AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Nå innser jeg at jeg sikkert kommer til å få masse tyn bare for overskriften, men la meg forklare. Jeg er ikke den moren som klager på barnehageansatte for den minste ting, og jeg sender alltid jenta mi (som er ett år) i barnehagen i klær som tåler å bli ødelagte! Jeg vet jo at de står i og herjer og at unger skal bli skitne, og ikke minst at barnas klær ikke er bhgs ansvar. Men i dag skulle det være fotografering i barnehagen. Jeg sendte derfor med en pose skift til datteren min (som vi hadde fått beskjed om at vi kunne gjøre hvis de skulle være fine på bildet)- en body og strømpebukse, og en aldeles nydelig hvit merinoullkjole som mormoren min på 85 nettopp har brukt masse tid på å strikke til datteren min. Jeg ville gjerne gi henne et fint bilde av datteren min med kjolen på til jul. Så kom jeg for å hente henne i barnehagen i ettermiddag, og fant en pose på knaggen. I den lå kjolen, helt tilsølt med røde og blå malingsflekker. Jeg ble selvsagt litt satt ut, og gikk og spurte den ene ansatte hva som hadde skjedd. Hun fortalte at det hadde vært styr under fotograferingen, så de hadde satt ungene som var ferdige med å ta bilder til å male... Datteren min hadde fått sånn malersmekke, men hun er en skikkelig mark, så malingen kom selvsagt overalt. Jeg fikk ingen unnskyldning. Nå har jeg brukt ettermiddagen på å forsøke å fjerne flekkene skånsomt, men ingenting hjelper. Kjolen er ødelagt. Jeg gruer meg veldig, veldig til å fortelle mormor at kjolen hun var så stolt av å strikke er ødelagt. Var jeg kjempedum som sendte med denne kjolen til fotografering? Kan jeg ta det opp med de ansatte?Anonymous poster hash: 0a041...901 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Shit happens - spesielt når man har barn. Get over it. Anonymous poster hash: 727a5...4c5 29
Tante-Sofie Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Ja, jeg synes at selv når det er spesielle ting, som f.eks. fotografering, må man tåle at klær som er i barnehagen blir ødelagt. Barneklær generelt må man tåle at blir ødelagt. Det kunne jo like gjerne skjedd når dere hadde den på henne hjemme i selskap. Endret 15. oktober 2015 av Tante-Sofie 16
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 Du burde ha fortalt barnehagen at den kjolen var veldig spesiell og bare skulle brukes under fotograferingen. Synes ikke du kan ta det opp med de ansatte, mormor skjønner nok at sånt skjer i barnehagen. Anonymous poster hash: 689d8...dd8 10
minister-mio Skrevet 15. oktober 2015 #5 Skrevet 15. oktober 2015 Så leit med kjolen, men det er lite å gjøre med nå 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #6 Skrevet 15. oktober 2015 Oj! Dette skjønner jeg var ufattelig kjedelig. Det var dumt å sende den ja, veldig dumt. Jeg sender ingen ting så fint i barnehagen, noen gang. Skal barnet være fint til bilde er det fint nok i en kjole jeg har kjøpt. Dette var en dyrekjøpt erfaring for deg. Du kan ta opp med barnehagen at du er skuffet.Anonymous poster hash: 71aca...92a 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #7 Skrevet 15. oktober 2015 Veldig veldig surt, og ikke minst unødvendig. Hvem setter en ettåring til med maling, i en fin kjole...? Men du oppnår ant. ingenting ved å ta det opp.Anonymous poster hash: 2d6ed...8b6 8
Gjest agnesb Skrevet 15. oktober 2015 #8 Skrevet 15. oktober 2015 uff så leit!! Sikkert ikke det lureste nei, men mtp at du hadde sendt med skift osv så burde de ihvertfall tatt den av da. Men ser jo for meg styret med fotografering av ett dusin barn... :/ prøv å ta den i maskinen på ull program eller kaldt da. Verdt ett forsøk
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #9 Skrevet 15. oktober 2015 Skjønner at det er kjipt, men jeg ville presisert at den skulle av med en gang. Har du forsøkt med gallesåpe? Jeg har fått av malingsflekker på ullkjole med det, men da må det tas samme dag.Anonymous poster hash: 9e77b...590 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #10 Skrevet 15. oktober 2015 Mens jeg derimot skjønner godt at du blir sint for dette. De ansatte i barnehagen her synes jeg har oppført seg svært uprofesjonelt Anonymous poster hash: 60652...2d1 7
