Working Girl Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 En kompis har en diger hund, blanding av Rottweiler og noe annet. Irriterer vettet av meg at hver gang jeg skal hilse på denne hunden så bjeffer han som en gal og hopper opp på meg, kan holde på i flere minutter(gjør forøvrig dette mot alle han møter) Hunden er ikke sint bare veldig glad for å se meg (tror jeg, er ikke så flink i hundsk) men jeg blir litt skeptisk til hunder som oppfører seg sånn Er det noe jeg selv kan gjøre for at hilsingen skal gå litt lettere,og at han roer seg ned litt fortere? Tror eier har resignert litt ifht dressur dessverre. Noen gode tips?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Ignorer hunden fullstendig helt til den har roet seg ned, da kan du hilse og kose. Det er noe eier bør praktisere med alle som kommer på besøk, og når han kommer hjem. Anonymous poster hash: 69801...d2e 2
Tabris Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Jepp. Gå bort fra hunden når den begynner slik. Når den har alle fire beina i bakken, gå rolig bort, snakk lavt og rolig og kos helt forsiktig med den. Begynner den igjen å hoppe, gå bort igjen. Hvis man er konsekvent med dette, så vil de fleste hunder lære seg at den får kun oppmerksomhet når den ikke hopper.
Surriball Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Snu ryggen til og ignorer hunden fram til den har alle 4 beina i bakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå