Gå til innhold

Antivirus app for android

Anbefalte innlegg

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Har dere noen anbefalinger på gratis antivirus app for Android-telefon?

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Tusen takk for svar Kårky. Da laster jeg ned Avast. Hadde en antivirus-app fra onecall, men den koster penger pr måned. Hvis Avast er like bra, kan jeg like så godt ha den.

Skrevet

Av nysgjerrighet: hvorfor skal du installere antivirus på telefonen din?

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Er det egentlig ikke nødvendig?

Skrevet

Er du kritisk til hva du installerer på tlf din er det ikke nødvendig. Men ar har hørt at android er plaga med virus om man ikke passer på litt. Det problemet ligger i at der kan en finne apper omtrent over alt, mot appstore til iPhone.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, trenger jeg antivirus på telefonen? Jeg har tross alt "bank i mobil" på den men.... :vetikke:

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Av ren nysgjerrighet, trenger jeg antivirus på telefonen? Jeg har tross alt "bank i mobil" på den men.... :vetikke:

Det er et godt poeng. Hva slags antivirusprogram har du? :)

Skrevet

Det er et godt poeng. Hva slags antivirusprogram har du? :)

Jeg har avast free, som jeg har på pc. Men er usikker på om jeg trenger det på telefonen. Jeg vet rett og slett for lite om dette. Det blir litt som den berømte vitaminpillen, jeg trenger det kanskje ikke, men...

Skrevet (endret)

Hvorvidt det er behov for det er litt opp til bruken din. Det er i utgangspunktet ikke behov for antivirus på en telefon nei. Hvis du er ofte ute på lugubre nettsider og laster ned apper fra uoffisielle kilder (ikke Google Play) så er det muligens et behov. Men et antivirus klarer bare å ta de virusene som er kjente, så det hjelper på mange måter ikke fordi de appene ofte er fjernet og erstattet med nye som antiviruset ikke kjenner til. Og da er du jo like langt.

Det er heller ikke mer virus på Android enn på andre plattformer. De gangene det har stått om Android og virus i media har det vært snakk om programfiler (apk-filer) som folk har aktivt lastet ned og installert fra andre nettsider enn Google Play (som er appbutikken til Google). Det er det samme som når det står om virus og IOS til Apple - da har det vært folk som har jailbreaket telefonen.

Edit: kan jo legge til at jeg jobber i IT-bransjen og aldri har opplevd at verken selskapet jeg jobber i eller kundene våre har hatt behov for antivirus på telefonene sine.

Endret av jomann
  • Liker 1
Skrevet

Har dere noen anbefalinger på gratis antivirus app for Android-telefon?

Bytt ut Android med Windows Phone.

Skrevet

Bytt ut Android med Windows Phone.

hvorfor i all verden skal en det ?

Anonymous poster hash: 7331a...69d

Skrevet

Ser ikke noe poeng å laste ned et antivirus på mobilen. Tar bare plass og er unødvendig i mine øyne.

Skrevet

hvorfor i all verden skal en det ?

Anonymous poster hash: 7331a...69d

Slippe virusproblematikken.

• 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...