AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Del Skrevet 15. oktober 2015 Er det vanlig at smarte bare vil være venn med smarte? Anonymous poster hash: 3ea93...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg har aldri målt intelligensen på vennene mine, og det er heller ikke viktig. Det viktige for meg er at de er oppegående. Det vil si samfunnsinteresserte, liker å diskutere og undre seg over ting. Folk som ikke har en eneste mening om noe er uinteressant for meg. Vi trenger ikke å være enige. Jeg er glad i å utveksle meninger og erfaringer, og lytter gjerne til andre. En som bare er opptatt av seg og sitt og ikke evner å interessere seg for annet enn overfladiske ting blir ikke min venn. Da har vi ikke noe til felles.Anonymous poster hash: eaa59...aab 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 15. oktober 2015 #3 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg har aldri tenkt på det, så lenge vi klaffer og har det gøy sammen blåser jeg i om de er smartere/dummere enn meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 15. oktober 2015 #4 Del Skrevet 15. oktober 2015 De må ikke være smartere enn meg, men de må være høyst oppegående mennesker på alle plan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #5 Del Skrevet 15. oktober 2015 Liker å henge med venner som er like intelligent som meg, ellers kjeder jeg meg i samtalene. Er ikke så glad i smalltalk heller. Anonymous poster hash: 76a1c...4a7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. oktober 2015 #6 Del Skrevet 15. oktober 2015 Nja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 16. oktober 2015 #7 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg har aldri tenkt på det, så lenge vi klaffer og har det gøy sammen blåser jeg i om de er smartere/dummere enn meg. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 16. oktober 2015 #8 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det finnes mange former for intelligens. Jeg har en kompis som er helt kjøttskalle på mange områder, men han har enorm emosjonell intelligens. Han er et følelsesmenneske som er fint innstilt på å tolke og registrere sine egne følelser. Han er ubrukelig i diskusjoner om syriske flyktninger eller nasjonalbudsjettet, men om du lurer på hvordan du skal tolke magefølelsen er ingen visere. Det er ofte mye arroganse der ute i måten vi omtaler intellekt. Det er, i seg selv, ikke spesielt intelligent. (På samme måte som politisk korrekthet er en fallitterklæring, folkens. Husk på dette). 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 16. oktober 2015 #9 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg sniker alltid inn en IQ-test ganske tidlig i alle mine påbegynende sosiale forhold, enten det er snakk om potensielle venner, eller potensielle kjærester. For venner skal IQ'en helst være over 115, mens for kjærester skal den helst ligge under 95. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 16. oktober 2015 #10 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg har aldri tenkt på det, så lenge vi klaffer og har det gøy sammen blåser jeg i om de er smartere/dummere enn meg. Samme her... Men...Klarer ikke å være god god venninne med jenter som bare snakker om vesker, sminke, fashion osv... For jeg har oftest null clue på hva som er månedens mote xD -Så på det feltet, er jeg helt blond Men ellers, ja, nja, er greit å ha ei venninne/kompis man kan sitte å filosofere med, prate om ting man er enig og kanskje uenig med x) Men som ei venninne sa til meg en dag "Det er helt umulig å diskutere med deg, fordi det ender opp med at jeg blir enig med deg likevel, fordi motargumentene dine er så ufattelig bra, som får meg til å tenke over sakene vi prater om" xD Det jeg ønsker i mine venner er at vi er på ca samme plan iallefall...Ingen av mine venninner er helt like av seg og godt er det ^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 16. oktober 2015 #11 Del Skrevet 16. oktober 2015 Humor og sosial intelligens er mye viktigere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 16. oktober 2015 #12 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) For å svare på spørsmålet først... Nei! Da hadde jeg ikke hatt mange venner! Det viktige for meg er at de er oppegående. Det vil si samfunnsinteresserte, liker å diskutere og undre seg over ting. Anonymous poster hash: eaa59...aab De må ikke være smartere enn meg, men de må være høyst oppegående mennesker på alle plan. Ordet "oppegående" altså. Jeg har lært at det stort sett blir brukt for "har ca samme meninger og interesser som meg". Hvorfor ikke skrive det, og heller bruke oppegående når dere mener oppegående? Endret 17. oktober 2015 