AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Er dette farlig? Fikk det først i sommer, så ble det borte, så kon det tilbake og har vært der egt hele tiden. Det er ikke alltid det er like vondt, bare etter trening. Må også legge til at jeg har elendig løpeteknikk og har ikke klart å endre det. Skal investere i gode sko ift min løpeteknikk Men til spørsmålet, er det farlig å ha det over lengre tid? Anonymous poster hash: 13227...916
Wiggins Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Det er ikke farlig på annen måte enn at det er vondt, og at det kan blir vondere, og dermed være et problem i det daglige. Du bør absolutt oppsøke en fysioterapeut. Det er to ting som kan gjøres: - Øvelser og evt. taping av foten met sportstape for å korrigere ganglaget. - Behandling for å bli kvitt betennelsen. Det går sjelden over av seg selv når du først har fått betennelse, så jeg vil anbefale deg å gå til en dyktig fysioterapeut som kan å behandle slikt. Ikke alle er like flinke. Hvis du bor i (Stor-)Oslo kan du sende meg en PM, så skal du få kontaktinfo til fysioterapeuten som fikset akillesbetennelsen min.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Du må slutte å løpe en stund..... Jeg hadde beinhinnebetennelse i 3 hele år(begge beina i tillegg..), det var helt jævlig(både jævlig irriterende og jævlig vondt under løping ). Pleide å dra på spinning i stedet, men følte fremdeles at mølla ga meg best trening. Anonymous poster hash: 8239c...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Ja, det kan bli farlig. Du kan utvikle stressfrakturer om du ikke hører etter hva lege/ortoped sier til deg. Dette kan ta veldig lang tid, eller det kan oppstå etter kun noen måneder. Hvile er alfa og omega, og konsultasjoner med ortoped og fysioterapeut for å unngå det går over til kronisk Anonymous poster hash: 48612...d20
Basun Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Jeg sleit med beinhinnebetennelse i flere år. Du bør finne ut om du over- eller underpronerer. Du bør også styrke de musklene i beina du bruker minst sånn at det blir en slags "likevekt". Det kan være "farlig" (frakturer) og det kan bli kronisk, noe som er fryktelig kjedelig. Du bør løpe mindre i en lengre periode og erstatte en del av løpingen med feks. sykling og svømming. Det kan tenkes at du bør løpe på mer variert underlag og unngå å løpe mye i nedoverbakker. Lykke til ! Endret 17. oktober 2015 av Personenmeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå