Gå til innhold

Til dere som bruker kontaktlinser

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Bruker dere linsene selv når dere er forkjølet? Har hørt at man ikke skal gjøre dette, men må innrømme at jeg gjør det selv :oops:

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du bør absolutt ikke bruke linser når du er forkjøla.Grunnet oppblomstring av bakterier kan du risikerer å få infeksjoner eller andre ubehageligheter i øyet.

Generelt råder jeg folk til å være forsiktige når de bruker linser. Jeg selv var litt sløv da jeg brukte linser. Jeg var flink til rengjøring og sånn, men tok ikke hensyn til forkjølelser og eksperimenterte med fargede linser osv.

Til slutt var øynene mitt så "slitne" at jeg utviklet intoleranse mot vanlige daglinsert. Etter noe tid ble ubehaget så stort ( tørre øyne, sviing osv) at jeg måtte kutte dem ut.

sparte til LASIK operasjon, tok den for tre år siden og nå har jeg perfekt syn!! SÅ det ble jo bra til slutt, men rådet er uansett at man bør være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar dem ut hvis de er ubehagelige å ha på, men ellers ser jeg ingen grunn til å ikke bruke dem selv om jeg er forkjølet. Optikeren har også sagt at det er greit, men at jeg må ta dem ut hvis jeg merker noe irritasjon. (Det gjelder selvfølgelig hele tiden.)

Nå som jeg har fått fine nye briller er jeg flink til å ta linsepauser også. Tror øynene mine har det finfint. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mine bestandig, forkjølet eller ikke. Har brukt linser i 13 år, og de har vært gjennom mye, har aldri hatt problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mine bestandig' date= forkjølet eller ikke. Har brukt linser i 13 år, og de har vært gjennom mye, har aldri hatt problemer.

Jeg og.

HAr hatt betennelse én gang, det var etter å ha sittet i en buss med airkondition i 14 timer i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Jeg bruker dem uansett om jeg skulle være på operasjon eller syk eller hva det skulle være. Jeg bruker dagslinser, slik at HVIS det skulle begynne å blomstre av bakterier i linsen iløpet av dagen hiver jeg jo den på kvelden uansett.

Min ekstremsport: Bruke linser når jeg har influensa.

Ouuuuh ;)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...