Gå til innhold

Anbefale rens og ansiktskrem til tenåringshud med noe kviser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jo at hva man trenger vil variere med hudtype og det kan være vanskelig å anbefale sånn på nettet men prøver.. Har en datter på 13 som har fått en del kviser i t-sonen. Ikke svære, mer sånne små nuppekviser. 

Selv har jeg tørr hud og har funnet min serie etter mange år, og den passer ikke henne. Jeg har heller aldri hatt noe særlig kviser så jeg vet ikke hva som brukes på slik hud. I game dager var jo clearasil greia, husker min søster hadde det. Finnes det noe slikt nå so funker på urenheter? Og hva med fuktighetskrem? det er jo nesten enda vanskeligere å finne noe som passer i fett og fukt til huden.

Og er det noen rimelige alternativer som funngerer bra så blir jeg veldig glad for tips.

Anonymous poster hash: 35665...0b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg milde produkter, og ikke gå i fellen å kjøpe for mye sterke produkter mor acne.

Anonymous poster hash: 1892f...418

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for tips, flere?

Anonymous poster hash: 35665...0b5
Gjest Honeyblossom
Skrevet

702%5C3600540072702%5CIDShot_225x225.jpggarnier-start-afresh-refreshing-toner.jp

ga11804101.jpg

Denne serien har jeg brukt i flere år og kjempefornøyd :)

Billig og effektiv. Du kan kjøpe den på Cubus, H&M og Vita :)

• 2 måneder senere...
Skrevet
Den 16.10.2015 at 19.52, Invicta skrev:

Takk for tips- ser ut som noe som akkurat er tilpasset det datteren min trenger, men jeg finner ikke det merket her vi bor...

Anonymkode: cd4e2...7f2

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips- ser ut som noe som akkurat er tilpasset det datteren min trenger, men jeg finner ikke det merket her vi bor...

Bestill på nettsiden til vitus apotek så får du tilsendt i posten!  

Anonymkode: b1d84...b52

• Liker 2
Skrevet
Den 16.10.2015 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Velg milde produkter, og ikke gå i fellen å kjøpe for mye sterke produkter mor acne.

Anonymous poster hash: 1892f...418

Ok, takk for tips. 

Den 18.10.2015 at 12.44, Honeyblossom skrev:

702%5C3600540072702%5CIDShot_225x225.jpggarnier-start-afresh-refreshing-toner.jp

ga11804101.jpg

Denne serien har jeg brukt i flere år og kjempefornøyd :)

Billig og effektiv. Du kan kjøpe den på Cubus, H&M og Vita :)

Vet ikke om det jeg har anskaffet nå er sterke eller milde produkter, men hun har fått en peeling fra Boots apotek, No 7, som skal være bra på kvisete hud. Også kjøpte vi den Garnier-kremen anbefalt over her, da vi fant den. har akkurat begynt med disse. 

Men tar gjerne i mot flere tips. Huden hennes begynner å bli verre- hele pannen er full av små nuppekviser og det er noen breakouts på nese og hake innimellom... Har akkurat fått i gave en dyr maske fra Priori (coffeeberry), som jeg har skjønt er et veldig bra merke brukt på salonger. Skal teste dette på huden hennes nå. Men det viktigste er jo den daglige behandlingen, selvsagt. Mulig jeg er nødt til å bla opp for en bedre og dyrere krem enn garnier, altså....

Skrevet

Peeling osv skal ikke brukes hver dag. Bare par ganger i uka eller så vil huden reagere med å bli verre. Hun trenger en god rens som inneholder salisylsyre og krem som også inneholder dette som ikke tetter porene. Og kanskje noe til å bruke lokalt på kvisene. I de periodene hun er kvisefri kan hun bruke en krem som ikke tettere porene uten salisylsyre.

Det kan også hjelpe å legge om kostholdet litt.  Jeg ville gått til hudlege og hudterapeut hvis det blir ille. Når det gjelder rens og krem osv er det beste å bruke de i samme serie og ikke ulike merker. Og helst tilpasset ung hud. Vet at den på apoteket fra dermatologica som heter clear start 1-2-3 eller noe sånt er veldig fin hvis man har litt kviser. Har man mye kviser og det er et stort problem må du ta kontakt med hudlege. 

