Gå til innhold

Dekning av daglige reiser på AAP - får kun dekket buss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på AAP og skal på tiltak i en attføringsbedrift. Jeg kommer mest sannsynlig til å velge å kjøre egen bil. Jeg har forstått det slik at man får bare dekket billigste reisemåte (buss), hvis man ikke kan dokumentere at man ikke kan ta bussen og må kjøre egen bil. Det er ikke aktuelt i mitt tilfelle, jeg vil kjøre bil fordi det er mest praktisk. Men så lurer jeg på om jeg kan søke støtte til buss, eller er det er krav om at jeg faktisk da velger å ta bussen og kjøper busskort?

Anonymous poster hash: d2c4d...545
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om støtte til buss selv om du kjører bil, ja :) I allefall har det vært lov når jeg har vært i tiltak, men det er ikke verre enn å ta en tlf til nav da.

Anonymous poster hash: f87eb...299
Skrevet (endret)

Haha! Jeg misforstod spørsmålet. Du trenger ikke sende inn kvitteringer til nav om hva du har brukt busspengene på, så det må du bare gjøre :)

Endret av altflyter
Skrevet

Tusen takk for svar :) Her jeg bor er bussen ganske dyr, det koster 84 kr for reise tur/retur eller 800 kr for månedskort. Da regner jeg med at det er månedskort NAV dekker? Får man dekket hele busskortet, eller bare deler av utgiftene?

Må man spesifisere hvilke dager man reiser? I begynnelsen skal jeg kun være på tiltak 2 dager, men det blir vel utvidet etter hvert.

Skrevet

Ja, du må undersøke hva som blir billigste billett, og oppgi det til NAV. Jeg vil tro at for to reiser/uke blir det ikke månedskort, men noe som tilsvarer gamle klippekort. Men det er ulikt fra busselskap til busselskap.

Skrevet

Ja, du må undersøke hva som blir billigste billett, og oppgi det til NAV. Jeg vil tro at for to reiser/uke blir det ikke månedskort, men noe som tilsvarer gamle klippekort. Men det er ulikt fra busselskap til busselskap.

Takk for svar! Ja, det stemmer nok. Jeg fant et klippekort som ble billigere enn månedskort, hvor man kan kjøpe f.eks 20 reiser på kortet. Men når jeg skal øke deltakelsen til mer enn 2 dager i uka, kan det jo være at månedskort blir billigere. Så jeg lurer på om støtte til buss er noe man må søke om hver måned? Eller bare 1 gang? Skal selvsagt spørre NAV også om dette, men de har jo stengt nå.

Skrevet

Takk for svar! Ja, det stemmer nok. Jeg fant et klippekort som ble billigere enn månedskort, hvor man kan kjøpe f.eks 20 reiser på kortet. Men når jeg skal øke deltakelsen til mer enn 2 dager i uka, kan det jo være at månedskort blir billigere. Så jeg lurer på om støtte til buss er noe man må søke om hver måned? Eller bare 1 gang? Skal selvsagt spørre NAV også om dette, men de har jo stengt nå.

Jeg ville funnet prisen for ordinær pris på en enkelt billett, i allefall det jeg fikk dekt :) Hvis busselskapet har en reiseplanlegger på nett, så kan du finne priser der. Ta prt scr - åpne i paint og lagre, så legger du med det som vedlegg når du sender søknad.

Hvis tiltaket ditt endrer seg, så kan det jo være en fordel å bare søke for 1mnd om gangen? Du skal nemlig føre på varighet, altså hvor lenge du skal være der, og hvor mange dager i uka. Du kan også søke i etterkant, f.eks i slutten av hver mnd når du vet hvor mange dager du søker for.

Alternativt kan du skrive et brev og legge ved som vedlegg, hvis du f.eks skal jobbe 3 dager en uke og 2 dager den neste.

Skrevet

Jeg ville funnet prisen for ordinær pris på en enkelt billett, i allefall det jeg fikk dekt :) Hvis busselskapet har en reiseplanlegger på nett, så kan du finne priser der. Ta prt scr - åpne i paint og lagre, så legger du med det som vedlegg når du sender søknad.

Hvis tiltaket ditt endrer seg, så kan det jo være en fordel å bare søke for 1mnd om gangen? Du skal nemlig føre på varighet, altså hvor lenge du skal være der, og hvor mange dager i uka. Du kan også søke i etterkant, f.eks i slutten av hver mnd når du vet hvor mange dager du søker for.

Alternativt kan du skrive et brev og legge ved som vedlegg, hvis du f.eks skal jobbe 3 dager en uke og 2 dager den neste.

Nei, nå blander jeg, beklager :( Det var i forbindelse med pasientreise det.

Ja, du må finne ut av hva som er billigst, men legg fortsatt med bevis på ordinær billett. De pleier forresten å sjekke opp, sånn at du vet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...