Gå til innhold

Hvorfor er det skamfullt å ikke ha råd å dra på ferie i utlandet når man har barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: ebc58...594

Videoannonse
Annonse
Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Er det? Kanskje på Oslo vest og sånne steder. Første gang jeg var utenfor Skandinavia var jeg 13 år. Familien har jo hytte i Sverige så da dro vi dit + besøkte familie rundt i Norge og Sverige. Kan ikke si jeg led noen nød, og tviler på at barn gjør det i dag heller. Er det ikke tid med familien som teller? Har barn det mer morsomt på Mallorca enn på hyttetur i skogen? 

Skrevet

Jeg ser ikke noe grunn til at det skal være skamfullt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns heller ikke det er skamfullt i det hele tatt, men skjønner at TS spør, for i følge media er det at du ikke kan dra på utenlandstur i fellesferien selve definisjonen av å være fattig.

• Liker 11
Skrevet

Det er mye mer skamfullt å fly rundt om kring en eller flere ganger hvert eneste år! Hva skjedde med sykkelferie og telt?

Anonymous poster hash: a17bf...c27

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke det er skamfullt i det hele tatt jeg. Å betale 35000 (og oppover) for å ligge 6 dager ved et klorbasseng er latterlig bruk av pengene. Sydenferier er noe av det kjedeligste som finnes.. Ungene digger det i 2-3 dager - så er vi alle lei bassenget, varmen og maten. Vi trives mye mer med aktivitetsferier og ikke minst kunne forflytte oss rundt - ikke bli på det samme, dølle hotellet hele ferien.

Anonymous poster hash: 0de85...7ac
  • Liker 2
Skrevet

Jeg var 23 første gang jeg reise på ferie, og da mener jeg hva som helst av ferie dersom en ikke regner telting i bestemor sin hage 10 minutter unna. Var gøy det og, om enn på en annen måte enn venninna mi som kom hjem fra Egypt. Har jeg lidd noen nød? Næh. Kjedelig? Ja. Men det ble jo noen "medlidenhetsturer" på meg fra venners foreldre; fisk- og telttur, hyttetur, campingvogn osv., og det var jo stas å få tilbringe så mye tid med venn/venninne. Men så vokste jeg opp på 90 og 00 tallet, var ikke like mye press da for å ha vært steder. Ironisk nok har jeg nå blåst masse penger på å reise over hele kloden:P

Anonymous poster hash: 17e26...b56
Gjest hockeyfrue
Skrevet

Synes ikke det er skamfullt i det hele tatt jeg. Å betale 35000 (og oppover) for å ligge 6 dager ved et klorbasseng er latterlig bruk av pengene. Sydenferier er noe av det kjedeligste som finnes.. Ungene digger det i 2-3 dager - så er vi alle lei bassenget, varmen og maten. Vi trives mye mer med aktivitetsferier og ikke minst kunne forflytte oss rundt - ikke bli på det samme, dølle hotellet hele ferien.

Anonymous poster hash: 0de85...7ac

Nå er jo ikke ferie i utlandet synonymt med dølle hoteller og klorbasseng da ;) Da brødrene mine og jeg var små dro mamma og pappa oss med rundt i Italia i fem uker på sommeren. Vi dro fra by til by uten å ha bestilt hotell på forhånd og vi hadde det helt supert. Likte vi byen ble vi gjerne en uke eller to, og dersom byen ikke svarte helt til forventningene dro vi videre neste dag.

Når det er sagt er det ingen skam å ikke ha råd til ferie i utlandet! Ferie på hytta eller hjemme er vel så bra det.

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Ironisk nok har jeg nå blåst masse penger på å reise over hele kloden:P

Anonymous poster hash: 17e26...b56

Jeg og! Reiser så mye at personalet kjenner meg igjen på Gardermoen  :fnise:

Skrevet

TS her

Det har ju blitt status å dra på all-inclusive ferie i to uker en gang om året. Det irriterer meg. Hva skjedde meg enkle 'ferieturer' om sommeren som å dra på stranden, ha koselige grillkvelder, la barna bade i oppblåsbar basseng?

