lin Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Snart er det min tur til å ha jentekveld, og jeg tenker på hva jeg skal servere. Det må være noe enkelt, ikke ta for lang tid og som jeg gjerne kan gjøre mye ferdig på forhånd. Likevel ønsker jeg at det skal være varmt og selvsagt smake godt:) Valget har falt på suppe tror jeg, og muligens gulrotsuppe. Kylling og fiskesuppe utgår, siden det har blitt servert hos andre flere ganger. Men, jeg er ikke såå dreven på kjøkkenet. Hvordan gjør jeg det mest praktisk og uten å ødelegge suppen? Kan jeg lage den på dagen, for så å bare varme den opp før de kommer? isåfall; hvordan gjør jeg det? Eller er det best å lage den ikke så lenge før de kommer, og så la den stå og småputre til vi skal spise? Hvor lenge kan den da stå slik og småputre? Og så en siste ting; er det best med hvitløksbaguetter (evt vanlig baguetter), brød eller foccachia til slik suppe?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Focaccia. Helt klart. Anonymous poster hash: ccd79...7aa
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 http://oppskrift.klikk.no/gulrotsuppe/4246/<br /><br />Jeg er fan av denne, men jeg koker gulrøttene sammen noen biter fersk ingefær. Og jeg lager den sånn at den så og si er klar tl servering når gjestene kommer, men det går helt fint å lage den i forkant og så gi den et lite oppkok rett før gjestene kommer.Anonymous poster hash: 55045...7cc
Ruskemor Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Hva med gresskarsuppe med nystekte halvgrove rundstykker? Denne oppskriften er beregnet til 2-3 personer sånn ca. Et gresskar( brukte et som ser ut som et Halloween-gresskar bare liten, ca 1kg)1/2løkCa 5 dl vann1 grønnsaksbuljong En liten bit ingefærCa 1-2 dl melkSkrell og hakk opp gresskaret i biter og kutt opp løken og ingefær. Ha det i en gryte med ca 5 dl vann og kok det mørt. Stavmiks det før du setter det tilbake på platen og heller i melk og krydrer. Jeg brukte pepper og chilipulver, men smak deg frem! Svarer litt mer på hva du skrev Du kan fint lage suppen tidligere på dagen. Når suppen er ferdig så setter du den til avkjøling på kjøkkenbenken med et lokk over. Så er det bare å varmeopp når gjestene kommer Det tar ca. 20-30 min å lage en helt vanlig suppe, med mindre annet er skrevet i oppskriften. Når du varmer den opp igjen så varmer du den til den koker. La den koke et minutt eller to, og server. Endret 15. oktober 2015 av Ruskemor
Gjest Ennasus Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Hva med kremet blåskjellsuppe med focaccia? Endret 16. oktober 2015 av Ennasus
lin Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2015 Har ikke fått svart men har lest og takk for svar! Da satser jeg på å lage den like før. Er detOk at den står og småputrer i 30min? Eller er det da bedre å lage den tidligere på dagen og heller gi oppkok? Blåskjell er skalldyr eller? Ei som er allergisk, så deg utgår dessverre.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Du kan fint lage suppen tidligere på dagen. Når suppen er ferdig så setter du den til avkjøling på kjøkkenbenken med et lokk over. Så er det bare å varmeopp når gjestene kommer Det tar ca. 20-30 min å lage en helt vanlig suppe, med mindre annet er skrevet i oppskriften. Når du varmer den opp igjen så varmer du den til den koker. La den koke et minutt eller to, og server. Tja, man kan jo risikere matforgiftning om man ikke kjøler ned maten raskt, men det er kanskje ikke så farlig? Anonymous poster hash: 0d168...bb1
Fredsmegleren Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 http://www.godt.no/#!/oppskrift/4542/gulrotsuppe-med-ingefaer Denne er utrolig god og ser fin og dektroativ ut Ellers kunne grove rundtstykker som noen sa eller brytebrød vært noe som tilbehør.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Gulrotsuppe med ingefær og hvitløksbaguetter er en av de tingene jeg har fullstendig hekta på for tiden. Anonymous poster hash: 55045...7cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå