AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Kan kjøper nekte å overta hvitevarer når det står i annonsen at de medfølger boligen? Altså kreve at selger fjerner dem før overtakelse? Anonymous poster hash: b402c...351
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Kan kjøper nekte å overta hvitevarer når det står i annonsen at de medfølger boligen? Altså kreve at selger fjerner dem før overtakelse?Anonymous poster hash: b402c...351 Du kan jo kreve hva du vil, men selger kan også si nei. Om du ikke er fornøyd kan du jo la være å kjøpe boligen...Anonymous poster hash: 4aeb3...85b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Hehe, jeg forstår TS godt. Hvem vil ha gamle utgåtte hvitevarer der når du overtar? også skal du løfte de ned mange trapper og det skal hives på gjenvinningen.. det er nok stress å flytte inn om man ikke skal måtte flytte ut. Anonymous poster hash: 43fe4...44c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Nå er det jo mer vanlig med integrerte hvitevarer, da er det ikke like enkelt å bare bære det ut. Men du kan jo kreve det, byr du nok, så fjerner de det sikkert for deg. Anonymous poster hash: 03c3c...f3e
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Du kan legge inn bud med forbehold om at hvitevarene er fjernet til overtakelsen.
jabx Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Kan kjøper nekte å overta hvitevarer når det står i annonsen at de medfølger boligen? Altså kreve at selger fjerner dem før overtakelse? Anonymous poster hash: b402c...351 Det har jeg vanskelig for å tro. Da må dette legges inn som forbehold ved bud. Når budet først er akseptert er det de betingelsene som gjelder, altså at hvitevarene følger med. Det blir kjøpers ansvar hva som skjer med hvitevarene. 2
Arabella Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 Hehe, jeg forstår TS godt. Hvem vil ha gamle utgåtte hvitevarer der når du overtar? også skal du løfte de ned mange trapper og det skal hives på gjenvinningen.. det er nok stress å flytte inn om man ikke skal måtte flytte ut. Anonymous poster hash: 43fe4...44c Hvor leser du at hvitevarene er gamle? 1
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Dette avtales i budrunden og eventuelt under overtakelse. Men jeg må ærlig si at dersom jeg hadde flere budgivere på min bolig og en av dem stilte slike krav burde vedkommendes bud være vesentlig høyere enn resten for at jeg skulle godta det. For 50.000 ekstra kan jeg selvsagt slepe ut hvitevarene og få dem transportert bort. I en budrunde der jeg sliter med å få solgt er dette helt omvendt - da vil nok selger svelge at de må fjerne hvitevarer for å få solgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå