Gå til innhold

Hvilke dyr har du spist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spist ku, kylling, hjort, reinsdyr, fisk, krabbe, reke, alt det vanlige. Av litt mindre vanlige ting har jeg spist hare og kanin, selv om det ikke er så kjempeuvanlig.

Hvilke dyr har du spist?

Anonymous poster hash: 93b70...29f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hval, glemte hval. Og maur (men da var jeg liten).

Skrevet

Fisk, dyr, bløtdyr,fugl osv:

Ok...
Hval, ku/okse, elg, hjort, sau, hund, hest, kanin/hare, rein, kylling/høns, kalkun, rype, diverse krabber, kamskjell, snegle, blåskjell, blekksprut&akkar, hummer, kreps, reke, en type larve,

Vet du hva...Jeg har spist så mye snålt når jeg har vært ute å reist at det hadde blitt en lang lang liste..
Nei, jeg er ikke stolt over å ha spist hund, jeg visste ikke at jeg spiste det, før de jeg var med spurte "likte du det??:D Vet du, det er hund du spiser nå"-Kjente jeg ble litt uggen da :fnise: men det smakte jo ok, selvom jeg ikke blir å spise det igjen..OG froskelår..fysjameg, mamma'en min lurte meg til å tro det var kylling :fnise: -produkter med krokodillekjøtt er ikke så ille det heller :fnise:

Skrevet

Imponerende, Chibi!

Skrevet

Kanin, antilope og pytonslange er nok det mest eksotiske.

Anonymous poster hash: e29b7...4f4

Skrevet

Det mest uvanlige har nok vært bjørn, ulv, sel og glassmanet.

I tillegg har jeg spist noe udefinerbart kjøtt i Kina. Det ble presentert som kylling, men det er jeg rimelig sikker på at det ikke var.

Skrevet

Uten om det vanlige har jeg spist froskelår, snegler og krokoodille. Sto å så på frosset slangekjøtt sist jeg var innom i Sverige, men aner ikke hvordan man tilbereder slik så det ble til at jeg ikke kjøpte det :fnise:

Skrevet

Har ikke spist noe uvanlig, nærmeste er kanin og hest. Jeg spiste mitt eget kjære dyr :haar: Jeg fikk ikke vite at jeg hadde spist kaninen min før etter at jeg hadde spist den opp. Hvem gjør sånne ting mot noen? :haar: 

Skrevet (endret)

Okse/ku 

Svin

Elg

Kamel

Kanin

Fisk (av ulik type)

Hval

Sau

Hest

Kylling/høns

Kalkun

Krabbe

Blåskjell

Kamskjell

Snegle

Hummer

Kreps

Reker

And

Vaktel

Fasan 

Rype

Frosk

Rein

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Snegle, frosk, hval, breiflabb, struts, utenom det vanlige. 

Gjest Badebuksa
Skrevet

Vel.. Såvidt jeg vet..

Svin

Villsvin

Storfe

Høns/kylling

And

Kalkun

Fisk

Reker

Jeg er ikke så opptatt av å spise så mange forskjellige dyr, jeg. Det holder for meg å bli mett.

Gjest Ennasus
Skrevet

krabbe, hummer, blåskjell, reker, tigerreker, kreps, sverdfisk, laks, ørret, torsk, rødspette, sei, breiflabb, tunfisk, makrell, østers, musling, kamskjell, blekksprut, snegle

Høne, kylling, fasan, and, gås, kalkun

Ku/storfe, sau, gris, villsvin, hjort, elg, rein, kanin, hare

Kommer fra en kjøttglad familie :P

Skrevet

Jeg spiser variert både når det gjelder protein og grønt, og orker ikke ramse opp alt.

Det jeg IKKE spiser, er kjøtt eller fisk/skalldyr importert fra andre siden av jordkloden. Jeg vil i stedet oppfordre alle til å velge lokalt og kortreist, og oppdage nye råvarer på den måten. Prøv feks brosme eller skatevinge i stedet for den evinnelige torsken.

Og ikke minst: Prøv og etterspør kjekjøtt! Det er en uunyttet råvare som stort sett blir destruert i Norge uten å komme på markedet engang fordi det anses som en type kjøtt nordmenn er uinteresserte i. Men så lenge vi vil ha brunost med geitemelk i kommer det også små geitebukker til verden i landbruket vårt. Vær med å spise kjøttet fra dem, i stedet for at de går rett i forbrenningsovnen!

Anonymous poster hash: fe839...878
  • Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet (endret)

Svin

Storfe

Kylling/høne

Lam/sau

Geit

Frosk

Snegler

Kalkun

Fasan

And

Gås

Struts

Emu

Vaktel

Due

Rype

Hjort

Rein

Elg

Rådyr

Hval

Tunfisk

Det meste av fisk og annen sjømat (også kråkeboller osv)

Hare

Kanin

Krokodille

Kenguru

Diverse insekter

Har visst spist hundekjøtt og kattekjøtt også uten at jeg visste om det på forhånd

Har sikkert spist andre ting jeg ikke kommer på nå

Har bodd i land som ikke har helt samme matkultur som Norge, så derfor har jeg spist litt av hvert

Endret av Hello Kitte
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Det jeg IKKE spiser, er kjøtt eller fisk/skalldyr importert fra andre siden av jordkloden. Jeg vil i stedet oppfordre alle til å velge lokalt og kortreist, og oppdage nye råvarer på den måten. Prøv feks brosme eller skatevinge i stedet for den evinnelige torsken.

Og ikke minst: Prøv og etterspør kjekjøtt! Det er en uunyttet råvare som stort sett blir destruert i Norge uten å komme på markedet engang fordi det anses som en type kjøtt nordmenn er uinteresserte i. Men så lenge vi vil ha brunost med geitemelk i kommer det også små geitebukker til verden i landbruket vårt. Vær med å spise kjøttet fra dem, i stedet for at de går rett i forbrenningsovnen!

Anonymous poster hash: fe839...878

👍 veldig enig

Så utrolig mye godt og variert man kan få tak i nær oss :)

• Liker 1
Skrevet

Har ikke spist noe uvanlig, nærmeste er kanin og hest. Jeg spiste mitt eget kjære dyr :haar: Jeg fikk ikke vite at jeg hadde spist kaninen min før etter at jeg hadde spist den opp. Hvem gjør sånne ting mot noen? :haar:

Det er ganske sykt. Ikke at kanin/hest er frastøtende å spise, men med tanke på at det var kjæledyret ditt. Hvem i alle dager gjorde dette mot deg og hvorfor? 

Anonymous poster hash: b1657...e73

Skrevet

Kylling, and, gås, fisk, div skalldyr, storfe, svin, sau, elg og rådyr. Ikke noe uvanlig med andre ord. :)

Skrevet

Utenom det vanlige er det vel hvalkjøtt, kenguru, emu, krokodille og noe uidentifiserbart jeg helst ikke vil vite hva var. 

Skrevet

Det aller meste av dyr fra havet som blir tilberedt, og på litt for mange rare måter som når en går på "eksotisk hav-buffet". Blandt annet sel og hval og mange mange ulike fisketuper.

Ellers; hjort, rein, elg, rådyr, villsvin, kylling, rype, diverse andre udefinerbar fugler, and, storfe, kanin, geit, isbjørn, sau, hest, hare, svin,

Med andre ord har jeg spist det meste av vanlige dyr som finnes godt nord for ekvator.

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg har spist oksekjøtt som egentlig var kjøtt av ku, altså en transvestitt-ku.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...