AnonymBruker
Skrevet

La kvisene være. Hun er tenåring. Hvis det ikke går over når hun blir eldre kan dere snakke med fastlegen. Jo mer du styrer med det nå, jo verre kan det bli. 

Anonymkode: cafb2...5ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

La kvisene være. Hun er tenåring. Hvis det ikke går over når hun blir eldre kan dere snakke med fastlegen. Jo mer du styrer med det nå, jo verre kan det bli. 

Anonymkode: cafb2...5ca

For et tåpelig svar- unnskyld at jeg sier det,  men når 13-åringen forbanner huden sin og fortviler over at akkurat hun har så mye kviser- skal man ikke hjelpe? ?? Selvsagt vil en hver forelder med hjertet og empatien i behold kjøpe noe som kan hjelpe og lindre til barnet sitt. Dette går på selvtilliten løs, da sier man jo ikke bare at hun må vaske med vann og vente til hun er voksen ?!

AnonymBruker
Skrevet
Den 30.12.2015 at 16.39, AnonymBruker skrev:

Peeling osv skal ikke brukes hver dag. Bare par ganger i uka eller så vil huden reagere med å bli verre. Hun trenger en god rens som inneholder salisylsyre og krem som også inneholder dette som ikke tetter porene. Og kanskje noe til å bruke lokalt på kvisene. I de periodene hun er kvisefri kan hun bruke en krem som ikke tettere porene uten salisylsyre.

Det kan også hjelpe å legge om kostholdet litt.  Jeg ville gått til hudlege og hudterapeut hvis det blir ille. Når det gjelder rens og krem osv er det beste å bruke de i samme serie og ikke ulike merker. Og helst tilpasset ung hud. Vet at den på apoteket fra dermatologica som heter clear start 1-2-3 eller noe sånt er veldig fin hvis man har litt kviser. Har man mye kviser og det er et stort problem må du ta kontakt med hudlege. 

Tusen takk for svar, har du noen tips til hva slags kremer/rens som inneholder salisylsyre  også ? Er klar over at man ikke skal peele for ofte. Hun  bruker mest rens. Den coffeeberry -maska virket forresten bra! Skal lete etter den clear start -pakka :)

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, har du noen tips til hva slags kremer/rens som inneholder salisylsyre  også ? Er klar over at man ikke skal peele for ofte. Hun  bruker mest rens. Den coffeeberry -maska virket forresten bra! Skal lete etter den clear start -pakka :)

Jeg tror at clear start 1-2-3 inneholder det eller noe lignende som er litt mildere. En god skrubb med masse korn ved siden av er også ålreit å bruke (kun 1-2 ganger i uka på kvelden etter rens).  Både Vichy og eucerin har en serie for kvisehud. Aco, sebamed. Det er også en medisinsk behandling på apoteket som heter basiron, men den er sterk. Det beste er å ikke overbehandle huden, særlig når det er såpass ung hud. Spør på apoteket, gjerne en av de yngre som jobber der. Men prøv den clear start 1-2-3 først da den er tilpasset tenåringshud med kviser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også anbefale Clear start. Du kan kjøpe produktene på blush.no her: https://www.blush.no/manufacturer?name=Dermalogica  :) Nå er det også salg der. Blush er en helt trygg og rimelig side med rask frakt. Som basis er det greit å ha rens (foaming wash), dagkrem (daytime treatment), toner, nattkrem (overnight treatment), og skrubb (pore scrub). 

Husk at hun ikke bør behandle huden for mye. Peeling/skrubbbør bar gjøres en, maks to, ganger i uken. Huden kan også bruke litt tid på å bli vant med nye produkter, så ikke gi opp med en gang om det ikke blir umiddelbar bedring. 

