AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Vi har vært samboere i over 20 år, og skal nå flytte fra hverandre. Dessverre skrev vi aldri samboerkontrakt, og i alle år har han betalt på huslånet, mens jeg har betalt alt annet. Dumhet å ikke ha ordnet noen samboerkontrakt, men huset og lånet står på oss begge. Ved salg av huset, vil jeg da få halvparten av et eventuelt overskudd selv om det er han som har betalt lånet i alle år? Anonymous poster hash: 363a6...1ae
KikiEco Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Her tror jeg det hadde vært lurt å få inn en advokat først som sist og så håper jeg du har en medgjørlig og human samboer. Min mor var i akkurat samme situasjon som du beskriver og tapte i retten.
prt90 Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Ingen grunn til å begynne å styre med advokat med mindre han begynner å styre med skjevdeling 1
Rotemor Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 Ingen grunn til å begynne å styre med advokat med mindre han begynner å styre med skjevdeling Enig her. Ingen grunn til å starte sak først.... Her skal vel alt deles i to.
regine Skrevet 15. oktober 2015 #5 Skrevet 15. oktober 2015 Så lenge både hus og lån står på dere begge, så er jeg nesten sikker på at det ikke spiller noen rolle hvem som har betalt. Situasjonen hadde vært annerledes om han eide alene og lånet sto kun på han. Sjekk m jurist om det blir problemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå