Gjest søsteren Skrevet 25. september 2004 #1 Skrevet 25. september 2004 Jeg lurer på om noen har erfaring med blekemiddelet Poly Blonde fra Schwazkopf. Intensiv blondering. Brukte dette middelet på min bror som hadde en del ettervekst, og oransj missfarget hår etter tidligere bleking. kjøpte to pakker for å være på den sikre siden siden han har ganske langt hår. Brukte 1,5 flaske, (sparte litt til min ettervekst). Fikk rikelig fordelt å håret, og såg at det begynte å lysne. Tiden gikk. Da de 45 minuttene var gått som stod som max, var håret GULT og ganske orasje. Han nektet å vaske det ut, for han ville ha det lysere. Det stod i bruksanvisningen at røde og gule toner ville oppstå etter hvert som håret ble bleket, MEN AT DE VILLE FORSVINNE OM MAN SATT TIDEN UT. Da han hadde ventet over en time, så turde jeg ikke la han ha det i mer. Da var det fremdeles gult. I mellomtiden så hadde jeg oppi midskillen på meg selv, Jeg har stripet det så det er nokså blondt/hvitt. Men hadde 2 cm ettervekst. Og jeg er ikke så veldig mørk brun. Jeg såg jo desverre at samme stygge gulfarge oppstod på meg. Og at det var oransj også enkelte steder. Han vasket ut, og jeg vasket ut mitt etterpå. Da hadde jeg gått nesten en time i håp om at middelet skulle ta knekken på siste restene av røde/gule pigmenter. Når nå mitt er tørket så er det rett og slett oransj der hvor jeg prøvde bleke det. Blekemiddelet greide IKKE å bryte ned rødtonene. Og dette forbauser meg, for når jeg går etter fargekodene på baksiden av esken, så skal det bleke brunt hår lysere enn dette. Det er utrolig skuffende å ende opp med orasj og gult hår når man kjøper slikt Selv har jeg brukt Depend Professional Striper tidligere, og blitt LYS etter 20 minutter Denne sorten her stoppet opp på gult, og ble ikke lysere. Har noen opplevd lignende? Jeg regner med at vi begge må bleke en gang til når det er gått et par uker, for slik som dette er det ikke gøy å gå rundt. :-( Og man bør vel ikke sette i gang å bleke det igjen med det samme Hos meg er det heldigvis bare i midskillen, men han har jo gulerotfarget langt hår nå kanskje jeg likegodt skulle ta saksen fatt.... Huff, skal det bli sånn?? 1
~Viva~ Skrevet 25. september 2004 #2 Skrevet 25. september 2004 Min erfaring er at nesten ingen av de blekemidlene du får kjøpt i vanlige butikker er dugende i det hele tatt. Det blir som du skriver- gult eller oransj, eller så ender det opp i nesten samme nyanse som utgangspunktet. Så jeg spurte på et parfymeri jeg, der jeg fikk anbefalt Lôreals super blonde avfarging, og har aldri brukt noen annen siden.
Gjest Ethereal Skrevet 25. september 2004 #3 Skrevet 25. september 2004 Det er nok ikke fargemiddelets skyld.... Det kommer an på hva slags type pigmenter man har i håret fra før. Er det for eksempel farget fra før, er det en veldig dårlig ide å forsøke seg på hjemmebleking, du er nærmest garantert gult og oransje hår (i beste fall). I verste fall blir håret så porøst at det knekker tvert av. Mitt råd: ikke forsøk å fikse opp i det selv, men send ham til frisør!!!
Gjest søsteren Skrevet 25. september 2004 #4 Skrevet 25. september 2004 Jeg er litt redd for det ja at det skal gå galt :-? Men nå har jeg jo selv stripet håret to ganger med stort hell og fint resultet med annet merke kjøpt på parfumeri. Og nå sitter jeg også her med oransj hår Midtskillen min er oransj:( Det ser dumt ut. :oops: Blekemiddelet greide ikke trekke ut nok farge, det stoppet opp. Og det har jo gått bra før med meg. Så jeg holder ennå en knapp på at den middelet vi brukte i dag ikke er noe bra. Frisør koster masse, og de nekter å bleke år som er fikset hjemme. Så vi må vel prøve selv å fikse opp i elendigheten. :-? Grrr! Dumme meg som prøvde! :evil: Burde ventet med den midtskillen til jeg hadde mitt eget middel. Men siden han hadde så mye igjen så........
Gjest MSR Skrevet 26. september 2004 #5 Skrevet 26. september 2004 Problemet er at du har kjøpt blondering, en mye mildere form for bleking. Den kan bare lysne noen få nyanser, i motsetning til bleking, som lysner mellom fem og seks nyanser. Jeg anbefaler deg å bruke vanlig blekemiddel neste gang, synes personlig at L'oreal sin blond-serie er best
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2004 #6 Skrevet 26. september 2004 du kan opgså ha valgt feil blekefarge. Hvis det er gyllen blond er sjansen for gult hår stor. Jeg velger alltid en ask eller mest mulig hvit farge når jeg bleker. Det er ikke alltid bildet på pakken viser reelt resultat. Gå mer etter hva fargen heter...
Gjest happyending Skrevet 26. september 2004 #7 Skrevet 26. september 2004 Jeg har prøvd den du snakker om før, og jeg fatter bare ikke at de får lov å selge den i butikker, for resultatet blir ikke bra uansett hvordan man vrir og vrenger på det.. Enten hvitt med oransjtoner i eller pissegult.. Jeg gikk over til nutrisse, den er kjempegod syns jeg
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Akkurat det samme skjedde med meg i går! samme hårfargen også! Ser helt forjævelig ut. pleier å kjøpe stripene, men klarte å kjøpe feil i går. da prøvde jeg å farge hele håret for første gang i mitt liv, og det skulle jeg aldri ha gjort! uff, gult er kult!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå