Gå til innhold

Barneidrett- pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler du for at ditt barn skal få drive med idrett? (Fotball, håndball, langrenn, ridning, svømming osv.)

Jeg lurer på om det er veldig store forskjeller rundt omkring i landet, og om en gjennomsnittlig aleneforsørger har råd til å la barna holde på med det. Men finner ingen tydelige oversikter med priser, bare for de mest profilerte idrettslagene, og der må man lete litt for å finne ut hvor mye det EGENTLIG koster.

Anonymous poster hash: 5c2eb...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betale 750 kroner for bryting og betaler nå 2050 for fotball.

Anonymous poster hash: b9e82...def

Skrevet

Vi betaler 50kr i året for barnekor. Idrettsskole er gratis for førskolebarna og 1.klasse

Skrevet

Vi har betalt 1100 kr per halvår for turn og 1900 kr per halvår for dans.

Anonymous poster hash: cefed...b82
Skrevet

400 kr pr halvår for karate, 400 kr pr år for korps (ikke skolekorps).

Anonymous poster hash: ea613...f04

Skrevet

Vi betaler 1500-2700 per semester for dansing, ca 1300 i semesteret for breddefotball og 2300 for ungdomsfotball. I tillegg kommer cuper, noe som er billig for førstnevnte og ganske dyrt for sistnevnte.

Synes vi får mye for pengene.

Skrevet

Ah. Kom på at vi har erfaring med friidrett også :ler: Det var veldig rimelig, husker jeg, mener vi betalte 900 i året pluss en dugnadsvakt på anlegget.

Skrevet

Hvor mye betaler du for at ditt barn skal få drive med idrett? (Fotball, håndball, langrenn, ridning, svømming osv.)

Jeg lurer på om det er veldig store forskjeller rundt omkring i landet, og om en gjennomsnittlig aleneforsørger har råd til å la barna holde på med det. Men finner ingen tydelige oversikter med priser, bare for de mest profilerte idrettslagene, og der må man lete litt for å finne ut hvor mye det EGENTLIG koster.

Anonymous poster hash: 5c2eb...a37

Betaler ingenting. Ingen av mine barn driver med idrett. De for lov til å leke istedet

Anonymous poster hash: bbfae...6f8

Skrevet

Vi betale 750 kroner for bryting per halvår og betaler nå 2050 for fotball for et helt år med alt inkludert.

Det glemte jeg, selvfølgelig!

Skrevet

Betaler ingenting. Ingen av mine barn driver med idrett. De for lov til å leke istedet

Anonymous poster hash: bbfae...6f8

Det burde jeg jo ha presisert: hjemme hos oss driver vi ikke med leking og sånt tull. Her er det rett på trening og musikktimer i toårsalderen, seks timer daglig, og fritid er et onde. Særlig fjortenåringen er litt sur fordi han ikke får klatre i trærne sammen med vennene sine, som alle henger på dataen er ute og leker oppbyggelige leker i gata hver dag etter skoletid, men men. Litt må man ofre!

Jeg blir litt nysgjerrig på hva du vil fram til. Mener du at organisert trening ødelegger barns muligheter for lek? I så fall, hvilken aldersgruppe og hvilket nivå tenker du på da? Jeg har alltid sett det som et tillegg til lek, ikke en erstatning, og ser ikke helt den motsetningen du beskriver.

Noe som for så vidt er en avsporing i forhold til hva TS spurte om, men jeg blir bare så nysgjerrig på meningen med sånne svar :ler:

• Liker 3
Skrevet

Haha^.. Nei, alle vet at idrett og lek ikke kan organiseres. DAH!

Anonymous poster hash: cde30...088
Skrevet

Vi betaler ca 1000 kr pr år for barnehåndball. Jeg vet kontigenten for håndball øker vesentlig når barna når en gitt alder, lurer på om det er rundt 11-årsalderen.

Skrevet

Betaler 2500 for svømming i semesteret. Det er 20 timer (null dugnad eller annet).

Anonymous poster hash: 4039d...f29
Skrevet

Betaler ca 5-600kr hver måned på både svømming og Tae Kwon do. (Forskjellige barn)<br />I tillegg betaler vi ca 2000kr i halvåret for korps. (Inkludert litt turer og sånt...)<br /><br />Tror de fleste aktiviteter vi har hatt unger på, har kostet ca 1500-2000kr i halvåret, når man telte opp. Både de med og uten dugnadsarbeid.

Anonymous poster hash: 30f14...316

Skrevet (endret)

1500,- i året for håndball

400,- i året for skyting ( + 80kr pr stevne man deltar på)

Tidligere hadde vi også ballettskole. 

Prisen der var avhengig av hvor mange klasser man tok i uken.

1 klasse i uken 2000kr pr semester (2 semester i året)

2 klasser i uken 3000kr pr semester  (2 semester i året)

3 eller flere klasser i uken 4900kr pr semester  (2 semester i året)

Endret av *Emma*
Skrevet

Som regel mellom 1000-1500 i semesteret (barnet er 7år).

Dansing: 1200

Svømming: ca 1450 (=250 er medlemsavgift)

Skøyter: 250 :) 

Fotball: 950 medlemskap hele året, pluss 750 per semester

Anonymous poster hash: 5919b...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...