Gå til innhold

Hva gjør jeg med dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lesbisk og singel. Jeg kjenner ikke så mange homofile i Norge, men jeg har blitt kjent med en del på internet. En venninne sa at jeg burde prate med en Engelsk venninne av henne på skype fordi vi hadde kjempe mye til felles, og jeg sa ja fordi jeg tenkte at det kunne i alle fall bli vennskap ut av det.

Denne personen har mye til felles med meg, vi er blitt venner på Facebook, og jeg liker henne... som venn. Men det er ikke noe mer. 

Hun sier ofte at hun ikke er noe pen, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si fordi det er sant. Noen ganger tenker jeg at jeg er en forferdelig person, men jeg kan ikke noe for at jeg ikke syns at hun er tiltrekkende... dessuten så har hun vært sammen med flere enn meg, så det er ikke som om hun aldri kan finne seg noen.

Jeg syns det er veldig slitsomt når hun sier det, og hun sier alltid at jeg er så pen og at jeg er så søt. Jeg er ikke vant til det, og for å være helt ærlig syns jeg ikke noe om det. Hvis jeg hadde noe som helst interesse i å være noe mer enn venner så kanskje jeg hadde likt at hun sa det, men det er jeg ikke, og jeg har sagt det også. 

Dessuten så "spøker" hun med ting som "du burde flytte til meg". Og i dag så sa hun "Hvis det ikke var for at jeg måtte bo her akkurat nå så kunne jeg flyttet nærmere deg." O_o   Så sa hun at jeg var så interessant og sånn... og hun mente det.

Dette er en person jeg har snakket meg på Internet i noen uker. Vi prater ikke så ofte, vi har vel chattet en seks eller syv ganger over flere uker, og ikke så altfor lenge av gangen.

Først ble jeg litt lei av at hun skriver flørtete kommentarer, men nå sier hun at hun seriøst kunne tenke seg å flytte nærmere! 

Jeg vet at det ikke kommer til å skje med det første fordi hun må bo der hun bor nå, i alle fall en stund lengre... dessuten kan man ikke bare flytte til Norge når man ikke kan norsk en gang. 

Men jeg liker ikke hvor dette går. Jeg har ikke på noen som helst måte sagt noe eller hintet at jeg er interessert. Jeg har bare sagt at jeg er interessert i å få venner.

Hva gjør jeg med det? En ting er at jeg kan unfriende henne på Face og blokke henne fra Skype, men det er veldig drastisk når hun faktisk er en hyggelig person og jeg kan være skype venn. 

Er det noe jeg kan si uten å såre henne? Jeg liker i alle fall ikke hvordan dette har utviklet seg, når vi ikke kjenner hverandre en gang. Jeg angrer egentlig på at jeg ble venner på Facebook så tidlig.

Anonymous poster hash: 84384...3c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gjøre som heterofile jenter gjør med gutter de ikke er interessert i noe mer med. Du må rett og slett si til henne at du ikke er interessert. Om hun ikke gir seg med flytteplaner og overøsing av komplimenter får du avslutte kontakten. Du er ikke forpliktet til å være venn med noen.

Jeg er selv bifil og syns den situasjonen du er i nå var vanskelig tidligere. Fordi man tenker at "vi kan jo bare være venner". Men med en gang det er noe sexuelt inne i bildet, være seg med mann eller kvinne, og den ene ikke er interessert, så blir det en skjevhet i forholdet. Den ene vil legge mening i ting du sier, som du ikke har hatt noen intensjon om skal bety det den forelskede part håper på. Det vil konstant bli misforståelser. Så du kan si "nice to get to know you", og at det desverre ikke er noe mer følelser fra din side. Jeg tror det kan være lurt å avslutte tidlig, for min erfaring er at jenter kan være mer vanskelige å bli kvitt enn gutter når de er besatt av forelskelse. Plutselig står hun på døra di og sier hun har flyttet til Norge....

Anonymous poster hash: 30aac...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, en ting til, du må bare lære deg å avvise først som sist. Lesbiske har en fæl tendens til å ville spleise folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som samme type sjargongen jeg får med enkelte internett flørter.
Også med en som i utgangspunktet ikke var en flørt, men som jeg hadde ALT til felles med, så vi trodde jo vi var skapt for hverandre. Kremt, jeg trodde.
Man er nok alltid to om å gi forhåpninger, og når man dedikerer mye tid til hverandre med chatting så knytter det automatisk en tettere relasjon føler jeg. Så liker man personligheten og det man skriver om, og det å falle for personligheten og kjemien er mye mye sterkere enn å falle for utseendet så man kan fort bli veldig betatt med chatting forhold til f-eks å henge med noen i virkeligheten.
Siden du ikke er interessert i henne som noe mer enn venn, så burde du gjøre det tydelig for henne, si til henne ting som "youre a good friend" "brb bae calling" "how was my weekend? well i met this girl and i think we really hit it off so i am meeting her tomorrow cant wait, any tips on what i should wear?"
Du må snakke til hun som en venn og påpeke at hun bare er en venn.

Anonymous poster hash: 2400f...3c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som samme type sjargongen jeg får med enkelte internett flørter.Også med en som i utgangspunktet ikke var en flørt, men som jeg hadde ALT til felles med, så vi trodde jo vi var skapt for hverandre. Kremt, jeg trodde.Man er nok alltid to om å gi forhåpninger, og når man dedikerer mye tid til hverandre med chatting så knytter det automatisk en tettere relasjon føler jeg. Så liker man personligheten og det man skriver om, og det å falle for personligheten og kjemien er mye mye sterkere enn å falle for utseendet så man kan fort bli veldig betatt med chatting forhold til f-eks å henge med noen i virkeligheten.Siden du ikke er interessert i henne som noe mer enn venn, så burde du gjøre det tydelig for henne, si til henne ting som "youre a good friend" "brb bae calling" "how was my weekend? well i met this girl and i think we really hit it off so i am meeting her tomorrow cant wait, any tips on what i should wear?"Du må snakke til hun som en venn og påpeke at hun bare er en venn. Anonymous poster hash: 2400f...3c0

Men hvorfor mener du at hun skal fortsette kontakten med denne jenta, når det er tydelig at de ikke har samme interesse av forholdet? Jeg spør, fordi dette er ikke en ulik situasjon som heterojenter står i med gutter som de prøver å friendzone. Sålenge TS bruker tid på denne jenta gir hun henne forhåpninger. Hun viser jo med det at denne jenta betyr noe for henne ved å vie henne tid. Samme som mannen i innlegget med hun på 26 som ikke forsto hvorfor kollegaen på 47 var så sint på henne, når hun hadde tilbragt mange timer sammen med denne "vennen" og invitert ham inn i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...