Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tar knebøy så får jeg ofte vondt i knærne. Det er ikke kjempevondt, og jeg klarer å fortsette om jeg vil det, og merker ikke noe til det når jeg er ferdig. Hva kan det komme av, og hva kan jeg gjøre for å unngå det? 

Anonymous poster hash: a89f7...f0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan hende du står for bredt 

Anonymous poster hash: 76556...746
Skrevet

eller for smalt

Skrevet

Hva slags sko bruker du?

Bruker ikke sko, trener hjemme og har ikke sko til å bruke inne, dessverre.

Skrevet

kan hende du står for bredt 

eller for smalt

Ifølge gymlæreren min så gjør jeg det rett da, men vet jo aldri.

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Da regner jeg med at du tar mange repetisjoner og at det bare er snakk om belastning.

Barbeint er bedre enn både sokker og joggesko.

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Da regner jeg med at du tar mange repetisjoner og at det bare er snakk om belastning.

Barbeint er bedre enn både sokker og joggesko.

Jeg kjenner det etter bare 10 repetisjoner og jeg bruker ikke vekter en gang. Lurer på om det kan være noe galt med knærne mine? Men har aldri hatt noe problem med ting før da.

Skrevet

Forsøk å styrke gluteus medius og sjekk at knærne er vinklet riktig når du tar knebøy.

Anonymous poster hash: ad6d9...a0e

Skrevet

Forsøk å styrke gluteus medius og sjekk at knærne er vinklet riktig når du tar knebøy.

Anonymous poster hash: ad6d9...a0e

Hvordan gjør jeg det? 

Skrevet

Varmer du opp? Er du kald når du begynner å trene knebøy kan du få vondt i knærne.

Anonymous poster hash: b42ab...f33

Skrevet

Varmer du opp? Er du kald når du begynner å trene knebøy kan du få vondt i knærne.

Anonymous poster hash: b42ab...f33

Bruker å varme opp, men er mulig jeg gjør det feil eller noe da. 

Skrevet

Jeg hadde en periode med mye vondt av knebøy fordi jeg ikke varmet opp skikkelig. Søk litt rundt på dynamiske øvelser. 

Dette, i tillegg til nåling hos kiropraktor har hjulpet meg ut av halvt år med "helvete" hver gang jeg trente bein. 

Skrevet

Er du sikker på at du gjør øvelsen riktig? Jeg måtte ha hjelp av pt for å få inn teknikken skikkelig. Gjør man knebøy feil kan man fort få skader. Forøvrig er jeg enig i at man bør varme opp først, både med jogging, uttøying og såkalt dynamisk oppvarming. Det har hjulpet meg.

Anonymous poster hash: 45bd4...1c2
Skrevet

Er du sikker på at du gjør øvelsen riktig? Jeg måtte ha hjelp av pt for å få inn teknikken skikkelig. Gjør man knebøy feil kan man fort få skader. Forøvrig er jeg enig i at man bør varme opp først, både med jogging, uttøying og såkalt dynamisk oppvarming. Det har hjulpet meg.

Anonymous poster hash: 45bd4...1c2

Ifølge gymlæreren min hadde jeg en veldig fin teknikk da, så tror ikke jeg gjør det feil. 

Skrevet

Jeg hadde en periode med mye vondt av knebøy fordi jeg ikke varmet opp skikkelig. Søk litt rundt på dynamiske øvelser. 

Dette, i tillegg til nåling hos kiropraktor har hjulpet meg ut av halvt år med "helvete" hver gang jeg trente bein. 

Jeg varmer opp med kun stangen og sitter dypt, altså rumpa under parallelt. 

Hvor bredt står du TS? Smalere enn skulder bredde avstand, skulder bredde eller bredere?

Litt av trikset mitt var å stå noe bredere enn skulderbredde og hele tiden få presset ut knærne til siden så det tar mer i lår. Jeg merker det ikke i knærne overhodet når jeg presser ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...