Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

For 3 uker siden var jeg hos legen pga sinnssykt uren hud. Jeg fikk beskjed av legen om at dette var akne (som kan komme å gå dersom man stresser). Jeg fikk en krem på resept med navn epiduo eller noe sånt...

Den har funket kjempe bra for meg!!!

Men forje uke var jeg å handlet en rens og fukt krem på apoteket. Siden ansiktet mitt er super sår under behandling av denne resepten så sa jeg at jeg MÅTTE ha milde produkter. Uten parfyme osv. Når jeg kommer hjem og har renset huden min svir det som søren i hele ansiktet mitt og rensen var visst med parfyme.

Renset huden igjen nå i stad og da svei det igjen. Nesten som at ansiktet mitt faller av :P

Er Aco Spotless produkter egentlig milde eller er det bare min hud som overreagerer pga den er så sår?! :)

Jeg har også fått beskjed av legen om å gjøre minst mulig med huden. Så jeg har ansikts servietter i merket neutral som jeg tenker å bruke til vanlig og heller bruke den rensen fra aco inni mellom. For jeg skikkelig rød i ansiktet i flere timer etter rensen...

Hva vil dere anbefale for min hudtype som er: Fuktfattig, kjempe sensitiv og akne (store porer også) ? :)

Tusen Takk for all hjelp!

Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg? :(

Skrevet

Spotless-produkter høres ut som acne -serien, og da er den ikke rett for deg nå. Du skulle hatt en for veldig sensitiv hud. Ville anbefalt deg la roche posay, de har faktisk en serie for acne-hud på medisinsk behandling.

Anonymous poster hash: 0a5f3...b33

Skrevet

Jeg brukte Aco Spot Deep Cleansing, og fikk et skikkelig utbrudd mens huden begynte å flasse. 

1) Ikke bruk produktene mer. 

2) Gå tilbake til apoteket og klag. Fortell at du bad om produkter for sensitiv hud og disse er altfor sterke. Hør om du kan enten få andre produkter rabattert, eller penger tilbake.

3) Dropp servietter! De inneholder også masse parfyme.

4) Les her: http://www.carolinehirons.com/2012/05/acne-cheat-sheet.html

5) Prøv milde rens fra f.eks Avene, REN, Dr. Dennis Gross, Dermalogica (ultracalming cleanser liker jeg). Kjøp enten fra Strawberrynet eller LookFantastic. REN finner du på apoteket.

6) Husk å fukte huden! Jeg liker veldig Basiderm, den finner du og på apoteket. https://www.apotek1.no/produkter/basiderm-oil-control-fuktighetskrem-118ml-894009p

Anonymous poster hash: 1a2bd...a1f
Skrevet

Tusen takk for god informasjon :) jeg skal dra å klage senere idag :) siden jeg var i nød så har jeg nå brukt ansiktsserviett er og spenol. I løpet av få dager et kvisene/acne nesten borte. Jeg har lest at det er dumt å bruke spenol osv, men siden jeg ikke hadde så mye penger så tok jeg bare noe jeg hadde. Er så fornøyd! Tror jeg har funnet de riktige produktene for meg :D huden min har heller ikke reagert noe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...