Gå til innhold

Dere som promper i vilden sky

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg sykepleier og vant til at pasienter ikke klarer å holde på lufta, de kan ikke noe for det og jeg bryr meg ikke noe om litt promp. Det finnes og unge mennesker som sliter med diverse problemer, feks analfistel, luft kan sive ut uten at de kan noe for det, damer som har hatt skikkelig ruptur etter fødsel, det kan være mye! Det er lett å si "kom deg til legen", men legen kan ikke bare knipse i fingrene og gjøre det bra igjen. Skal de da sitte inne og isolere seg forde noen ikke klarer å tolerere litt drittluft? Hvis noen hører høylytte promp så kan vedkommende ha en stomi og da klarer man ikke å kontrolere lyden, den kan komme ganske skarpt på. Tenker at denne jenta som noen skrev om og kunne være en av de som hadde utlagt tarm og fått en lekasje, stod med ryggen til for å skjule flekken? Kanskje hun ikke viste at det var wc like ved. Det er veldig lett å trekke konklusjoner, men hva med å tenke litt lenger enn nesa rekker? Folk flest står ikke å braker løs blandt folk, ha heller litt medfølelse når du ikke vet at de gjør det med vilje. Plutselig er det du som får en tarmlidelse.

Helt enig med det. Alle kan være uheldig, og folk får bare tåle litt lukt. Ingen ønsker å gjøre det offentlig, det er et uhell. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sant. 

Det er sikkert en lov som sier at det er forbudt også, det er jo tross alt metan vi snakker om.  :fnise:

Metan er luktfri.

Anonymous poster hash: 5bf5c...99b

Skrevet

Usj, min far gjør det. Ingenting holder han tilbake når det kommer til "det naturlige"!

Han promper hele tiden - megahøyt. Bryr seg lite om hvem han er rundt (han holder kanskje litt igjen i møter ol. på jobb, men ikke når han omgår venner og familie). Stinker ned hele huset og bilen.

Om noen reagerer tuller han det bare bort med å "anklage" en tilfeldig i rommet. "Nei, Tibbie, da!!".

Uff, stakkars kjæresten hans :P Lite gentleman.

Skrevet

Jeg vil gjerne høre hvilken meeisin du mener legen kan eller sksl gi mot dette naturlige fenomenet. Alle og enhver slipper daglig ut omlag en halv liter luft via tarmen, enten du er klar over det eller ikke så er du nok og en som slipper ut luft via tarmen.

Å ha kontroll over all tarmluft er bare ikke mulig.

Har noen av dere oftret en tanke på at der er flere tarmsykdommer der tarmluft med rikelig lukt er et av symptomene? Hvordan ville dere selv takle det om dere fikk en tarmsykdom og måtte gå med bleier fordi dere ikke har kontroll over hverken luft- eller tarminnhold som kommer ut?

Hold dere innedørs for dere selv dersom dere er så fisefine at dere ikke tåler litt ubetydelig lukt i det offentlige rom.

Anonymous poster hash: 98ba5...9ba

Er man frisk så har man selvfølgelig kontroll på flatulens. 

Skrevet

Ha ha ha. 

Skrevet

Nei. Det er helt naturlig og normalt at det av og til kommer en prump man har null sjangs til å stoppe. Fint for deg om du aldri opplever det, men da er du unormal. 

Og man kan ikke løpe på do for å fise om man har store luftplager og må fise flere ganger i timen. Jeg har IBS, og har unormalt mye luft i magen. For det meste klarer jeg slippe luktfrie smygere, men det hender det kommer litt lukt. Skulle jeg gått de 40 metrene til doen på jobb hver gang jeg skulle fise, hadde jeg ikke fått gjort jobben min. For jeg må nemlig slippe luft flere ganger i timen, og hadde fått null konsentrasjon og flyt i jobben om jeg måtte bruke 2 min på hver fis. For ikke å snakke om at noen fiser er helt umulige å holde inn når man beveger seg. Så å både gå og holde fisen inne kan man bare glemme. 

Heldigvis er ikke kollegaene mine så fisefine (tog du an? Hæ? hæ?) av seg, så de takler det helt fint. 

Helt alvorlig, det er bare litt lukt... Det å holde luft inne kan føre til IBS, og har man først fått det klarer man ihvertfall ikke holde alt inne til enhver tid. 

Anonymous poster hash: 897f2...c30

• Liker 2
Skrevet

Helt til man sovner, og kroppen selv sørger for å kvitte seg med luften.. Kjempeflott for en evt. sengepartner som blir offer for en ekstra vellagret fis.

• Liker 1
Skrevet

Enig at offentlig fising er ekkelt, men er det flere enn meg som reagerer på offentlig snyting? Da mener jeg snyting med høy lyd, der man lett kan forestille seg gørra som havner på papiret, eller enda verre lommetørklet. Skjønner at det er nødvendig, men når folk gjør dette på spisesteder, på toget, i køen og andre steder man er tett på andre mennesker, så synes jeg faktisk det er hakket mer respektløst enn å slippe en plagsom fis. Man kan nemlig fint tørke nesa uten lyd, i hvert fall til man kommer et sted der man kan fyre løs i fred.

Anonymous poster hash: 92e6c...d40
Skrevet

Enig at offentlig fising er ekkelt, men er det flere enn meg som reagerer på offentlig snyting? Da mener jeg snyting med høy lyd, der man lett kan forestille seg gørra som havner på papiret, eller enda verre lommetørklet. Skjønner at det er nødvendig, men når folk gjør dette på spisesteder, på toget, i køen og andre steder man er tett på andre mennesker, så synes jeg faktisk det er hakket mer respektløst enn å slippe en plagsom fis. Man kan nemlig fint tørke nesa uten lyd, i hvert fall til man kommer et sted der man kan fyre løs i fred.

Det går ikke alltid å snyte seg uten å lage lyd, nei.. Man må blåse for å få ting til å komme ut, og da kan det komme lyd. Alternativet er å bare tørke det som renner ut, noe som kan gi gnagsår på nesa på en lang busstur... Enig i at det er helt unødvendig på restaurant. Om man er så snørrete at det renner konstant holder man seg hjemme. Men på bussen må man virkelig få lov, og man er jo nødt til å handle selv om man er forkjølet også. 

Anonymous poster hash: 897f2...c30

• Liker 1
Skrevet

På spisesteder forstår jeg at det er ekkelt, men i kø? Hva skal folk gjøre da? La snørra renne nedover nesen og bruke tungen for å få det inn i munnen?

Anonymous poster hash: d55bb...c0c

Skrevet

Si nå at dette stemmer (noe det ikke gjør. Du har nok hatt uhell du og som alle andre).

Hva er det som får deg til å tro at menneskene som slapp gass ute _var friske? Sykdommer som forårsaker tarmgass kan ramme hvem som helst, og ikke alle som har dem sitter hjemme og sturer om dagene. De færreste _ønsker å fise offentlig. Det kan være lurt å ta utgangspunkt i at de som gjør det ikke klarte å kontrollere det, og ikke gå på KG og klage over lukter i det offentlige rom.

Anonymous poster hash: 0c7de...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...