AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg kan starte med å si at jeg er en mann, 22 år. Jeg er så sykt opptatt av utseende, og sammenligner meg med andre hele tiden! Jeg er opptatt av hvordan jeg fremstår ovenfor andre, og prøver alltid å gjøre meg så "fin" så mulig. Jeg sammenligner med med det perfekte hele tiden.. Hvor mye bryr dere damer dere om vi utseende ? Er det andre ting dere jenter ser etter i en mann utseende? Vi gutter ser vel kanskje mer på utseende til jenter, og dere jenter vektlegger andre ting ? Jeg er sykelig opptatt av om jeg er bra nok utseende, at jeg får spenningshodepine av det... Jeg tenker for mye på det! Håper noen av dere kan hjelpe meg litt me de tankene her..:/Anonymous poster hash: 83214...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hei mann 22! 1. Du er ikke alene om å sammenligne deg med andre og å skape en fasade, det gjør de fleste hele tiden, selv om det er selvdestruktivt til de grader. Med sosiale medier er dette blitt et stort problem, og akkurat nå er det ikke så mye annet å gjøre enn å tvinge seg selv til å slutte med disse tankene. Lettere sagt enn gjort. 2. Noen bryr seg ikke om utseende i det hele tatt, så lenge de føler fysisk tiltrekning til personen. De fleste bryr seg i større eller mindre grad. Å si noe annet er løgn, men slik har det vært til alle tider. Man forventer ikke at en attraktiv mann skal finne seg en uattraktiv kvinne. Men det stemmer at menn i all hovedsak går etter utseende(i første omgang, dette hjelper selvfølgelig ikke om kvinnen er et dårlig menneske), mens kvinner også har andre ting de ser etter. Om en mann har mye penger, makt, kunnskap eller innflytelse, kan dette telle mye mer enn utseendet eller også alderen til mannen. Dette vet vi, og slik er vi nok noe av natur. Kvinner vil ha sterke menn som kan beskytte de. Jeg snakker nå ikke for alle kvinner, men tradisjonelt sett har det alltid vært slik, inntil de siste årene hvor kjønnsrollene har blitt noe endret. Det finnes menn som ikke nødvendigvis er spesielt ansiktspene, men som er fin på håret, har fin klesstil, fin kropp og bra høyde, som da kan fremstå som et mye mer attraktivt menneske. Man må ikke nødvendigvis være født vakker. Man ser naturlig vakre mennesker som forfaller og ikke ser bra ut også. Man kan bare tenke hva slags potensial dette mennesket har. Kanskje burde du ta en prat med en psykolog? Få ryddet litt opp i tankene? Det kan være godt å få ut, og de færreste som oppsøker psykolog er gale eller syke mennesker. Det er vanskelig å være så selvkritisk hele tiden, man blir aldri fornøyd, og uansett hva man kjøper vil man alltid ha mer. Mer, mer, mer. Jeg er med på bølgen selv jeg, og det er ikke sunt. Det gir folk hodepiner, depresjoner, angst og mer til. Grusomt. Anonymous poster hash: 8cda3...a91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det er helt klart ikke sunt å ha det slik. Jeg er kvinne og jeg bryr meg også om hvordan jeg ser ut, men prøver å ikke bli for besatt av det, for utseende betyr ganske lite i det lange løp. Det er ikke utseende alene som gjør at jeg faller for en fyr, faktisk er utseendefikserte gutter uattraktive i mine øyne. Jeg liker menn som tør å være seg selv, som er høflige og snille, har en god personlighet og en behagelig væremåte. Fokuser heller på andre kvaliteter du har, prøv å utvikle personligheten din. Har du noen hobbyer som du kan bruke tid på? Fag som du liker? Andre ting du brenner for? Anonymous poster hash: e5002...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Del Skrevet 16. oktober 2015 Tusen takk for at dere tok dere tid til å kommentere så utfyllende! Settes stor pris på Jeg burde kanskje gått til psykolog, men føler meg så sterk på at dette skal jeg klare selv - spesielt, fordi jeg har innsikt på hva som er problemet og da vil jeg gå "all in" for å bli "frisk igjen". Det er ikke det at jeg stæsjer meg opp sånn, er helt vanlig og kler meg i fine hverdagsklær, rene selvsagt, har god hygiene, - men heller det at jeg ikke har akseptert meg selv (har fått høre jeg ser bra ut), men jeg er på en måte uenig...finner ikke meg selv flott. Og når jeg hver dag prøver å godta meg selv, finner noe positivt, så er det andre ting jeg ikke liker med meg selv, og slik går det... :/ Anonymous poster hash: 83214...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Del Skrevet 18. oktober 2015 Andre? mvh TS Anonymous poster hash: 83214...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Del Skrevet 18. oktober 2015 altså, å være utseendefiksert både som mann og kvinne er ikke gøy, men av en eller annen grunn så dømmer samfunnet menn litt oftere hvis det er tilfellet. sikkert fordi det kan være forbundet med metroseksualitet, o.l. det er ikke sunt, nei. enig ang. det med å få deg noen hobbyer f.eks. det ene trenger ikke utelukke det andre for det. Anonymous poster hash: 02c99...