Gå til innhold

Arv

~Viva~

Anbefalte innlegg

Farfaren til en kompis av meg dør, og arvingene er hans tre sønner. Den ene er avdød, så hans del går direkte til barnebarnet, altså kompisen min. Han har en stemor som var gift med faren, og det jeg ble litt usikker på er om hun har noe rett på arven etter farfar siden den egentlig skulle gått til hennes mann

Emil er faren til Simon, Henrik og Jo. Jo dør før sin far og etterlater seg en sønn, Christian, og en kone; Christians stemor. Når så Emil dør skal Christian få en tredjedel av de etterlatte verdiene som hans far ville fått om han var i live. Det jeg lurer på, er om stemoren kan ha rett på noe av det Christian får etter Emil? En kompis av meg (Christian) har fått høre at hun har det, jeg trodde ikke det var slik. Men om det hadde vært omvendt, om Emil hadde dødd før Jo, så ville jo arven etter Emil blitt fordelt mellom ham og stemoren sammen med resten av Jos eiendeler.... Noen som kan hjelpe oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke men jeg mener det er slik at stemoren ikke har krav på noe arv, hun er jo ikke gift lengre.

Kanskje du kan finne ut av det på www.lovdata.no ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Farfaren til en kompis av meg dør, og arvingene er hans tre sønner. Den ene er avdød, så hans del går direkte til barnebarnet, altså kompisen min. Han har en stemor som var gift med faren, og det jeg ble litt usikker på er om hun har noe rett på arven etter farfar siden den egentlig skulle gått til hennes mann

Nei, hun har ikke noe krav på noe arv. Har vært i en identisk situajson før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...