AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg ønsker å begynne å ta omega 3-tilskudd, da jeg antakeligvis ikke får i meg nok fra kosten. Mamma er storfan av Møllers tran, og mener at dette er årsaken til at hun ikke har vært syk på flere år. Jeg derimot innbiller meg at det finnes noe bedre der ute. Har sett på tv at ikke alle tranprodukter er like bra, og at noen av de inneholder harskt fett som kommer fra rustne rør og sånn... Var en stund veldig interessert i Udos Choice, men ser at det mange steder på nett ikke anbefales pga. all omega 6'en, og at man får i seg dette mange andre steder. Eneste oljene/fettet jeg får i meg kommer fra kokosolje og vanlig meierismør. Spiser svært lite raps, solsikke etc. Har det da så mye å si for meg? Noen her som har anbefalinger å komme med? Bryr meg ikke så mye om det er i kapsler eller flytende form. Anonymous poster hash: 908aa...455 1
Supraspinatus Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Det du bør se etter er en olje som er ordentlig laget, og med sporbare kilder. De bør kunne dokumentere hva de selger, og at det ikke inneholder store mengder tungmetaller f.eks. Det finnes flere forskjellige bra på markedet. Selv bruker jeg Omega Cure og er veldig fornøyd med både smak og kvalitet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Det du bør se etter er en olje som er ordentlig laget, og med sporbare kilder. De bør kunne dokumentere hva de selger, og at det ikke inneholder store mengder tungmetaller f.eks. Det finnes flere forskjellige bra på markedet. Selv bruker jeg Omega Cure og er veldig fornøyd med både smak og kvalitet. Takk for tips, Supra!! Hvor kjøper du Omega Cure? -TS Anonymous poster hash: 908aa...455
Supraspinatus Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Takk for tips, Supra!! Hvor kjøper du Omega Cure? -TS Anonymous poster hash: 908aa...455 http://omegacure.no/ Det er kanskje litt dyrt produkt da. Kan godt være du finner like gode produkter billigere andre steder altså.
Jordbærogfløte Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Ja, Omega Cure er helt topp. Jeg bruker det selv og har tipset mange andre om det som igjen er blitt svært fornøyde:-)
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Ikke kjøp noe som bare selges via postordre. Anonymous poster hash: 747e5...80a 1
Rumle Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 http://omegacure.no/ Det er kanskje litt dyrt produkt da. Kan godt være du finner like gode produkter billigere andre steder altså. Finnes den ikke i kapsler?
MinnisMus Skrevet 16. oktober 2015 #8 Skrevet 16. oktober 2015 Omega Cure har jeg aldri hørt om. Latterlig høy pris er det også. Bedre å bruke pengene sine på litt god gammeldags tran, så kan man heller gjøre litt research hvilke av de som har lavest oksidasjonsverdier. Vesteraalens torsketran ser ut til å ha lave oksidasjonsverdier og er et ganske rimelig produkt hvis jeg ikke husker feil, ref: http://www.vesteraalens.no/pdf/Torsketran_Naturlig_Omega3.pdf 3
Supraspinatus Skrevet 16. oktober 2015 #9 Skrevet 16. oktober 2015 Ikke kjøp noe som bare selges via postordre. Anonymous poster hash: 747e5...80a Omega Cure selges i enkelte butikker også... 1
Supraspinatus Skrevet 16. oktober 2015 #10 Skrevet 16. oktober 2015 Finnes den ikke i kapsler? Tror ikke det. Den smaker ganske godt. Man kan til og med bruke den i majones om man vil. http://naturligliv.no/side/hjemmelaget-majones-sunne-fettsyrer/ 1
Mynona Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Tråden er ryddet for reklame. Mynona, mod.
Pringle Skrevet 17. oktober 2015 #12 Skrevet 17. oktober 2015 Tran er harskt fiskefett. Spis fersk fet fisk så får du nok omega 3.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #13 Skrevet 17. oktober 2015 Fordi du "tror" du har mangel? Oioi... Først, gå til lege og få det bekreftet, så sparer du deg for både penger og bry. Har du mangel så er første bud å endre kosthold så du får det i deg naturlig. Har du stor mangel får du tilskudd. Hadde du hatt stor mangel hadde du hatt symptomer Anonymous poster hash: c263c...255
Supraspinatus Skrevet 18. oktober 2015 #14 Skrevet 18. oktober 2015 Fordi du "tror" du har mangel? Oioi... Først, gå til lege og få det bekreftet, så sparer du deg for både penger og bry. Har du mangel så er første bud å endre kosthold så du får det i deg naturlig. Har du stor mangel får du tilskudd. Hadde du hatt stor mangel hadde du hatt symptomer Anonymous poster hash: c263c...255 Det er mange som argumenterer slik som du gjør. Det er ikke slik at man kan gå til en lege og ta "omega3-testen" eller "vitamin-NN-testen" og så avdekke en mangel. Eller at mangel på XX gir følgende helt utvetydige symptomer. Virkeligheten er vanvittig diffus og kompleks. Å ta tilskudd er kanskje unødvendig, men det kan godt være det er nødvendig. Uavhengig om det er en virkelig effekt eller placebo. Akkurat når det gjelder omega3 er det ganske god støtte i vitenskapen for at de fleste pasientgrupper har godt av tilskudd av dette. Ikke nødvendigvis alle, men ganske mange. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå