Gå til innhold

Andres smak sjokkerer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en gruppe på Facebook, og der er det en dame som har lagt ut et bilde av seg selv. Hun har bursdag. Kanskje folk trykker på liker litt fordi hun har bursdag, men jeg tror det er mange som trykker fordi hun er pen. Og det er det som sjokkerer meg.

Jeg er en mann som scorer middels på utseende, så jeg vasser ikke akkurat i lekre babes. Og denne dama ville jeg aldri tatt i på den måten, samme hvor flott personlighet hun har (det har hun ikke, jeg blir så sliten og oppgitt over henne). Venninna hennes sa til meg at hun er veldig singel, men nei takk. En "kompis" fikk samme beskjeden, og jeg ble rett og slett litt overrasket over at han vurderte å prøve lykken.

Nå glemte jeg nesten å nevne hvor mange som har trykket på liker. 72 personer nå, og vi skal sikkert opp i 80-90. Det er veldig få som får så mange, og jeg tror faktisk ikke at det er fordi de synes synd på henne... Er nok veldig få som har møtt henne irl og vet hvordan hun er. Skikkelig "blond og dum", kunne sikkert glidd rett inn i Paradise...

Anonymous poster hash: a9a5a...7d9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å du føler for å skrive det her fordiiii...?

Anonymous poster hash: 76849...cb4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Forøvrig så får du lite damer med slike holdninger. Aksepter at alle er ulike og at det er en bra ting, så skal du nok få score litt mer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Forøvrig så får du lite damer med slike holdninger. Aksepter at alle er ulike og at det er en bra ting, så skal du nok få score litt mer i fremtiden.

Ingen irl som kunne gjettet på at jeg har "slike holdninger" :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå glemte jeg nesten å nevne hvor mange som har trykket på liker. 72 personer nå, og vi skal sikkert opp i 80-90. Det er veldig få som får så mange, og jeg tror faktisk ikke at det er fordi de synes synd på henne... Er nok veldig få som har møtt henne irl og vet hvordan hun er. Skikkelig "blond og dum", kunne sikkert glidd rett inn i Paradise...

Helvete heller!! Hold oss oppdatert!!

Anonymous poster hash: 29ac1...24c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet med å undre seg over dette. Jeg får jo samme tanker når jeg ser en fryktelig grell skjorte. Da tenker jeg HVEM i det hele tatt kan like dette? Det handler jo ikke om å ikke akseptere at andre er ulike, men heller en ren fascinasjon over at smak er så forskjellig. Dette er helt naturlig å sette spørsmålstegn ved da en ikke kan oppfatte noen andres smak enn sin egen. 

Anonymous poster hash: 99979...e22

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i en gruppe på Facebook, og der er det en dame som har lagt ut et bilde av seg selv. Hun har bursdag. Kanskje folk trykker på liker litt fordi hun har bursdag, men jeg tror det er mange som trykker fordi hun er pen. Og det er det som sjokkerer meg.

Jeg er en mann som scorer middels på utseende, så jeg vasser ikke akkurat i lekre babes. Og denne dama ville jeg aldri tatt i på den måten, samme hvor flott personlighet hun har (det har hun ikke, jeg blir så sliten og oppgitt over henne). Venninna hennes sa til meg at hun er veldig singel, men nei takk. En "kompis" fikk samme beskjeden, og jeg ble rett og slett litt overrasket over at han vurderte å prøve lykken.

Du høres skrekkelig overfladisk ut. Utseende er ikke alt her i veden.

Ikke rart du er singel

Anonymous poster hash: 23559...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo?? Hun har BURSDAG! Hvis hun er ei koselig og empatisk dame, om hun selv er aktiv på facebook og liker andres innlegg, har mange venner osv så skulle det da bare mangle at hun fikk masse likes for et bursdagsbilde. Og hvis du sjekker hvem som har trykket Like så er det garantert like masse kvinner som menn. Du vet; venninner, kollegaer, tanter, søstre osv som ikke tenker utseende. Jeg får selv 70-80 Likes hver gang jeg legger ut bilde og det er ikke fordi jeg er så flott, men fordi jeg er aktiv på face, har mange venner og er ei positiv og blid dame.

Anonymous poster hash: 4db34...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med å undre seg over dette. Jeg får jo samme tanker når jeg ser en fryktelig grell skjorte. Da tenker jeg HVEM i det hele tatt kan like dette? Det handler jo ikke om å ikke akseptere at andre er ulike, men heller en ren fascinasjon over at smak er så forskjellig. Dette er helt naturlig å sette spørsmålstegn ved da en ikke kan oppfatte noen andres smak enn sin egen. 

Anonymous poster hash: 99979...e22

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til å undre seg. Jeg gjør det selv av og til.

Jeg legger merke til at en jeg kjenner får utrolig mange likes og kommentarer. Jeg lurer på fenomenet, fordi nesten uansett hva denne personen legger ut så får det oppmerksomhet. Og da er det ikke fordi personen er opptatt av viktige ting i verden, det kan være bagateller. Greia er at hen er dyktig sosialt. Hen har utrolig mange bekjente. Og dermed treffer innleggene alltids noen. La oss si at gjennomsnittlig likes er 75. Men av over 1100 venner er det jo egentlig ikke så mye mer enn mine 40 likes av 350 venner. (Heller omvendt!) For ordens skyld, jeg er ikke opptatt av likes i seg selv, mer bakgrunnen for at enkelte ser ut til å bli likt bedre. Men når man ser på det litt nærmere, så er det jo viktigere at de jeg liker liker meg for den jeg er sånn de kjenner meg. Og om man skal tenke tall, så er det vel mer sannsynlig at det er flere av mine 350 "venner" på face som kjenner meg bedre enn hvor godt min bekjentes 1100 "venner" kjenner hen.

En annen ting jeg har lagt merke til er at min bekjente har "tilhengere" nærmest. De er ukritisk enig i så og si alt hen legger ut. Selv om det noen ganger ikke henger på greip at de burde være enig, slik jeg kjenner noen av disse "tilhengerne". (Godt utdannede folk som er skolert i å tenke kritisk.) Men denne personen har mye sosial makt. Og mange tenderer til å være enig med disse, selv om de hadde vært uenig i samme sak (som ble lagt ut) om alfapersonen her ikke hadde sagt sin mening først.

Man vil være en av flokken til den man gir likes og skriver "vakringen" til. Det viser mer til hvilke sosiale relasjoner man har, mer enn at hovedpersonen er spesielt pen eller smart (gode ytringer).

Anonymous poster hash: 2506e...76a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

Jeg bryr meg ikke hva andre liker og driver på med. Så lenge det ikke skader andre så kan folk gjøre som de vil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er så blond og dum og stygg så er det vel et kjent fenomen at gutter trykker "liker" for å kanskje dra i gang noe. Slike jenter har en tendens til å bli brukt for sex. Nettopp fordi de er dumme nok til å bli lurt til sånt av gutter som i grunn ikke synes boe on hun annet enn at hun er et hull og tømme seg i.😱

Anonymous poster hash: 5479e...de1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...