten var lav nok. Akkurat som om jeg bestemmer taksten.. "haha, lykke til med å selge til takst" sa hu til meg! Likevel endte hu med å kjøpe leilighetn 200K OVER takst. Skjønner meg bare ikke på sånne mennesker.. 

Flere som har opplevd noe når de har kjøpt/solgt? 

Anonymous poster hash: 0aa66...195
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde f.eks å bli oppringt av en potensiell kjøper som kritiserte smaken min i interiør.. hun hadde vært på SÅ mange visninger der leilighetene var mye finere enn min og syns ikke taksten var lav nok. Akkurat som om jeg bestemmer taksten.. "haha, lykke til med å selge til takst" sa hu til meg! Likevel endte hu med å kjøpe leilighetn 200K OVER takst. Skjønner meg bare ikke på sånne mennesker..

Flere som har opplevd noe når de har kjøpt/solgt?

Hehe, morsom tråd.

Skrevet

Da jeg tok over en leilighet hadde noen klippet håret i boden. Det lå massevis av langt hår på gulvet der.

Skrevet

Da jeg tok over en leilighet hadde noen klippet håret i boden. Det lå massevis av langt hår på gulvet der.

Hehe! Hva gjorde du da?

Skrevet

Hehe! Hva gjorde du da? Anonymous poster hash: 0aa66...195

jeg sa til selger at jeg ikke syntes det var greit og at han måtte fikse det. Han kosta det og etter det vasket jeg og malte gulvet
Skrevet

Ikke spesielt rart egentlig.. Det lå igjen innpakningspapir oppå et klesskap, og (ubrukte) barnebleier oppå skap på badet. Innpakningspapiret var skikkelig fint og må ha vært dyrt - og det var mye av det. Har fått skryt for pent gavepapir de siste par årene :o

• Liker 7
Skrevet

Moren min opplevde en kveld at noen mennesker plutselig stod på terrassen (man må gå inn i hagen vår for å komme dit). Mamma ble skremt, i og med at det var kveld. Når hun spurte hva de gjorde der, var svaret: "sønnen vår var på visning her forrige helg og vi ville bare se hva han gikk glipp av"

Sykt frekt! Det går jo an å ringe på i det minste 😂

• Liker 1
Skrevet

Skulle selge en leilighet i tråd som eiendomsmegler. Selgeren skulle på ferie og det var avtalt at jeg kunne ta med potensielle kjøpere på privatvisning når det passet kundene. Selger hadde kommet hjem tidligere uten å gi beskjed og vært på byen og tatt med seg følge hjem. Det endte med at jeg sendte interessentene inn på badet og der stod paret og koste seg i dusjen. Det var et hakk pinlig, men leiligheten ble solgt den!

• Liker 5
Skrevet

Mer, mer!  :popcorn:

Skrevet

Da vi kjøpte vårt forrige hus: Selger mente at alt rotet på loftet (som en gammel og stygg spisestue, bilder, lamper osv) ikke var hans ansvar å fjerne siden det hadde stått der siden selgeren flytta inn..

Anonymous poster hash: 15e56...e71

Skrevet

Vi kjøpte et hus der det ikke var vasket ned skikkelig når vi skulle ta over. Selger informerte oss om at hun hadde valgt megler ut fra at de hadde gratis nedvask. Vaskebyrå og megler kom tilbake, og fikk da beskjed om at det kun er støvmopping av tak og vegger som regnes som nedvask. Siden huseier hadde røyket inne, brukte vi ca 10 bøtter med såpevann for å bli kvitt nikotinen bare inne på stua. Tror vi brukte to hele dager (vi var 3 stk som jobbet på spreng med å vaske skikkelig) for å få det helt rent. Huseier hadde garantert ikke vasket skikkelig på de 10 årene hun hadde bodd der.... 

Anonymous poster hash: a37c3...3a2
Skrevet

Jeg fant en dildo i et kott på soverommet etter overtakelse av nytt hus :overrasket:

Den var godt brukt også, skitten var den :kvalm:

• Liker 1
Skrevet

Selger som tok med seg alt som var. Gardin oppheng, knagger på veggen osv. Jeg overtok leiligheten 2 dager før husleia (fellesutgifter) gikk ut og hun forlangte 150,- fra meg for det. Hun fikk leiligheten langt iver prisantydning. Tenk å gjøre seg så smålig for 150,- gjorde ikke meg noe, men Gud så sært!

Anonymous poster hash: 99d9b...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...