Gå til innhold

Kjæresten sier han sliter med ensomhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min spøker med at han er ensom, men er han det?

Han er en fulltidsstudent med mange venner av det jeg har merket. Med andre ord har han noen å sitte med i kantina og i forelesningene. Vi har noen fellesfag og derfor vet jeg dette. For eksempel i dag satt Han med seks andre i over en time i kantina, og det så ut som de koste seg.

Han driver med idrett med venner i fritiden, så om helgene er han ute med dem og driver idrett. Han er også med i forskjellige skoleting, og folk ringer han for å sparke ball på skolen osv. Han drar også til større sammenkomster med venner, og i forrige uka dro de til en konsert. Med andre ord har han mange venner på skolen han henger med, og i hans fritid. Han har også meg, så hvordan kan husk være ensom?

Jeg blir seriøst sur på han, fordi jeg vet at mange her i KG sliter med å skaffe seg venner på skolen osv, og føler ekte ensomhet. Hvordan få banket vert i han?

Anonymous poster hash: d8167...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten min spøker med at han er ensom, men er han det?

Han er en fulltidsstudent med mange venner av det jeg har merket. Med andre ord har han noen å sitte med i kantina og i forelesningene. Vi har noen fellesfag og derfor vet jeg dette. For eksempel i dag satt Han med seks andre i over en time i kantina, og det så ut som de koste seg.

Han driver med idrett med venner i fritiden, så om helgene er han ute med dem og driver idrett. Han er også med i forskjellige skoleting, og folk ringer han for å sparke ball på skolen osv. Han drar også til større sammenkomster med venner, og i forrige uka dro de til en konsert. Med andre ord har han mange venner på skolen han henger med, og i hans fritid. Han har også meg, så hvordan kan husk være ensom?

Jeg blir seriøst sur på han, fordi jeg vet at mange her i KG sliter med å skaffe seg venner på skolen osv, og føler ekte ensomhet. Hvordan få banket vert i han?

Anonymous poster hash: d8167...acb

Det høres ut som du definerer ekte ensomhet som det å bare være alene hele tiden. Å ikke ha venner. Jeg vil si at ensomhet er en følelse. En følelse av å ikke høre til, å ikke ha noen å dele glede og sorger med. Man kan fint ha mange rundt seg, men samtidig ikke ha et nært forhold til dem. Hvor mange kan du gråte foran og fortelle dine svakheter og innerste hemmeligheter til? Å ikke ha noen 'selvfølgelige' å ringe til når man får A på eksamen er forferdelig ensomt. Ingen som man vet vil glede seg enormt på dine vegne. Eller noen å snakke med en dag man har det tungt. En som ikke dømmer deg.

Ensomhet er mer enn bare det å være alene.

Anonymous poster hash: ba26e...d39

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Man kan være ensom selv om man har en stor bekjentskapskrets. Som nevnt kanskje han ikke føler han hører hjemme og at dette ikke er ordentlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensomhet er en følelse som ikke nødvendigvis har med hvor stor vennekrets man har. Man kan være omringet av venner og fremdeles føle seg ensom, like ensom som en med null venner. Det er en følelse og er forskjellig fra person til person. 

Anonymous poster hash: 84833...0ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Kanskje han føler seg ensom fordi han merker han ikke er lik de andre han er med på skolen og sånt. Du burde egentlig heller prøve å forstå kjæresten din istedenfor å forklare til han at han ikke er ensom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Det høres ut som du definerer ekte ensomhet som det å bare være alene hele tiden. Å ikke ha venner. Jeg vil si at ensomhet er en følelse. En følelse av å ikke høre til, å ikke ha noen å dele glede og sorger med. Man kan fint ha mange rundt seg, men samtidig ikke ha et nært forhold til dem. Hvor mange kan du gråte foran og fortelle dine svakheter og innerste hemmeligheter til? Å ikke ha noen 'selvfølgelige' å ringe til når man får A på eksamen er forferdelig ensomt. Ingen som man vet vil glede seg enormt på dine vegne. Eller noen å snakke med en dag man har det tungt. En som ikke dømmer deg.

Ensomhet er mer enn bare det å være alene.

Anonymous poster hash: ba26e...d39

Mange kloke ord her.  :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...