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. oktober 2015 #13 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg foretrekker å ha venner som har like lav IQ som meg. Slik at de ikke merker hvor lite inteligent jeg egentlig er. Folk med høy IQ hadde fort merket for dum jeg er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 16. oktober 2015 #14 Del Skrevet 16. oktober 2015 Vet ikke om intelligens i den forstand er viktig, men alle vennene mine har noe de er veldig smarte på. Det synes jeg er viktig. F.eks. kan en som ikke forstår noe av religion og politikk og samfunnsspørsmål være veldig smart på å forstå mennesker, og det er noe jeg setter pris på. Eller i motsatt fall, dersom en ikke forstår mennesker så godt, så kan personen være smart på noe helt annet som jeg setter pris på. Mest av alt liker jeg folk som er smarte når det gjelder å kjenne seg selv, altså selvinnsikt. Folk som vet veldig godt hvem de er, og er seg selv fullt ut på en helt ekte, ærlig og maskefri måte, sånne folk liker jeg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 16. oktober 2015 #15 Del Skrevet 16. oktober 2015 For å svare på spørsmålet først... Nei! Da hadde jeg ikke hatt mange venner! Ordet "oppegående" altså. Jeg har lært at det stort sett blir brukt for "har ca samme meninger og interesser som meg". Hvorfor ikke skrive det, og heller bruke oppegående når dere mener oppegående? Nei, for min del betyr ikke ordet oppegående at personen må ha samme meninger og interesser som meg. Mer at personen kan begrunne sine meninger og har andre interesser enn å titte på reality-TV. Min venn får gjerne være interessert i sær litteratur og sjakk, selv om jeg ikke er interessert i det selv. Oppegående betyr at man følger med i samfunnet og nyhetsbildet, og kan vise til normal til høy intelligens på det sosiale planet og andre plan. Cirka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. oktober 2015 #16 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Tiltrekker meg som regel mennesker med omtrentlig lik intelligens. Men det viktigste er å være laidback og åpen for at mennesker er annerledes enn en selv til en viss grad. Er kanskje litt voldsomt å skulle akseptere hardcore nazier eller den slags. Endret 17. oktober 2015 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancellara Skrevet 16. oktober 2015 #17 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Men, skal man velge venner/kompiser etter intelligens ??? Er det noe nytt, eller bare ett tema som skal diskuteres her ?? Hva vektlegger man når man velger venner, dersom man "velger" ? Man kan ha barndomsvenner, venner i miljø man vanker i, venner av venner og venner gjennom jobbmiljø eksempelvis. Jeg tenker at gode venner har man i de man kan være fortrolige til, utveksle tanker og følelser med, altså en person som har sosial intelligens og som er en like god lytter som samtalepartner. Man har ofte noen like interesser også, men behøver nødvendigvis ikke dele likt syn på alt. Det er vel ofte å foretrekke å ha en venn som fungerer som en "medhjelper" på forskjellig plan, og samtidig åpne opp for å tenke/se i et vidt perspektiv. En god venn er vel også en som er til støtte under vanskelige perioder i livet. I alt dette så betyr ikke IQ eller intelligens alt. En venn, eller en god sådan skal derfor ikke måles i intelligens, men heller bidra til at tankearbeid kan sorteres, en praktisk hjelper eller en emosjonell/fysisk støtte. En "venn" med høy intelligens eksempelvis kan også opptre som en "tidstyv", eller en som tapper deg for energi, hvilket er ikke å foretrekke. Å måle en venn etter intelligens er litt lavpannet forsøk på å sette mennesker i bås tror jeg. Endret 17. oktober 2015 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 16. oktober 2015 #18 Del Skrevet 16. oktober 2015 Flott å ha venner som syntes hollywood er mer interessant enn statsbudsjettet er det greit for meg, eller om de ikke kan fordra reality og bare snakker om gamle filosofer og siste forskningen. Hadde blitt litt kjedelig om alle var like som meg eller om jeg bare hadde venner som likte det samme! Allikevel kan man ha samme humor, dele ting fra forskjellige "verdener" og komme med bra råd da man har forskjellig syn på ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #19 Del Skrevet 16. oktober 2015 Humor og sosial intelligens er mye viktigere. Hvorfor er det så viktig egentlig? Anonymous poster hash: cb08f...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #20 Del Skrevet 16. oktober 2015 Har erfart at jeg nok trives best med folk som har intelligens rundt samme nivå som meg.Anonymous poster hash: ac9c3...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå