Gå til innhold

En egoist av en far

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har et veldig "tradisjonelt" forhold (om jeg kan si det), moren min har aldri vært hjemmeværende, men har likevel hatt rollen som husmor hjemme hos oss. Hun tar seg det overordnede ansvaret hjemme, mens han tar seg av økonomien. Moren min har aldri hatt noe å gjøre med økonomi hjemme hos oss, hun er en amatør når det gjelder slikt, så dermed er det far som tar seg av det, men det fører til at hun har det ganske begrenset når hun skal handle eller gjøre noe som koster mye, for hun har ikke oversikt over økonomien - dette har jo ført til at hun er ganske avhengig av faren min og kan ikke foreta seg så mye økonomisk. 

Jeg har med tiden oppdaget at faren min er veldig avhengig av moren (mor er jo også avhenig av far), men når det gjelder pappa, er det slik at de skal være sammen store deler av tiden. Mamma drar aldri på reiser på egenhånd og kommer aldri på besøk til meg, for det passer liksom aldri, for da må hun ta det opp med faren min, og han sier alltid at de ikke har økonomi til det og hun er også uvant med å reise alene og syns det er ekkelt - og det er vanskelig for meg å forstå, for de jobber begge tilnærmet fulltid og har ikke så store utgifter, huslånet er nesten betalt ned, etc. Pappa stiller som regel opp, når jeg har behov for det, men da etter mye masing og etter ovetalelse fra mor. 

Jeg bor ganske langt fra foreldrene mine, og jeg ble operert for to uker siden. Jeg var redd før operasjonen, og skulle gjerne hatt foreldrene, spesielt mamma, hos meg. Hun hadde i utgangspuktet lovt å stille opp, hun og pappa skulle komme hit, men ettersom ventetiden var så kort, mente pappa at de ikke hadde mulighet til å komme. Fikk operasjonen utsatt én uke og trodde mor i hvert fall kunne komme, men nei, hun måtte ta det opp med pappa som mente at det ikke var mulighet til det pga. økonomi og at jeg burde utsette operasjonen. Jeg tilbudte meg å betale for flybillettene noen dager senere, men da fikk jeg høre at pappa hadde en time hos legen i forbindelse med mistanke om hjertefeil dagen etter operasjonen min, og at han ikke ønsket å være alene mens han ventet på resultatene. 

Så det endte opp med at jeg var helt alene da jeg ble operert. Aldri før har jeg følt meg så alene, og det var første gangen jeg tillot meg selv å si at jeg har en ganske egoistisk far. Jeg tror dette har ødelagt forholdet vårt på en måte. 

Anonymous poster hash: e1bcc...7dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faerunpedia

Synes ikke det er egoistisk i og med at han muligens har en hjertefeil, det er jo en ganske alvorlig beskjed å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er egoistisk i og med at han muligens har en hjertefeil, det er jo en ganske alvorlig beskjed å få.

Dette var to dager etter operasjonen min, mamma hadde vært hjemme samme dagen, eller dagen etter at han hadde vært hos legen. Det er kun snakk om et par dager. Bor langt fra foreldene mine og sees maks 2-3 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall at hadde jeg hatt barn, ville jeg stilt opp for dem i en slik situasjon. Føler meg bare så alene siden familien ikke stiller opp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din er egoistisk og moren din er underkuet. Jeg har et maken foreldrepar. Når du innser at det aldri vil forandre seg så slutter du å forvente noe. Det gir deg frihet. Trist, men sant. Jeg har solgt sex fordi foreldrene mine ikke ville hjelpe meg økonomisk en gang jeg ikke hadde penger. Jobben hadde problemer medå betale ut lønn, jeg var på sosialen og fikk ikke hjelp der. Jeg spurte foreldrene mine og forklarte situasjonen, men de mente jeg burde klare meg selv. Siden jeg ikke ville bli kastet ut av huseier (jeg leide på den tiden) måtte jeg selge sex for å få råd til husleia. En forferdelig opplevelse og jeg setter den på min fars regning. Vi har knapt kontakt i dag.