• Liker 2
Skrevet

Jeg personlig syntes ikke det er skamfullt, men jeg skjønner det kan oppfattes slik i enkelte miljøer.

Skrevet

All inclusive er oppskrytt. Har vært på slik ferie to ganger nå mens guttungen er liten, og det blir neppe noe gjentagelse i nærmeste tiden. H E R R E G U D så kjedelig det er! Å bare ligge ved bassenget i en uke er helt vanvittig... Eneste aktivitet er å gå til matsalen. Grusomt! 

Nei, gi meg heller en koselig uke på hotell i en storby. Masse gåing, museer, morsomme aktiviteter, osv! Da har man ferie. 

Eller en uke på teltur! Grilling, sommernatten, fisking, stranda, uteaktiviteter og spill.. Så mye mer morsomt en å se på barna plaske i bassenget mens man selv ligger på solstolen! 

Skjønner ikke at all incusive er "luksus" eller "skikkelig standar". Ikke noe å trakte etter i mine øyne, så dette kommer nok veldig an på miljøet man henger i. 

Anonymous poster hash: ae3dc...c61
  • Liker 2
Skrevet

TS her

Det har ju blitt status å dra på all-inclusive ferie i to uker en gang om året. Det irriterer meg. Hva skjedde meg enkle 'ferieturer' om sommeren som å dra på stranden, ha koselige grillkvelder, la barna bade i oppblåsbar basseng?

All inclusive er IKKE status. Det er blodharry!

Anonymous poster hash: ecf80...b86

• Liker 3
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hvordan holdninger vi gir til barna avgjør hvordan ferien er, i tillegg til hva man gjør ut av det man har selvsagt.

Skrevet

All inclusive er IKKE status. Det er blodharry!

Anonymous poster hash: ecf80...b86

Enige. Nesten alle barnefamilier jeg har møtt velger å dra på all-inclusive på sommeren. Kjedelig, fantasiløst og ikke barnevennlig i det hele tatt i min mening.

Skrevet

Skamfullt?? Det kan være mye mer stas å dra på hytte ved fjell/fjord i Norge, enten man eier eller leier. Eller man drar på telttur med full oppakning og fisker og hader og koser seg.

Dettte med å måtte dra til et all-inclusive hotell i Syden har ikke stor status i mine øyne.

Telt, fjell, ørretfiske, sovepose, fersk fisk på bål og slitne bein etter en lang tur i sol eller regn- yes please!!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke skamfullt å ikke ha råd eller muligheter til å dra på den typiske sydenturen. Årlige all inclusive harryferie til cran canaria er oppskrytt. 

Hjemme i Norge er det masse å gjøre som f.eks. toppturer, camping i telt, sykkelturer, museum, strender, hytter, fjorder, nord-norge, eventuelt dra på sykkelferie med telt til Danmark.

(Finnes fine hoteller med all inclusive i varmere strøk også selvsagt)

Anonymous poster hash: c1369...d66
Skrevet

Det er dyrere å feriere i Norge enn på f.eks Mallorca så skjønner ikke hvorfor man får status av å ta en billigtur til syden 😂

Skrevet

Det er dyrere å feriere i Norge enn på f.eks Mallorca så skjønner ikke hvorfor man får status av å ta en billigtur til syden

Det kommer jo helt an på hva du velger å gjør??

Skrevet

Hva med oss som ikke en gang har lyst til å dra på utenlandsferier? Det må da være skamfullt. Eller vi som ikke har penger igjen til utenlandsferie når alt som står høyere på ønskelista er betalt?

Skal jeg avsløre min største, og mest skamfulle hemmelighet? Jeg har aldri vært i Spania. Eller i Syden. Ikke har jeg hatt lyst heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...