Anonymkode: 0ab01...3e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 2.1.2016 at 16.09, AnonymBruker skrev:

Jeg kan også anbefale Clear start. Du kan kjøpe produktene på blush.no her: https://www.blush.no/manufacturer?name=Dermalogica  :) Nå er det også salg der. Blush er en helt trygg og rimelig side med rask frakt. Som basis er det greit å ha rens (foaming wash), dagkrem (daytime treatment), toner, nattkrem (overnight treatment), og skrubb (pore scrub). 

Husk at hun ikke bør behandle huden for mye. Peeling/skrubbbør bar gjøres en, maks to, ganger i uken. Huden kan også bruke litt tid på å bli vant med nye produkter, så ikke gi opp med en gang om det ikke blir umiddelbar bedring. 

Anonymkode: 0ab01...3e3

Flott - supert m  gode råd.  Har bestilt clear start fra dermalogica rens og krem fra blush nå! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ikke bruke altfor sterke produkter på huden hennes, ettersom hun da bare er 13 år.

Du spør over i tråden her om produkter som inneholder salisylsyre, men ingen form for syre anbefales til

de under 15 år, da det kan forverre problemet og gjøre huden sensitiv på sikt.

Jeg vil derfor heller anbefale deg å skaffe noen produkter som er milde, men mot uren hud. Som f.eks Matis Purete serien.

Den får man kjøpt i hudpleiesalong eller på de fleste nettsider. Det finnes rens/toner/serum/krem og ansiktsmaske i denne serien.

Og den serien er faktisk helt super, ikke bare for ung hud. Jeg bruker den selv i sommermånedene når huden

min har tendenser til utbrudd og bli fet. Og selv om jeg også har sensitiv og dehydrert hud gir den nok fukt.

Feilen mange gjør er å bruke for sterke produkter, og/eller produkter som stripper huden for fuktighet.

Mens urenheter gjerne kommer i tenårene, kan de også komme hvis man har fet hud, det mange ikke tenker på er at det

også gjerne kommer urenheter i huden hvis man har dehydrert hud, og mange pøser dermed på med produkter som

stripper huden for all fuktighet, noe som igjen vil føre til verre hud.

Hvis du ikke vil pøse på med for mange produkter på tenåringshuden, trenger hun strengt tatt ikke alle produktene i serien.

Ettersom dette er dyre produkter, men de er gjerne på salg på flere forskjellige nettsider ofte. Blush.no har f.eks tilbud på

Matis nå for tiden med 50% avslag, noe som gjør det mye rimeligere.

Men jeg vil si at serumet er ett must, og kremen er veldig god, og produktene jobber bra sammen.

Lykke til med tenåringen og håper du finner løsningen som fungerer for henne. Jeg vet hvor kjedelig det er å

ha problemer med huden, og skulle ønske jeg hadde visst det jeg vet nå når jeg var tenåring. Det hadde nok

hjulpet huden min mye i den perioden.

Anonymkode: 5e69d...3b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale deg å ikke bruke altfor sterke produkter på huden hennes, ettersom hun da bare er 13 år.

Du spør over i tråden her om produkter som inneholder salisylsyre, men ingen form for syre anbefales til

de under 15 år, da det kan forverre problemet og gjøre huden sensitiv på sikt.

Jeg vil derfor heller anbefale deg å skaffe noen produkter som er milde, men mot uren hud. Som f.eks Matis Purete serien.

Den får man kjøpt i hudpleiesalong eller på de fleste nettsider. Det finnes rens/toner/serum/krem og ansiktsmaske i denne serien.

Og den serien er faktisk helt super, ikke bare for ung hud. Jeg bruker den selv i sommermånedene når huden

min har tendenser til utbrudd og bli fet. Og selv om jeg også har sensitiv og dehydrert hud gir den nok fukt.

Feilen mange gjør er å bruke for sterke produkter, og/eller produkter som stripper huden for fuktighet.

Mens urenheter gjerne kommer i tenårene, kan de også komme hvis man har fet hud, det mange ikke tenker på er at det

også gjerne kommer urenheter i huden hvis man har dehydrert hud, og mange pøser dermed på med produkter som

stripper huden for all fuktighet, noe som igjen vil føre til verre hud.