Ikke forvent deg for mye. Det kan være lurt å begynne å klare seg selv.cskaff deg din egen familie. Da mener jeg venner som er der for deg. Det er ikke alltid blod er tykkere enn vann.

Anonymous poster hash: a0f95...af8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, man skal aldri dømme andre. Jeg trodde mine foreldre også var egoistiske drittsekker helt til jeg ble voksen og fant selvmordsbrevet til mamma som skriver at pappa var rusmisbruker og konebanker. Ingen av søsknene mine ante noen ting om hverken mammas depresjon og pappas skjulte liv.

Anonymous poster hash: 6927d...b95
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren din er egoistisk og moren din er underkuet. Jeg har et maken foreldrepar. Når du innser at det aldri vil forandre seg så slutter du å forvente noe. Det gir deg frihet. Trist, men sant. Jeg har solgt sex fordi foreldrene mine ikke ville hjelpe meg økonomisk en gang jeg ikke hadde penger. Jobben hadde problemer medå betale ut lønn, jeg var på sosialen og fikk ikke hjelp der. Jeg spurte foreldrene mine og forklarte situasjonen, men de mente jeg burde klare meg selv. Siden jeg ikke ville bli kastet ut av huseier (jeg leide på den tiden) måtte jeg selge sex for å få råd til husleia. En forferdelig opplevelse og jeg setter den på min fars regning. Vi har knapt kontakt i dag.

Ikke forvent deg for mye. Det kan være lurt å begynne å klare seg selv.cskaff deg din egen familie. Da mener jeg venner som er der for deg. Det er ikke alltid blod er tykkere enn vann.

Anonymous poster hash: a0f95...af8

Jeg er bare så lei meg, så lei meg av tanken på at foreldrene mine ikke er her for meg. Jeg gråt i telefonen, jeg var så redd for operasjonen, men det hjalp lite...

Foreldrene mine har hjulpet meg økonimisk flere ganger, men da er det ofte mamma som må snakke med pappa, overtale ham. Uff, det høres forferdelig ut, noe slikt kunne jeg aldri funnet på å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, man skal aldri dømme andre. Jeg trodde mine foreldre også var egoistiske drittsekker helt til jeg ble voksen og fant selvmordsbrevet til mamma som skriver at pappa var rusmisbruker og konebanker. Ingen av søsknene mine ante noen ting om hverken mammas depresjon og pappas skjulte liv.

Faren min er ikke voldelig, han er veldig behersket, rolig og jeg har faktisk aldri sett ham sint, men han er ganske avhengig av mamma har jeg funnet ut, og siden mamma er så konfliktsky som hun er, så er han vant til å bestemme. Jeg er bare så skuffet, de menneskene som liksom skal stille opp, er ikke her for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sårer enda mer å tenke på at jeg tilbød å betale for billettene, siden det var av økonomiske årsaker mamma ikke kunne komme, men det var visst ikke det likevel. Klarer ikke å forstå hvordan noen kan være så kald mot sine egne barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo voksen? Moren din kan jo ikke gjøre stort fra eller til med den operasjonen din. Hun er tydelig kuet og muligens redd sin ektemann. Jeg regner med at du bodd med dem hele barndommen din, så du vet nok godt at din mor ikke gjør noe uten sin mann. Du må da forstå at ikke voksne mennesker endrer seg sånn plutselig.

Anonymous poster hash: 2bd42...577

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er ikke voldelig, han er veldig behersket, rolig og jeg har faktisk aldri sett ham sint, men han er ganske avhengig av mamma har jeg funnet ut, og siden mamma er så konfliktsky som hun er, så er han vant til å bestemme. Jeg er bare så skuffet, de menneskene som liksom skal stille opp, er ikke her for meg. 

Jeg trodde min far også var behersket og god. Du vet ikke hva som kan skjule seg i kulissene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...