ss82 Skrevet 15. oktober 2015 #11 Skrevet 15. oktober 2015 Man kan ikke sende med klær som ikke tåler malingssøl i bhg. 11
Papirfly Skrevet 15. oktober 2015 #12 Skrevet 15. oktober 2015 Åååh, jeg forstår deg så godt! Har selv hatt praksis under fotograferingsdag, og herregud for et styr det er! Flere av de ansatte kalte denne dagen for årets verste dag fordi alt var så kaotisk og det var vanskelig å få til fotograferingen samtidig som barna skulle ha blunden sin og bleieskift og alt mulig. Derfor er det vel vanlig å finne aktiviteter som kan underholde barna som venter på tur. Men akkurat maling på en dag som denne? De fleste sender vel barna i barnehagen med litt ekstra fine klær denne dagen, og hvis barnehagen ikke har sånne hele malegensere til barna, så synes jeg de fint kunne valgt en annen aktivitet. 32
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #13 Skrevet 15. oktober 2015 Vel, når barnehageansatte selv sa at de som ville det kunne sende med skift, så burde de kunne klare å faktisk skifte på ungene etter at bildene var tatt. Jeg hadde også blitt irritert. Anonymous poster hash: 1689c...986 35
Papirfly Skrevet 15. oktober 2015 #14 Skrevet 15. oktober 2015 Må legge til, at hvis jeg hadde jobbet der og satt i gang en malingsaktivitet, så ville jeg definitivt ha tatt av strikkede plagg på forhånd. Synes du har rett til å være skuffet. 17
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #15 Skrevet 15. oktober 2015 Man kan ikke forvente at barnehage ansatte skal skifte på alle barna før og etter fotograferingen. Kunne du ikke ta et fint bilde selv da?? Anonymous poster hash: efd38...41c 6
Rotemor Skrevet 15. oktober 2015 #16 Skrevet 15. oktober 2015 Ja, jeg synes at selv når det er spesielle ting, som f.eks. fotografering, må man tåle at klær som er i barnehagen blir ødelagt. Barneklær generelt må man tåle at blir ødelagt. Det kunne jo like gjerne skjedd når dere hadde den på henne hjemme i selskap. Enig. Ellers får man bruke privat fotograf. 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #17 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg synes derimot det er helt håpløst å sende med en kjole av DENNE typen til fotografering i barnehagen - spesielt på en ettåring. La oss si det er 15 barn på avdelingen, alle barna har fått sendt med spesielt skift som skal holdes styr på samtidig som man skal holde unger blide og fornøyde for at bildene skal bli vellykket.. stakkars ansatte. Klær i barnehage må tåle å være i en barnehage. Det var en risk du valgte å ta. Anonymous poster hash: a31d8...26f 18
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #18 Skrevet 15. oktober 2015 Du kan farge Mens jeg derimot skjønner godt at du blir sint for dette. De ansatte i barnehagen her synes jeg har oppført seg svært uprofesjonelt Anonymous poster hash: 60652...2d1 Hva er uprofesjonelt med å sette barna til å male? Det er jo akkurat sånne ting de skal gjøre i barnehagen. Hun fikk malefrakk på seg, og det skal godt gjøres å klare å ødelegge en kjole med maling når en bruker malefrakk. Dette kunne de ikke vite at hun kom til å gjøre. Mor burde tatt med en annen kjole i barnehagen. Det mange foreldre glemmer er at det er en barnehagefotografering. Det skal gjenspeile hvordan barnet er i barnehagen. De nydeligste bildene er de med bustet hår etter lek, med klær man faktisk kan leke (og male) i. Skal en ha nyyydelige bilder med dukkesøte klær og nykjemmet hår med sløyfe så bestiller en selv time hos fotograf. Anonymous poster hash: eda9b...623 21
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #19 Skrevet 15. oktober 2015 Skal barnehageansatte unnskylde for det som datten din har gjort? Seriøst? KG klarer å sjokkere meg hver eneste gnag jeg er er inne. Hva er det med folk i dag?? Anonymous poster hash: 16e48...92d 9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #20 Skrevet 15. oktober 2015 Kan du ikke bleke den? Siden den er hvit mener jeg. Anonymous poster hash: d2921...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå