Gå til innhold

Det er ikke mulig å være lykkelig som singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som sier de er det. lyver for både seg selv og andre.

Det er bare i forhold man kan virkelig være lykkelig.

Anonymous poster hash: 0101f...5f1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hvorfor er det så mange innlegg her på kg om folk som sliter med sine såkalte kjære?

Du er så lykkelig som du selv ønsker å være. Faktisk. Du skaper din egen lykke og det er ikke noe en annen person kan gi deg. Først når du skjønner dette kan du bli helt lykkelig.

Anonymous poster hash: 2ce34...6ad

• Liker 6
Skrevet

Så hvorfor er det så mange innlegg her på kg om folk som sliter med sine såkalte kjære?

Du er så lykkelig som du selv ønsker å være. Faktisk. Du skaper din egen lykke og det er ikke noe en annen person kan gi deg. Først når du skjønner dette kan du bli helt lykkelig.

Det er en grunn til at de blir i disse forholdene enn å bli single igjen.

• Liker 1
Skrevet

Det er en grunn til at de blir i disse forholdene enn å bli single igjen.

Fordi de er lykkelige over å bli banka, for å ikke få noe respekt, for at partner er utro? Ja jøss.

• Liker 2
Skrevet

Oi. Visste ikke det, trodde jeg hadde det bra nå jeg. Bra du sa i fra!

• Liker 3
Skrevet

Lykke er ikke en evigvarende tilstand. Lykke er noe som kommer i blaff. Jeg har hatt flere lykkeblaff som singel enn i forhold.

Så vi er vel alle forskjellige.

• Liker 2
Skrevet

Greit å vite, får gå tilbake til å være ulykkelig igjen (slik jeg var i mitt forrige forhold).

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Singelstatusen er jo veldig befriende da. Omtrentlig kan du da flørte med hvem du vil når du vil. Pule hvem/når du vil, ingen som spiser maten din, eller maser om kosestund hjemme. Reise hvor enn du vil. Alt er relativt. Personlig synes jeg singellivet er befriende. Friendzonet omtrent alle jenter som har prøvd seg på bygge opp et forhold i år. 

Anonymkode: e39e4...c56

Skrevet

Så trist at du føler det sånn!

Har du ikke noe annet som gjør deg lykkelig i livet enn en kjæreste?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vil si det TS sier stemmer greit for kvinner, men det betyr jo ikke at alle kvinner i forhold er lykkelige.

Er også selvsagt varierende hvor tungt kvinner tar det å være single, men ja tror  de uansett ønsker seg et forhold og føler et visst savn.

Endret av Summers
  • Liker 2
Skrevet

Vil si det TS sier stemmer greit for kvinner, men det betyr jo ikke at alle kvinner i forhold er lykkelige.

Er også selvsagt varierende hvor tungt kvinner tar det å være single, men ja tror  de uansett ønsker seg et forhold og føler et visst savn.

Og når de kommer i dette forholdet så er det kostant misnøye over det ene og det andre..Man kan kanskje ha et savn over å være i et kjempebra forhold, men så er det jo veldig mange forhold som ikke er så bra.

Hvorfor mener du at det stemmer bedre for kvinner egentlig? Er det fordi vi er omsorgsfulle mennesker som ønsker å ta vare på andre og menn egentlig ikke er ute etter kjærlighet og omsorg? Mener du menn er følelsesløse svin som ikke vil ha kjærlighet?

• Liker 1
Skrevet

Hva er lykke? Det er ikke noe du kan se eller ta på, heller ikke noe du kan kjøpe eller stjele, be om eller kreve. Lykke er en følelse i ditt indre du kun kan oppleve om du er fornøyd med deg selv og livet ditt nøyaktig slik det er i øyeblikket og nuet. 

Anonymkode: f1336...428

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og når de kommer i dette forholdet så er det kostant misnøye over det ene og det andre..Man kan kanskje ha et savn over å være i et kjempebra forhold, men så er det jo veldig mange forhold som ikke er så bra.

Hvorfor mener du at det stemmer bedre for kvinner egentlig? Er det fordi vi er omsorgsfulle mennesker som ønsker å ta vare på andre og menn egentlig ikke er ute etter kjærlighet og omsorg? Mener du menn er følelsesløse svin som ikke vil ha kjærlighet?

1) Ja, det er mange forhold som ikke er så bra, jeg skrev jo at ikke alle kvinner i forhold er lykkelige og da tenkte jeg først og fremst på dårlige forhold. Så alle kvinner drømmer om et godt forhold og mange tar til takke med et dårlig forhold.

2) Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men det er vel noe i det du sier at kvinner oftere ønsker å gi og få kjærlighet, kanskje litt om hva som er status, hvordan samfunnet mener man skal leve. Jeg vet ikke. Når jeg sier at det gjelder kvinner og ikke menn så er det fordi det er det jeg opplever når jeg snakker med kvinner og menn og ser hvordan de oppfører seg når de blir sjekket opp/ikke blir sjekket opp. 

Endret av Summers
Skrevet

Hva er lykke? Det er ikke noe du kan se eller ta på, heller ikke noe du kan kjøpe eller stjele, be om eller kreve. Lykke er en følelse i ditt indre du kun kan oppleve om du er fornøyd med deg selv og livet ditt nøyaktig slik det er i øyeblikket og nuet. 

Anonymkode: f1336...428

Ikke enig. Her er jeg nok nærmere enig med TS - selv om jeg ikke er enig med TS.

TS er inne på noe dog. Det er ikke mulig å være lykkelig uten kjærlighet. Glede? Ja. Lykke uten andre mennesker, uten kjærlighet? Nei.

Eksempel: En mor våkner av at brannlarmen i huset uler. Hun våkner til og er plutselig veldig klarvåken. Hun rister liv i mannen ved siden av, i mens han våkner opp løper hun inn og får med seg barna og den yngste på noen måneder ut. Når de alle kommer seg ut står huset i full flamme og det var på nippet, innser de, at de kom seg ut i tide. Alt, bilder av barnas oppvekst, av hennes og av mannens oppvekst, bamsen mannen hadde som liten, arbeid hun har jobbet på i over flere år som bare var lagret på pcen som står igjen i hjemmet, ting mannen har jobbet hardt på, verdier... Alt går opp i flammer.
Hun gråter og er trist, men samtidig så lykkelig, for de har klart seg alle sammen, det gikk bra med barna, ingen er skadd. Hun holder hardt i barna, og selv om hun ser selve "livet" deres gå opp i røyk, føler hun samtidig en enorm lykke inne i seg.

Lykke er avhengig av en viktig ingrediens: kjærlighet.

Anonymkode: c997b...01c

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig å være lykkelig som singel, faktisk vil jeg tro de fleste single er langt lykkeligere enn de fleste som er i forhold (de fleste forhold er dysfunksjonelle). Men man vil jo alltid finne en sjelevenn. Man er ikke helt fornøyd som singel, men det at man er sulten på kjærlighet er ikke det samme som å være ulykkelig. 

Anonymkode: 3757b...713

• Liker 2
Skrevet

Da jeg møtte min mann var jeg veldig lykkelig som singel. Tror det var det som gjorde at han tiltraks av meg. Etter flere år som ulykkelig med situasjonen, hadde jeg fått en ny innstilling.

Da kjente jeg at det føltes som et offer og en sorg å plutselig gi opp denne tilværelsen som nå.kjentes så bra. 

Heldigvis var han verd det, og jeg er like lykkelig i forhold som jeg da var som singel.

Anonymkode: 5ed3d...373

Skrevet

Fint aa faa det oppklart! Da faar jeg vel gaa og sette meg i et hjoerne og dra over meg noe gammelt, jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...