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvis det oppfattes at du er ekstremt opptatt av utseende ditt så er det ganske så turn off for meg i alle fall. Brutalt ærlig så signaliserer det en svakhet, at du har dårlig selvtillit og dårlig selvbilde på generelt grunnlag, for mange menn gir mer faan i slikt...eller er flinke å skjule selvopptattheten.. Det nytter ikke i så stor grad å gjøre seg finere enn man er utenom normal hygiene og trening som burde være en bieffekt og som signaliserer enn sunn livsstil. Du kommer kanskje gjennom port 1 hos en dame med utseende og sjarm. Men port 2 er personlighet, og om den er helt frynsete hos deg, der du er besatt av overfladiske verdier så kommer du jo ingen vei. Prøv å fokusere på hva som gir deg glede i livet, hva som interesserer deg..og muligens be om hjelp for denne feilfokusen du har i ung alder. Med årene blir utseende mindre viktig og da bør du ha fokusert på de rette tingene før den tid. Anonymous poster hash: 18790...f84 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvis det oppfattes at du er ekstremt opptatt av utseende ditt så er det ganske så turn off for meg i alle fall. Brutalt ærlig så signaliserer det en svakhet, at du har dårlig selvtillit og dårlig selvbilde på generelt grunnlag, for mange menn gir mer faan i slikt...eller er flinke å skjule selvopptattheten.. Det nytter ikke i så stor grad å gjøre seg finere enn man er utenom normal hygiene og trening som burde være en bieffekt og som signaliserer enn sunn livsstil. Du kommer kanskje gjennom port 1 hos en dame med utseende og sjarm. Men port 2 er personlighet, og om den er helt frynsete hos deg, der du er besatt av overfladiske verdier så kommer du jo ingen vei. Prøv å fokusere på hva som gir deg glede i livet, hva som interesserer deg..og muligens be om hjelp for denne feilfokusen du har i ung alder. Med årene blir utseende mindre viktig og da bør du ha fokusert på de rette tingene før den tid. Anonymous poster hash: 18790...f84 Takk! Det er ikke slik at det synes at jeg er opptatt av utseende. Jeg går i normale klær, nydusjet hver dag, og noe hverdags parfyme! Men selvbildet mitt er et stort problem! Anonymous poster hash: 83214...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Del Skrevet 18. oktober 2015 Som andre sier: jobb med selvbildet ditt. Hva er du god på? Hvilke kvaliteter har du som definerer deg? Føler du at du ikke helt vet hvem du er? Tenk litt på dette og skriv ned for deg selv de tingene du kommer på. Alt skal være positive ting. Det kan sikkert oppleves som veldig vanskelig, fordi vi har lettere for å se feilene våre enn hva vi er gode på. Og så bør du jobbe med den indre dialogen din. Når den sorte djevelen på skulderen din sier "for en kløne du er, dette får du ikke til" så vender du deg mot den hvite engelen som sier "prøv igjen, dette går bra." Vær snill med deg selv når du snakker til deg selv. Det høres litt tåpelig ut, men sannheten er at det virker. Tenk deg at du skal kommentere og støtte din beste venn. Snakk på samme måten til deg selv. Når det gjelder utseende, så holder det lenge å være ren og velstelt. Mye av kroppshysteriet er medieskapt. Tenk deg om: hvor mye bryr du deg om at vennene dine ser bra ut kontra hvor hyggelige og greie de er? Anonymous poster hash: eedae...0eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Del Skrevet 18. oktober 2015 Som andre sier: jobb med selvbildet ditt. Hva er du god på? Hvilke kvaliteter har du som definerer deg? Føler du at du ikke helt vet hvem du er? Tenk litt på dette og skriv ned for deg selv de tingene du kommer på. Alt skal være positive ting. Det kan sikkert oppleves som veldig vanskelig, fordi vi har lettere for å se feilene våre enn hva vi er gode på. Og så bør du jobbe med den indre dialogen din. Når den sorte djevelen på skulderen din sier "for en kløne du er, dette får du ikke til" så vender du deg mot den hvite engelen som sier "prøv igjen, dette går bra." Vær snill med deg selv når du snakker til deg selv. Det høres litt tåpelig ut, men sannheten er at det virker. Tenk deg at du skal kommentere og støtte din beste venn. Snakk på samme måten til deg selv. Når det gjelder utseende, så holder det lenge å være ren og velstelt. Mye av kroppshysteriet er medieskapt. Tenk deg om: hvor mye bryr du deg om at vennene dine ser bra ut kontra hvor hyggelige og greie de er?Anonymous poster hash: eedae...0eb Du har så rett og du setter så bra ord på det! Jeg er usikker på hvem jeg er, og føler det er vanskelig å finne det ut. Jeg skal ta tak i selvbildet mitt da det er veldig forvrengt. Jeg sliter med å godta meg selv. (Jeg vet at jeg er høy, hyggelig og en fin fyr) dette er hva jeg har fått høre! Også har jeg bra personlighet, men det er det jo mange andre som også har. Du har rett i alt du sier her, og det treffer meg! Anonymous poster hash: 83214...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvis det oppfattes at du er ekstremt opptatt av utseende ditt så er det ganske så turn off for meg i alle fall. Brutalt ærlig så signaliserer det en svakhet, at du har dårlig selvtillit og dårlig selvbilde på generelt grunnlag, for mange menn gir mer faan i slikt...eller er flinke å skjule selvopptattheten..Det nytter ikke i så stor grad å gjøre seg finere enn man er utenom normal hygiene og trening som burde være en bieffekt og som signaliserer enn sunn livsstil. Du kommer kanskje gjennom port 1 hos en dame med utseende og sjarm.Men port 2 er personlighet, og om den er helt frynsete hos deg, der du er besatt av overfladiske verdier så kommer du jo ingen vei. Prøv å fokusere på hva som gir deg glede i livet, hva som interesserer deg..og muligens be om hjelp for denne feilfokusen du har i ung alder. Med årene blir utseende mindre viktig og da bør du ha fokusert på de rette tingene før den tid. Anonymous poster hash: 18790...f84 Det holder å komme gjennom port 1 da har jeg fått smake på musa og vil ikke ha den no mer Så over til neste port 1 Husk uansett hvor vakker kvinnen er så er det alltid en man som er lei av å knulle henne ))Anonymous poster hash: 36df8...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå