AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Trenger litt hjelp her. Håret mitt har i det siste blitt helt umulig å børte etter vask, og det floker seg generelt veldig lett. Det kan være så ille at jeg noen ganger må rive det fra hverandre. Ekstra ille har det blitt etter at jeg stripet det hos frisøren i sommer. Jeg bruker Joico K-pak shampoo og balsam, hvis det skal være av betydning. Etter vask blir håret mitt ekstremt flokete, det bare tover seg sammen fra øverst til nederst. Børster det når det er vått, og sitter igjen med en hel hårball på børsten hver gang. Bruker hårolje fra Wella SP (luxe oil) i håret når det er tørt. I tillegg kurer jeg med Redken Allsoft og Redken Extreme av og til. Før brukte jeg rettetang daglig, men dette klarte jeg å slutte med i sommer. Håret skulle jo egentlig blitt bedre som følge av det? Jeg er redd for at håret mitt skal bli tynnere, noe det sikkert blir når jeg mister så mye hår hver gang jeg børster det. Noen som har konkrete tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 96222...252
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 bruk hårolje når det er vått. Jeg anbefaler Nashi Agran oil. Veldig bra hårolje hvor det ikke blir fett om du skulle få tatt i litt mye. Anonymous poster hash: 6c465...59a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Hvordan vasker og tørker du det, da? Om du er av typen som hiver alt håret opp på hodet og gnikker i vei, så blir det folkete. Skill håret i to deler, la det henge på hver siden av hodet når du vasker det. Ikke gnikk, men gre gjennom det med fingrene når du har i shampo og balsam. Når du tørker det, bare klem vannet ut, ikke vnikk. Og bruk grovtagget kam, ikke børste, på vått hår. Anonymous poster hash: b0f93...e04 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg får det samme problemet om jeg ikke bruker balsam, så det bruker jeg selvfølgelig. Men det ser jeg du gjør også. Hvordan tørker du håret? Man skal egentlig bare klemme ut vannet i håret med et håndkle, og ikke gnikke vilt med håndkleet, det sliter og gir floker. Anonymous poster hash: f6c47...f2b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Gre håret med en grovtagget kam (IKKE hårbørste ) når balsamen er i håret, begynn nederst og jobb deg oppover. Ikke gre store deler av håret på én gang, men del det opp i seksjoner. Etter at balsamen har fått virke, grer du håret med den samme store kammen samtidig som du skyller det. Bruk gjerne leave-in balsam. Hvis du har glatt hår kan du gre det etter at du har hatt i leave-in også. Ikke gni det tørt, men lag en turban. La håret lufttørke og gre det hvert kvarter (hvis du har glatt hår). Gre forsiktig så lenge det er vått. Anonymous poster hash: 45e89...453
Lulilelu Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Det er nok mulig at du får for mye proteiner i håret pga at du bruker k-pak og da vil håret bli vanskelig og flokete. Prøv å bytt til en normal fuktighetsgivende sjampo og balsam. Ellers så må du ikke børste håret når det er vått. Det sliter utrolig på håret. Ikke gnikk håret i dusjen, bruk sjampo kun i hodebunnen og stryk fra topp til bunn når du putter i og vasker ut balsam. 1
tørkestativ Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Man skal ikke gre håret når det er vått.. er håret typisk "tyggi" konsistens når det er vått? 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg kommenterte akkurat i en annen tråd, men skriver det gjerne her også. Klær av kunststoff gjør at håret blir flokete, spesielt i nakken. Polyester og acryl er verstingene. Topper, jakker, skjerf og lue laget av ett av de to er pyton for håret. Derfor sverger jeg til ull og bomull.Anonymous poster hash: d2b0e...da6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har alltid gredd håret når det er vått, det sliter ingenting på mitt hår. Så det gjelder ikke alle. Med hårolje og grer det når det er håndkletørt så går det så lett å gre håret. Men prøv å følge det de andre har sagt om hvordan vaske håret og hvordan tørke håret. Anonymous poster hash: 6c465...59a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Man skal ikke gre håret når det er vått.. er håret typisk "tyggi" konsistens når det er vått? Jepp, det er tyggiskonsistens på flokene når det er vått, og flokene sitter gjerne litt lenger opp i håret, ikke i bunn. Anonymous poster hash: 96222...252
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Jepp, det er tyggiskonsistens på flokene når det er vått, og flokene sitter gjerne litt lenger opp i håret, ikke i bunn. Anonymous poster hash: 96222...252 Bytt shampo og balsam. Du får for mye proteiner. Anonymous poster hash: aec09...67e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har alltid gredd håret når det er vått, det sliter ingenting på mitt hår. Så det gjelder ikke alle. Med hårolje og grer det når det er håndkletørt så går det så lett å gre håret. Men prøv å følge det de andre har sagt om hvordan vaske håret og hvordan tørke håret. Anonymous poster hash: 6c465...59a Jo det gjør det enten du tror det eller ikke. Håret ditt hadde vært finere om du ikke gjorde det. Anonymous poster hash: aec09...67e 1
Gjest lolle Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 Tangle Teezer!! Beste børsten jeg noensinne har vært borti
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #14 Skrevet 25. oktober 2015 Børste håret FØR vask?Anonymous poster hash: d2394...abb 1
Carrot Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Her er mange gode råd gitt! Jeg har ikke floker lengre etter at jeg tok til meg noen av rådene du alt har fått, som å gre håret før man vasker det, ikke vaske alt i en ball oppå hodet, ha balsam godt i lengdene og ikke i bunnen, bruk gjerne kur en til to ganger pr uke, og olje - jeg er avhengig av hårolje nå som håret er så langt, men BARE i ytterste delen av håret!! Jeg grer aldri håret når det er vått, og når jeg grer er det alltid fra enden på tuppene og så litt og litt oppover til jeg er ved hodebunnen, aldri fra bunnen og ut i lengdene. Ellers kan rettetang, hårføner osv slite utrolig på håret, spesielt når det er bleket. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå