Gå til innhold

Aske fra peisen? Støvsuge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å puste inn? Har gjort det rent, men det støvet over alt. Var så dum at jeg støvsugde det, så nå er støvsugeren full i støv. Hvordan gjør den ren? :P

Anonymous poster hash: 2d256...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å støvsuge aske er ikke så lurt, støvsugeren kan bli ødelagt av de fine støvet.

Det finnes egne askesugere (som man kobler til støvsugeren.)

Litt askestøv fra en vedovn er nok ikke farlig å puste inn. Støvet ville jeg vasket  bort med en lett fuktet fille. Eller tatt opp med en askesuger.

Anonymous poster hash: 6e9c5...a46
Skrevet

Du bør ta ut å kaste støvsugerposen, rense filteret, og ellers vaske bort askestøv som du ser i støvsugeren. Man støvsuger ikke aske, du risikerer å ødelegge støvsugeren din. Aluminiumsbøtta og ause eller noe tilsvarende. Må heller aldri kastes i den sorte bossdunken når asken er varm. La aluminiumsbøtta stå på verandaen til asken er kald før du kaster den.

Anonymous poster hash: 3316b...53d
Skrevet

Søler jeg aske så vasker jeg det bort og kaster kluten. Tør ikke ta sjansen på å ødelegge støvsugeren min, du får plukke den fra hverandre og vakse det du klarer å få vasket, og bytte pose! Aske jeg tar ut fra ovnen har jeg i en bøtte https://www.jernia.no/produktkatalog/-/category/list/Askeb%C3%B8tteog lar det så ute en stund. Pleide å ha aske i en pose før og grave ned i snøen et stykke unna huset før, men så er det ikke alltid snø om vinteren så en bøtte er en god investering ;)

Skrevet

Peissett med kost og brett eller en gammel oppvaskebørste og brett er redskaper til dette bruket.

Få posen ut av støvsugeren! Verken peisen eller støvsugeren skal ha væske/fuktige kluter i seg.

Anonymous poster hash: 1b2b5...013

Skrevet

Peissett med kost og brett eller en gammel oppvaskebørste og brett er redskaper til dette bruket.

Få posen ut av støvsugeren! Verken peisen eller støvsugeren skal ha væske/fuktige kluter i seg. Anonymous poster hash: 1b2b5...013

nå har jeg vasket støvsugeslangen.. Regner med den tåler det.

Anonymous poster hash: 2d256...571

Skrevet

Som andre sa; bytt pose, vask filter, munnstykke, slage etc. 

Til neste gang, kjøp askesuger :)Her fra biltema feks

Du kobler til din vanlige støvsuger og bruker kraften fra den, men slipper at det kommer askestøv inn i den. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...