AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Det er et veldig lite bofellesskap, med kun gang, et lite kjøkken, et ilte bad og alt dette deles mellom 5 personer(vi studentene som bor der). Ei av jente har hatt foreldrene sine på besøk fra utlandet i straks to uker nå, og det er veldig slitsomt da også de andre har besøk. Vi har 8-9-10 stk som deler på bad osv, og det føles ukomfortabelt da jeg pleier å gå med håndkle til og fra rommet og plutselig møter på faren til hu ene, og det skjer mistenkelig ofte. hm... Reglene i studentboligen er at man kan ha overnatting max 14 dager, jeg klarer vel å holde ut litt til, men hva med strømregningen? De dusjer jo som bare det og lager mat, og kostnaden av dette er det jo vi studentene som bor der som må betale? Noen med lignende erfaringer eller vet noe? Anonymous poster hash: 32e65...327
Cashbah Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg ville satt meg på bakbeina med EN gang. Gjester for 14 dager gjelder jo EN person!! Nei, få kastet ut disse snylterne så fort som fy! 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg ville satt meg på bakbeina med EN gang. Gjester for 14 dager gjelder jo EN person!! Nei, få kastet ut disse snylterne så fort som fy! Seriøst? Gjelder det kun EN gjest om gangen liksom??? For det er sykt ubeleilig ja... TS Anonymous poster hash: 32e65...327
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 14 dager tett på andres foreldre, FY! Jeg hadde ikke orket min egne foreldre i 14 dager en gang... Anonymous poster hash: 1af8e...e67 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #5 Skrevet 15. oktober 2015 Gjester i 14 dager av gangen er jo ganske lenge når det er flere som deler på fasiliteten. Prat med hun som har foreldrene på besøk og forklar at det begynner å bli slitsomt siden dere er så mange der. Generelt ville jeg ha undersøkt om det er mulig å endre reglene for besøk. Om det er en del av en samskipnad som har felles regler for besøk kan det være vrient, men om dere selv har bestemt reglene, foreslå å endre det til noen dager eller så. Når man bor i kollektiv så mener jeg man samtidig sier i fra seg retten til å ha langvarige besøk for å ta hensyn til medbeboerne. En overnatning eller to fra tid til annen bør være greit (skal ikke være helt nazi heller), men lange ferieperioder bør unngås. Anonymous poster hash: 22212...e33
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #6 Skrevet 15. oktober 2015 Ta det opp med henne? Si, du jeg vet det er hyggelig å ha besøk, men siden det er litt liten plass her føler jeg at det er litt trangt å ha foreldrene dine her så lenge. Blir det lenge til de reiser hjem? (Har de ferie?) Anonymous poster hash: fe337...451
Djungelvrål Skrevet 15. oktober 2015 #7 Skrevet 15. oktober 2015 Så merkelig at de ikke bor på hotell. At derer har godtatt dette skjønner jeg ikke?? Strømregninga vil jo selvfølgelig bli høyere på neste regning men det må jo denne jenta selv betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå