Gå til innhold

Silikon: Så mye mener kirgurgen jeg bør ta. Mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på konsultasjonstime tidligere i dag. Kirurgen mente at jeg bør ta 295 gram i hvert bryst, noe som er mer enn det jeg hadde sett for meg. Er i utgangspunktet ikke så mye, men jeg er 169 høy, og veier bare 45 kg. Redd det vil bli for stort ifh til min kropp. Han mente at det ville se bra ut i forhold til at jeg er litt bred over skuldrene/brystkassen, men sa også at han liker store pupper. Så jeg vet ikke. Blir så usikker. Valget står mellom 295 gram og 255 gram. Var visst de størrelsene han hadde på den type implantat/profil.

Blir under muskelen, og anatomisk (dråpeformet), hvis det har noe å si. Har sett litt på før/etter bilder på nett, men synes det er vanskelig å si noe om størrelse. På noen ser 295 stort ut, men på andre ikke så stort. Hva tror dere? Som dere sikkert skjønner, ønsker jeg et så naturlig resultat som mulig. Ønsker heller ikke veldig store pupper. I dag er jeg A/liten B-cup.

Anonymous poster hash: 8c87c...8f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres stort ut. Jeg hadde Acup og fikk C med 180 gram.

Anonymous poster hash: 7a6d8...794
  • Liker 7
Skrevet

Synes det høres mye ut, og tror at det vil se unaturlig ut i forhold til kroppen din. Synes også at kirurgen høres veldig uprofesjonell ut når han sier "at han liker store pupper" og dermed pusher deg til å velge det. Jeg hadde sett meg rundt etter en annen kirurg.

• Liker 15
Skrevet

Erfarne kirurger vet ofte hva som blir penest/mest naturlig ut - nettopp ifht kroppen ellers. Er ikke riktig å spørre om dette her ut i fra gram - uten at man kan se kroppen din.

Jeg er 158, veier 50 kg, og har også 295 g. Og det er veldig riktig for meg, og ser naturlig ut. Ikke minst - jeg har kvinnelige former og en nydelig siluhett - elsker å gå i kjoler og gensere som fremhever mine kvinnelige former, men uten utringninger og tacky klær.

Så lenge du har presisert til kirurgen hvordan du ønsker at sluttresultatet skal bli, så kan du nok stole på at vedkommende vet best ifht str/gram.

Anonymous poster hash: b8f7e...b5d
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje du skal gå på konsultasjon et annet sted i tillegg og høre hva den kirurgen sier. Det er ikke noe lurt å ta større enn man er konfortabel med. Når du er såpass spe som du er vil det bli veldig rart med litt for store pupper (synes jeg). Nå vet jeg jo ikke hvor store pupper du har i utgangspunktet da. 

Og det aller dårligste argumentet her er at det var 255 og 295 å velge mellom. Da burde du gå et annet sted å få en second opinion og se om de har flere str å velge mellom.

Ikke gå for noe du ikke er konfortabel med.

Anonymous poster hash: 3cb66...af7
  • Liker 9
Skrevet

Kanskje du skal gå på konsultasjon et annet sted i tillegg og høre hva den kirurgen sier. Det er ikke noe lurt å ta større enn man er konfortabel med. Når du er såpass spe som du er vil det bli veldig rart med litt for store pupper (synes jeg). Nå vet jeg jo ikke hvor store pupper du har i utgangspunktet da.

Og det aller dårligste argumentet her er at det var 255 og 295 å velge mellom. Da burde du gå et annet sted å få en second opinion og se om de har flere str å velge mellom.

Ikke gå for noe du ikke er konfortabel med.

Anonymous poster hash: 3cb66...af7

Er akkurat det jeg er bekymret for - at resultatet vil bli for stort.. Altfor store pupper er ikke noe jeg ønsker.

Er tydeligvis bare to klinikker her jeg bor som gjør slike operasjoner. Den jeg var hos, og en til. Den andre har jeg ikke gått til, fordi jeg har hørt at folk har opplevd at kirurgen har lagt inn mer under selve operasjonen enn avtalt.. De bruker heller ikke anatomisk proteser (som jeg tror vil bli mest naturlig på min kropp).

Ts

• Liker 1
Skrevet

Er akkurat det jeg er bekymret for - at resultatet vil bli for stort.. Altfor store pupper er ikke noe jeg ønsker.

Er tydeligvis bare to klinikker her jeg bor som gjør slike operasjoner. Den jeg var hos, og en til. Den andre har jeg ikke gått til, fordi jeg har hørt at folk har opplevd at kirurgen har lagt inn mer under selve operasjonen enn avtalt.. De bruker heller ikke anatomisk proteser (som jeg tror vil bli mest naturlig på min kropp).

Ts

Reis heller utenbys for å få gjort dette hos en klinikk som andre anbefaler

Anonymous poster hash: c54db...326

• Liker 8
Skrevet

Erfarne kirurger vet ofte hva som blir penest/mest naturlig ut - nettopp ifht kroppen ellers. Er ikke riktig å spørre om dette her ut i fra gram - uten at man kan se kroppen din.

Jeg er 158, veier 50 kg, og har også 295 g. Og det er veldig riktig for meg, og ser naturlig ut. Ikke minst - jeg har kvinnelige former og en nydelig siluhett - elsker å gå i kjoler og gensere som fremhever mine kvinnelige former, men uten utringninger og tacky klær.

Så lenge du har presisert til kirurgen hvordan du ønsker at sluttresultatet skal bli, så kan du nok stole på at vedkommende vet best ifht str/gram.

Anonymous poster hash: b8f7e...b5d

Jeg er 11 cm høyere enn deg, og veier 5 kg mindre. Har ikke noe spesielt med former heller. I hodet mitt hadde jeg tenkt rundt 230 gram, så når jeg hørte 295 gram (sa at han også godt kunne legge i 330), fikk jeg litt sjokk. Trodde faktisk ikke han kom til å anbefale såpass mye ifh hvor tynn jeg er. Sa også at jeg vil ha et så naturlig resultat som mulig, og at jeg IKKE ønsker store pupper. Så er svært usikker på om jeg skal stole på han, eller be om mindre.. Veldig vanskelig! Men bra du ble fornøyd da :)

Ts

Skrevet

Jeg er 11 cm høyere enn deg, og veier 5 kg mindre. Har ikke noe spesielt med former heller. I hodet mitt hadde jeg tenkt rundt 230 gram, så når jeg hørte 295 gram (sa at han også godt kunne legge i 330), fikk jeg litt sjokk. Trodde faktisk ikke han kom til å anbefale såpass mye ifh hvor tynn jeg er. Sa også at jeg vil ha et så naturlig resultat som mulig, og at jeg IKKE ønsker store pupper. Så er svært usikker på om jeg skal stole på han, eller be om mindre.. Veldig vanskelig! Men bra du ble fornøyd da :)

Ts

Dråpeformede implantat gir mindre størrelse enn runde. Jeg har 320g dråpe og jeg bruker 80C

Anonymous poster hash: a0c44...97b

Skrevet

Jeg syns det høres stort ut. Jeg hadde Acup og fikk C med 180 gram.

Anonymous poster hash: 7a6d8...794

Og jeg fikk c-cup med 400 gram :)

Anonymous poster hash: 158da...853

Skrevet

Dråpeformede implantat gir mindre størrelse enn runde. Jeg har 320g dråpe og jeg bruker 80C

Gjør de?? Det sa han ingenting om.

Uff, jeg blir så forvirret. Dette med størrelse var jammen meg ikke lett.

Ts

Skrevet

Og jeg fikk c-cup med 400 gram :)

Anonymous poster hash: 158da...853

Ikke sant :P Derfor det er så vanskelig å forutse hvordan det blir. På noen ser det stort ut, på andre ikke.

Ts

Skrevet

Typisk tråd som hadde blitt bedre med bilder.

• Liker 5
Skrevet

Reis heller utenbys for å få gjort dette hos en klinikk som andre anbefaler

Kunne selvfølgelig gjort det, men tror kirugen jeg var hos egentlig er veldig flink. Og hvis det stemmer at atomiske proteser blir mindre enn runde i samme str som runde, gir det kanskje litt mer mening hvorfor han anbefalte det han gjorde. Kanskje bare jeg som er veldig usikker og redd for å ende opp med DE boobisene.

Ts

Skrevet

^ Enn runde i samme str

Skrevet

Kunne selvfølgelig gjort det, men tror kirugen jeg var hos egentlig er veldig flink. Og hvis det stemmer at atomiske proteser blir mindre enn runde i samme str som runde, gir det kanskje litt mer mening hvorfor han anbefalte det han gjorde. Kanskje bare jeg som er veldig usikker og redd for å ende opp med DE boobisene.

Ts

Ok. Men jeg synes at du burde bli vist hvor store brystene dine vil bli med de forskjellige protesene, før du bestemmer deg for størrelse. Har de ikke en slik ordning på slike klinikker? (F.eks vise deg med bh med innlegg hvor store ca brystene blir)

Skrevet

Dra heller utenbys, hvis du er usikker. Detter er ikke en lur operasjon å ha tvil rundt.

Anonymous poster hash: 90253...472
Skrevet

Hvordan drar du ikke til en annen klinikk og ser på andre kirurger? Mange har data programmer hvor de tar bilde av deg og viser deg hvordan resultatet vil se ut. 

Anonymous poster hash: fdc19...103
  • Liker 1
Skrevet

Ts

Kan du ikke bare prøve implantatene i bhn da?

• Liker 1
Skrevet

Gjør de?? Det sa han ingenting om.

Uff, jeg blir så forvirret. Dette med størrelse var jammen meg ikke lett.

Ts

Sier seg jo selv da...det er mere synlig at du putter en appelsin i bhn enn en kyllingfilet selv om de veier det samme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...