Hvis du ikke vil pøse på med for mange produkter på tenåringshuden, trenger hun strengt tatt ikke alle produktene i serien.

Ettersom dette er dyre produkter, men de er gjerne på salg på flere forskjellige nettsider ofte. Blush.no har f.eks tilbud på

Matis nå for tiden med 50% avslag, noe som gjør det mye rimeligere.

Men jeg vil si at serumet er ett must, og kremen er veldig god, og produktene jobber bra sammen.

Lykke til med tenåringen og håper du finner løsningen som fungerer for henne. Jeg vet hvor kjedelig det er å

ha problemer med huden, og skulle ønske jeg hadde visst det jeg vet nå når jeg var tenåring. Det hadde nok

hjulpet huden min mye i den perioden.

Clear start er faktisk for tenåringshud og dermed ikke så sterke. Og dessuten har mange tenåringer fått utskrevet både sterke medisiner og kremer og rens fra lege. Basiron blant annet har blitt reseptfri og blir anbefalt hvis det er masse kviser. Og den inneholder salisylsyre. Matis er beregnet på voksen hud fra 25 /30 +..... At ts har kjøpt clear start 1-2-3 fra dermatologica er bra valg til å begynne med siden den er beregnet for tenåringshud.  Ellers vil det være lurt å undersøke med hudlege istedenfor å spørre på kg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Clear start er faktisk for tenåringshud og dermed ikke så sterke. Og dessuten har mange tenåringer fått utskrevet både sterke medisiner og kremer og rens fra lege. Basiron blant annet har blitt reseptfri og blir anbefalt hvis det er masse kviser. Og den inneholder salisylsyre. Matis er beregnet på voksen hud fra 25 /30 +..... At ts har kjøpt clear start 1-2-3 fra dermatologica er bra valg til å begynne med siden den er beregnet for tenåringshud.  Ellers vil det være lurt å undersøke med hudlege istedenfor å spørre på kg. 

Jeg har ikke sagt noe negativt om Clear start jeg. Har aldri prøvd det selv, og uttaler meg derfor ikke om det.

Det jeg sa om at man skal være forsiktig med for sterke ting på ung tenåringshud er faktisk sant. Og det er slik

at det anbefales absolutt ingen form for syre på hud yngre enn 15 år, annet enn via lege. Så ønsker man det,

burde man jo selvfølgelig rådføre seg med hudlege først.

Jeg anbefalte bare noen hudpleieprodukter jeg vet mange (meg selv inkludert) har hatt god erfaring med.

Og som ikke er så sterke, eller har syrer i seg. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at syrer er negativt.

Jeg har selv brukt det, mot forskjellige ting, og det har fungert supert for meg. Men nå er ikke jeg 13 år heller.

Og det er faktisk en grunn til at de ikke anbefaler syreprodukter til yngre enn 15 år, huden er fortsatt veldig ung.

Når det gjelder min anbefaling av Matis Purete serien, så er den beregnet på uren hud, og er blant de mildeste

seriene man kan bruke for uren hud. Og det å si at Matis bare er beregnet på eldre hud blir litt feil, Matis som

mange andre hudpleiemerker har forskjellige serier beregnet på forskjellige aldersgrupper. Og Delicate serien

for sensitiv hud og Purete serien for uren hud kan benyttes av alle aldersgrupper.

Basiron er reseptfritt og selges på apoteket, det stemmer, men det vil ikke dermed si at det er noe man bør

bruke på huden til en 13-åring uten videre, mange har prøvd Basiron med negativ virkning. Og Basiron har

hvert reseptfritt så lenge jeg kan huske, det var faktisk noe jeg selv prøvde når jeg var så ung, og det hjalp

ikke mye på huden min, så jeg ville aldri anbefalt TS å prøve det. Men det er selvfølgelig opp til henne selv.

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringer som ikke har problemer med huden trenger ikke bruke kremer. Starter man tidlig med krem kan porene tettes og man kan lettere få rynkete hud når man blir eldre. Leste jeg i noen nyheter for lenge siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...