AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg skal snart over i en ny stilling. I nåværende jobb har jeg kunnet bruke hva jeg ville, men nå må jeg kle meg litt halvpent. Ikke så pent som blazer, men litt pent. Siden jeg også skal ut på befaringer, trenger jeg også at det er litt praktisk. Bør altså kanskje ikke ha sko med hæl. Er det noen som har gode forslag til meg?Anonymous poster hash: df0d4...36a
SunnivaOslo Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Jeans som er litt mørke og stramme, i marineblå og svart. Lyse baggy jeans blir kanskje litt for uformelt. Så finner du noen bluser og topper, det ser mer stylish ut enn t skjorter. t skjorter kan godt brukes men da bør de være nøytrale, ikke masse print, glitter eller for mange farver. Tilbehøret er jo det som gjør det hele, gå for enkle smykker som perler og gull. og sjal/tynne skjerf ser jo pent ut. Jeg kler meg sånn selv i jobben, går sjeldent med blazer, pencilskjørt i klikk klakk sko, men det skjer. Normalt sett kjører jeg på med en mørk jeans, eller sånne typer finbukser, topper/bluser i fint materiale som for eksempel silke og enkle smykker. Setter opp håret på en fin måte og sminker meg nøytralt, kan "slå til" med litt farve på leppene, men lager ikke Smokey eyes og lys rosa leppestift liksom. Øynene mine er "alltid" nøytralt sminket på jobb, og neglene mine er svak pudderosa, eller fransk manikyr. Du kan ha sko med lav hæl, kjøp ankelstøvletter i skinn for eksempel. Her er det lett å lage match hvis man for eksempel har sorte skinn sko og sorte skinnhansker. 1
Gjest Evans Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Det finnes mange fine oxfordsko som er både fine, og praktiske. Også mange fine ankelstøvletter (fint for høsten) som er gode og myke, men fine. Tror jeg ville gått for enkle, greie klær som mørke bukser/jeans og nøytrale skjorter/gensere. Det kan fort bli litt kjedelig, men du kan fiffe det opp med noen farger hist og pist.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Tusen takk for tips! Har tittet litt på Oxford sko i konjakkfarge, men burde kanskje hatt et par sorte lave sko også. Ville dere postet med en link av hva dere tenker? Synes det er veldig vanskelig, for de ankelstøvlettene jeg synes er fine har enten hæl eller er for rocka.. Anonymous poster hash: df0d4...36a
Gjest Evans Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Tusen takk for tips! Har tittet litt på Oxford sko i konjakkfarge, men burde kanskje hatt et par sorte lave sko også. Ville dere postet med en link av hva dere tenker? Synes det er veldig vanskelig, for de ankelstøvlettene jeg synes er fine har enten hæl eller er for rocka.. Anonymous poster hash: df0d4...36a Jeg kjøpte nettopp disse fra Ecco. Jeg syns de er både kule og fine. Ellers har du feks. disse eller disse som er flotte (min mening). Av oxfordsko er det så mye å velge mellom. Jeg har noen fra cole haan, gikk inn for å se på oxfordskoa de har nå, og da var det litt rar såle syns jeg. Men fant disse (ikke oxfordssko) og de var veldig kule - kan være fint med noe som bryter litt om resten av klærne er nøytrale. De setter jeg på ønskelista Bruker du pinterest? Der kan du finne masse inspirasjon til ny jobbstil Endret 18. oktober 2015 av Evans
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Tusen takk for tips! Har tittet litt på Oxford sko i konjakkfarge, men burde kanskje hatt et par sorte lave sko også. Ville dere postet med en link av hva dere tenker? Synes det er veldig vanskelig, for de ankelstøvlettene jeg synes er fine har enten hæl eller er for rocka.. Anonymous poster hash: df0d4...36a Det er lurt å ha et par sko i skapet på jobb om vinteren. Å gå i støvletter inne hele dagen blir både varmt og svett for føttene. De aller høyeste hælene (+10 cm) trenger du jo ikke ta med på jobb, men 5-8 cm bør ikke være noe problem så sant du kan gå på dem da. Det høres nesten ut som det er nedlagt totalforbud mot hæler på jobben din? Det kan vel ikke stemme vil jeg tro. Disse ankelstøvlettene har litt hæl og er så formelle som det går an å få dem. Finnes i brunt og sort Av sko har du for eks. disse. De er kjedelige, men det betyr at de vil passe uansett. Og husk nå at det er hodet ditt og kunnskapen din som gjør at du skal begynne i en ny stilling. Anonymous poster hash: 8ab95...ecb
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Tusen takk for hjelpen, dere! Jeg falt pladask for de første støvlettene der, og så fant jeg noen rimelige brogues i tan hos ASOS. Det er ikke nedlagt hælforbud på jobben, men når jeg skal ut på befaring kan det som sagt være greit med godt fottøy. Støvletter med hæler, både lave og høye har jeg i alle fall mange av, det vanskelige er å finne pene sko uten hæl. Jeg bruker Pinterest, men når jeg søker på jobbstiler der synes jeg at jeg får opp hakket for stilige klær, det hadde passet seg bedre om jeg jobbet med reklame og markedsføring enn smittevern.. Anonymous poster hash: df0d4...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå